Przeniesienie napędu
: Napęd 4x4 kapitalny. W zimie rewelacja.
Naped 4x4 + dobre opony = brak obawy ,, Czy ja tu wyjade ''
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Skrzynia biegów, czasem trudności przy biegu wstecznym, ale idzie do tego przywyknąć.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo równo i cicho, ale gdy na pokładzie jest więcej niż 3 pasażerów, to czuć brak dosłownie kilku KM pod maską
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów myślę że jest bardzo dobra. Przełozenia jak na silnik który ma 90 parę koni są długie
1 - 0- 56
2- 56-87
3- 90 - 110/115
Jedyny mankament tej skrzyni po bieg wsteczny. Jest dzień , że wchodzi gładko a jest dzien ze trzeba po prostu poprawić z lekkim zgrzytem. Przy przebiegu 185 tysięcy czasami przy redukcji z 4 biegu na 3 bieg czuć opór i zarazem charakterystyczne, ciche zgrzytnięcie łożyska , ale nie ma czym się przejmować - te modele tak mają, ale nie wpływa to na jazdę i codzienne użytkowanie samochodu.
5,0
Układ jezdny
Jest to małe ale dość wysokie autko o sztywnym zawieszeniu, ale jak za taką cenę układ jezdny jak najbardziej na duży + - Wybacza błędy :)
3,0
Karoseria
W moim przypadku kupiłem Ignisa ze zgnitymi progami, wykonałem konserwacje całego podwozia, wymiany progów i efekty nie są takie jakbym chciał . Za poźno to zrobiłem i co jakiś czas borykam sie z rudymi kropkami głownie przy nadkolach.
Rada dla nabywcy : Kupisz Ignisa który jest zdrowy, zainwestuj i zrób od razu konserwację, zaoszczędzisz nerwów, i pieniędzy w przyszłości.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma do czego się doczepić, widoczność bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wielki plus dla tego małego suv-a.
W Zimie odpalam samochód, po ok 1,5 minuty wsiadam do ciepła. Wielki plus
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco dużo miejsca
4,0
Wyciszenie
Do ok 4 tysięcy obrotów, bardzo cicho, powyżej 4 już sie robi głośno, ale znośnie. Przypominam, ze mamy do czynienia z samochodem do ok 12 tysiecy z rocznika 2003 - 2007
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najwiekszy minus spalanie...
Benzyna :
Delikatna jazda 7-7,6
Dynamiczna - 8 - 8,7
Trasa prędkość ok 140 km / h - ponad 11
Gaz : Bardzo podobnie
Mowa o wersji 4x4 1.3
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami trzeba skontrolować gumy na drążkach
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych, typowa eksploatacja. Zakupilem go majac przebieg ponad 180 tyś km. I musialem duzo zainwestowac bo wymienic musialem sprzeglo , 4x lozyska w kole oraz wał napędowy, ale to tylko i wylacznie zasluga przebiegu
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 4WD 94KM 69kW
[l/100km]