To auto terenowe przystosowane do miasta a nie jak np. RAV4 bulwarówka którą można ewentualnie gdzieś trochę wjechać w teren. Jest sztywne i cierpi trochę na tym komfort ale nie po to kupuje się takie auta. Bezpieczne auto, którym wjedzie się wszędzie :) a nie tylko tam gdzie wszystkich asfalt zaprowadzi :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik całkiem nieźle radzi sobie z autem.
Jak na tą masę pojazdu, kształt, stały napęd na 4 koła i szerokie opony 235 jest całkiem nieźle.
Zawsze można dołożyć chip dający +30 KM i 60-70 Nm (fabryczny lub niefabryczny). Nie jest to wyścigówka a 160-170 km/h daje radę.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie należny do urządzeń bardzo precyzyjnych ale po pewnym czasie i jej wyczuciu nie ma najmniejszych problemów z jej obsługą. Biegi wchodzą pewnie.
5,0
Układ jezdny
To największa zaleta auta. Stałe przenoszenie mocy na 4 koła daje komfort w każdych warunkach. Nie ma znaczenia czy to asfalt (tu potrafi dużo każde auto), szuter, błoto czy śnieg ... nie zdarzyło mi się jeszcze nie wyjść z opresji nawet podczas jazd w poważniejszym terenie.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kierownicą i duużych rozmiarów lusterka zapewniają bardzo dobrą widoczność. Regularne kształty nadwozia dają dobre wyczucie gabarytów i pewność podczas manewrów.
5,0
Ergonomia
Jak na japończyka przystało, wszystko wzorowo i w zasięgu ręki. Sterowanie radiem, tempomatem, klimatyzacją automatyczną i innymi elementami intuicyjne bez konieczności przebrnięcia przez setki stron instrukcji obsługi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna działa bardzo wydajnie (w poprzednim aucie - Mazda3 - było tu gorzej) i szybko. Podobnie jak ogrzewanie. Duży plus za seryjne ogrzewanie przednich foteli ... bardzo przydatne zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duża ilość miejsca dla wszystkich pasażerów. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie ilość miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu oraz możliwość regulacji pochylenia tylnej kanapy w kilku stopniach. Jak na kompaktowego SUVa (4,30m długości bez koła) miejsca jest sporo.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie na średnim poziomie. Mi w zupełności wystarcza. Aby posłuchać różnicy wystarczy uchylić okno i odczuć duuużą różnicę. Wersja po lifcie ponoć jest lepiej wyciszona.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie przy delikatnej jeździe do 80 km/h z klimą spalanie rzeczywiste wyszło 6,6l/100.
Jazda z prędkościami 120-130 podnosi wynik ale 8 litrów jest to akceptowalne.
Miasto około 10 z klimą.
Nie ma się co oszukiwać. Auto jest ciężkie, mało opływowe i posiada stałe 4x4 co robi opory. Opony mam 235 przy 17 calach więc szersze od zalecanych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma innego auta o takich właściwościach (napędy, reduktor itp) w takiej cenie. Posiada wszystko co do wygody potrzeba: klima auto, pełna elektryka, skóra, tempomat, ksenony i wiele innych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 80 tysiącach wymienione uszczelniacze wału napędowego z racji lekkich nieszczelności.
Gdy dużo było jeżdżenia po mieście zapala się kontrolka od filtra DPF i wymaga to procedury przepalenia (30 min w trasie)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 DDiS 129KM 95kW
[l/100km]