Autko jest świetne w mieście, zwinne, świetnie wyposażone /poduszki przód , bok, klima, tylne siedzenia wyżej niż przednie, elektryczne szyby, wspomaganie, halogeny, silnik 1,5 , relingi.../
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,5 najmocniejszy w tej wersji, powoduje że auto wyrywa do przodu jak odrzutowiec tylko trzeba je wysoko kręcić /ok 4500/, silnik jest na łańcuchu rozrządu, prosty, cichy, chodzi świetnie... to nie wysokie obroty silnika powodują hałas tylko blaszanka, relinki i szum wiatru bo autko jest wysokie
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia wbrew temu co ktoś tu pisał chodzi ok, nie robi się tego "jednym palcem" ale odkryłem że to kwestia lewarka, w lince zbiera się woda i po regularnym przesmarowaniu skrzynia chodzi leciutko, przełożenia dobrze dobrane, jedynka krótka a dwójka "długa" może wystrzelić autkiem
4,0
Układ jezdny
Świetny prześwit /ja mam dodatkowo opony na 15 calowych felgach /opcja dozwolona/ sprzęgło wiskotyczne działa w beskidach jak trzeba /ruszanie na śliskim/, wiadomo że terenowiec to nie jest, w zakrętach trzeba się przyzwyczaić na śliskim do nadsterowności bo pomaga tylny napęd
Komfort
4,0
Widoczność
Fotel regulowany góra/dół, przód tył /ręczna kołyska/ więc można się dobrze ustawić /tyłkiem po asfalcie się nie jeździ/ dość duże słupki z tyłu ale można się przyzwyczaić, autko jest małe więc łatwo się ustawia
4,0
Ergonomia
Przyciski i pokrętła intuicyjne, lusterka i szyby elektryczne, nie ma się w sumie czego przyczepić, komputer zsynchronizowany z radiem pokazuje, stacje, temperaturę i spalanie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie szybko pracuje a klima szybko chłodzi i mocno /wiadomo trzeba serwisować/ wydajność ok ale szronu nie ma :), szyba tylnia ogrzewana, a przednia szybko odparowuje, nie ma problemów,
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na tylnych siedzeniach siedzi się wygodniej niż w innych większych autach, są wyższe i nie ma się ściśniętego brzucha,bagażnik jak na takie małe autko całkiem spory /w porównaniu do pandy - ogrom/,
3,0
Wyciszenie
Tu mogłoby być lepiej, autko jest wysokie i hałasuje karoseria, relingi /wiatr/, opony ale silnik tylko jak się go wyżej kręci/ z tym że kultura pracy jest ok/ no ale takim autem raczej nie pędzi się powyżej 120, a do tej prędkości jest w miarę ok, piątka to faktycznie jak ktoś napisał nadbieg i autko na nim fajnie goni
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zawsze chciałoby się lepiej ale 4x4 zobowiązuje :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Tu jest uważam bardzo dobrzeto jest świetne autko choć nieźle rzyma cenę /wcale się nie dziwię/
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w krótkim czasie /2 razy w ciągu 2 lat/ zerwała się końcówka-zaczep linki od sprzęgła/obie były oryginalne/ poza tym nic /raz podgrzewanie jednej sondy, koronka od abs-u, łożysko przy tylnej półośce/ , trochę denerwuje ta ilość plastików wokół auta i spinki które tak sobie to wszystko trzymają /ale nie wszystkie wersje to mają/
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
właściwie mnie nie spotkały /może poza tą linką sprzęgła/ ale mechanik w końcu zaspawał ten zaczep i się nie stresuję bo awaria w trasie przykra.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 4WD 99KM 73kW
[l/100km]