Karoseria
: Samochód bardzo ładnie się prezentuje i to jego jedyny atut.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Filtr cząstek stałych i wszystkie elementy z nim związane
Układ hamulcowy
: Hamulce z tyłu
2,0
Całokształt
Nie polecam. Lepiej dołożyć trochę kasy i kupić samochód klasy premium. Po roku okaże się, że jest dużo tańszy.
Wrażenia
2,0
Silnik
Jedno wielkie G..... Samochód więcej stoi w warsztacie niż jeździ. Mam drugi samochód - Volvo V40 z 2001/2002 r. i już nim kilka razy ciągnąłem Vitarę do serwisu. Volvo od zakupu jeździ bez najmniejszych problemów i nie musiałem naprawiać ani jednej rzeczy. W Vitarze wszystko się psuje, w szczególności filtr cząstek stałych!!!!
PS. Tym samochodem nie można jeździć po mieście, bo się rozpadnie.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi mogłyby lżej wchodzić.
3,0
Układ jezdny
Bardzo szybko poleciały mi hamulce z tyłu.
Komfort
4,0
Widoczność
Witoczność jest OK, a nawet dobra. Duże lusterka dają poczucie komfortu
3,0
Ergonomia
Średnio, ale daje radę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Dosyć głośno w środku, jakieś 4x głośniej, niż w moim V40. Ciszej robi się dopiero przy 100 - 120km/h
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ja bym określił to jako źle lub przeciętnie. Niby średnio pali ok. 8l, ale bak się jakoś szybko kończy.
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie drobne usterki nie występują. Padł mi CD, ale to siemens - czego można się było spodziewać. Spamochód był sprowadzony z Francji i okazało się że, nie można przestawić języka na inny niz francuski (w Volvo mołem wybrać jeden z 6. języków). Beznadziejny sposób wyniany żarówek.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie ciągle coś wysiada. Mechanik nim więcej jeździł, niż ja.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 DDiS 129KM 95kW
[l/100km]