Przeniesienie napędu
: jak już pisałem,IDEALNE na polskie drogi,wzorowe zachowanie się pojazdu na koleinach i stały 4x4 z międzyosiowym mechanizmem różnicowym to bezpieczeństwo i bezstresowa jazda.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: to nadkole od wewnątrz, które opisałem powyżej.
4,0
Całokształt
Gdyby było mniejsze spalanie i ciszej - to byłoby autko marzeń. Z takim spalaniem oczekiwać by można lepszego "buciora" a tak, ani osiągi ani oszczędność. No i ta skrzynia od żuka. Za te mankamenty obniżam ocenę.
Wrażenia
3,0
Silnik
małe kopyto i mało elastyczny. Gdzież jesteście o te 129 koni? Dopiero powyżej 2500obr/min coś czuć.
2,0
Skrzynia biegów
skrzynia biegów od żuka chyba.
5,0
Układ jezdny
idealnie na polskie drogi, nie czuje się kolein. Stałe 4x4 z międzyosiowym mechanizmem różnicowym to też coś akurat na nasze drogi, nie tylko poza miastem. W razie draki jest blokada + biegi polowe.
Komfort
5,0
Widoczność
pod warunkiem, że się maxymalnie podniesie fotel kierowcy to super widoczność, na skrzyżowaniach się przydaje. Lusterka porządne, dziób pojazdu widoczny, ułatwia manewrowanie na ciasnym parkingu.
5,0
Ergonomia
wszystko intuicyjnie "pod ręką", kierownica raczej mała ale gruba i czuła. Po długiej jeździe nie byłem spocony i nie bolały mnie plecy, nie "muli"w tym samochodzie, pasażerów również. Z tyłu wygoda jak na domowej wersalce prawie. Przydają się skrytki i kieszenie na kubki, butelki i drobiazgi. Dobry pomysł z tym schowkiem w podłodze z tyłu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie przyłapałem się na rozmyślaniach,że coś pod tym względem jest niedopracowane. Podgrzewanie foteli nie przypieka, miłe ciepełko. Klima bez zarzutu, pasażerowie z tylnej ławki też w zasięgu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Że z przodu komfort,to nic dziwnego ale z tyłu,jak w mało którym pojeździe, zaskakująco dużo przestrzeni. Poza tym łatwo wejść i wysiąść.
3,0
Wyciszenie
jak na pierwszą dekadę XXI wieku, to niezbyt z tą "cichością", jest nieźle ale mogłoby być lepiej.
W wołdze było chyba ciszej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam też forda transita sprzed ćwierć wieku, spala mniej (i to w dodatku redbula). Jak na XXI wiek to tak sobie. Liczyłem na mniejsze zużycie, zwłaszcza w trasie przy spokojnej jeździe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowe auto z rodziny terenówek czy suvów japońskie, nie koreańskie czy chińskie, za taką cenę to przepaść na plus w stosunku np do land rovera freelandera.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie, nic nie siadło z małych rzeczy. Zmarszczyła się nieznacznie osłona nadkola (od wewnątrz, nad kołem) od tego, że pochlapałem paliwem przy tankowaniu. Ściekło trochę raz i drugi na tą gumę (albo coś podobnego do gumy) i się powybrzuszało. Trudno to zauważyć z zewnątrz, ale jak się przyjrzeć, to widać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe, to i się nie psuje. Oby tak dalej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 DDiS 129KM 95kW
[l/100km]