Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Ignis II Hatchback

PepeszaPL, 4 lata temu
Silnik 1.5 i 16V 4WD 99KM 73kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki Ignis II Hatchback 1.5 i 16V 4WD 99KM 73kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,14
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Napęd w tym samochodzie to bardzo pozytywne zaskoczenie. Auto klei się do drogi, przejeżdża przez błota, śniegi etc. Wprowadzenie samochodu w poślizg jest bardzo trudne i wymaga wprawy ;)
Silnik : Silnik odznacza się wysoką kulturą pracy i mocą. Konstrukcja uchodzi za trwałą i odporną na usterki, nie mam nic do dodania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Ruda tańczy jak szalona...
4,0
Całokształt
Samochód tego typu doskonale sprawdza się w kotlinie jeleniogórskiej. W sezonie zimowym nigdy nigdzie się nie zakopałem, przez cały rok samochód dojeżdża w najbardziej nietypowe miejsca w celach służbowych i prywatnych. Na bardzo dużą pochwałę zasługuje dynamiczny silnik. Moc blisko 100KM w budzie o masie około 1 tony sprzężony z napędem na wszystkie koła powoduje, że samochód potrafi wywołać uśmiech na twarzy ;) W cenie około 10k PLN otrzymałem mix auta miejskiego z terenówką. Auto nadaje się na zakupy, po złożeniu tylnej kanapy mieści bagaż wielkogabarytowy w formie spakowanej w futerały kompletnej perkusji ;) Da się nim pokonać długą trasę, jednak ze względu na kiepskie wyciszenie nie jest to doznanie najwyższych lotów ;) Auto na co dzień wykorzystuję w cyklu mieszanym i daje to spalanie na poziomie 7,2l/100km. Dojedziesz nim do pracy, pojedziesz na zakupy, na wycieczkę a gdy będzie trzeba przejedziesz przez pole lub półmetrową zaspę. Dostępność części zamiennych oraz ceny oryginałów w ASO sprawiają, że samochód "nie boli w kieszeń", z resztą na dystansie 30tys. km póki co nie stało się nic. Całość ma tylko jedną poważną wadę: fatalne blachy - samochód po pierwszym kontakcie z DK3 na odcinku Jelenia Góra - Szklarska Poręba w sezonie zimowym zaczął barwić się na rudo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik daje przyzwoitą dynamikę i umożliwia komfortowe wyprzedzanie. Po 3 wymianach oleju stwierdzam, że mój egzemplarz nie pije wcale lub pobiera ilości na tyle małe, że nie widać ich gołym okiem.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje sprawnie, lekko i jest dobrze wystopniowana. W moim egzemplarzu bez usterek.
5,0
Układ jezdny
Auto klei się do drogi, jest bardzo zwrotne.
1,0
Karoseria
Jedynym ocynkowanym elementem blacharskim jest płyta podłogowa. Wszystko co widać z zewnątrz jest bardzo podatne na korozję. Sytuacji nie poprawiają plastikowe dokładki progów i błotników, które gromadzą hurtowe ilości brudu i stanowią naturalne miejsce gromadzenia się wilgoci.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność z pozycji kierowcy jest rewelacyjna. Zarówno w trakcie jazdy, jak i parkowania.
4,0
Ergonomia
Całkiem sensownie rozplanowane wnętrze, wszystko w zasięgu ręki. Rozmieszczenie wszelkiej maści przełączników jest logiczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jest wydajne, wentylacja również. Da się uniknąć gromadzenia się wilgoci w samochodzie bez trzymania skarpety z ryżem pod siedzeniami ;)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kiedy jeżdżę sam jest ok, w 2 osoby też. Problemy zaczynają się gdy chcemy przewieźć 4 lub 5 osób. Samochód ma homologację na 5 pasażerów, ale nie jest to wygodne.
2,0
Wyciszenie
W samochodzie jest ewidentnie głośno. Wyraźnie słychać wszystko od szumu tylnego mostu po luzy na zawieszeniu ;) Ma to swoją zaletę - nie da się nie zauważyć sygnałów sugerujących wymianę elementów ukłądu amortyzacji i zawieszenia ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Hiper-odporne zawieszenie, bardzo trwały silnik i układ hamulcowy sprawiają, że naprawy konieczne są rzadko, gdy już się pojawiają ceny części również nie budzą trwogi. W ciągu 2 lat/ 30k km wymieniłem uszczelniacz tylnej półosi i gumową rurę chłodnicy. Całkowity koszt napraw nie przekoryczył 1000zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest niedrogi w zakupie, całkiem tani w eksploatacji i daje przyzwoite warunki podróżowania. Gdyby nie blachy samochód byłby całkowitym wyczerpaniem tematu samochodu dla mieszkańców.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podczas 2 letniego cyklu wydarzyło się kilka pierdółek, które wygenerowały znikome koszty.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W trakcie 2 letniego cyklu nie wydarzyła się żadna poważna usterka ani awaria. Pod kątem mechaniki samochód jest bliski ideaołowi.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 4WD 99KM 73kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Ignis II Hatchback