Przeniesienie napędu
: Autem da się wjechać w różne dziwne miejsca,w których trudno spodziewać się SUVa, a nie porządnej terenówki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Spalona żarówka pod zegarami, słabiutki sygnał radia, włączana ciosem karate lampka oświetlenia kabiny. Irytujące pierdółki.
4,0
Całokształt
Suzuki mam od prawie roku, przejechałem nim ok 15 tys. km. Świetne auto, wygodnie zajedziesz nad morze czy w góry, w weekend do lasu, nad rzekę, a codziennie do pracy. Jeśli SUV ma być czymś pomiędzy limuzyną a terenówką, to Suzuki jest zdecydowanie bardziej terenowa niż reszta SUVów. Wskaźnik spalania należy jednak wyłączyć, raz się zdenerwować przy dystrybutorze, a przez resztę czasu cieszyć się z jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pięknie mruczy, bardzo dobrze radzi sobie z autem. Demonem prędkości nie jest, ale to nie wyścigówka przecież. Niedogodnością może być fakt, że posiada mechaniczne zawory, które co jakiś czas ( podobno co 30 tys. ) trzeba wyregulować.
4,0
Skrzynia biegów
Płynnie, sprawnie, bez zarzutów. Przełożenia 4, 3 i L świetnie sprawdzają się w górach umożliwiając hamowanie silnikiem. Nie zaszkodziłby dodatkowy bieg, żeby obniżyć obroty na autostradzie.
5,0
Układ jezdny
Napęd 4x4 z prawdziwego zdarzenia. Blokada mechanizmu różnicowego i reduktor sprawiają, że po traktor trzeba będzie iść na prawdę daleko, jak na auto typu SUV. Jednocześnie na asfalcie jedzie się pewnie i stabilnie. Brakuje nieco możliwości zmiany napędu na jedną oś, co zmniejszyłoby spalanie przy codziennej eksploatacji.
4,0
Karoseria
Zabezpieczenie antykorozyjne spełnia swoją rolę, nic nie gnije.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać jak na dłoni wszystko wkoło i bardzo łatwo można wyczuć gdzie auto się zaczyna i kończy.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Popularny zarzut o klapę bagażnika otwierającą się w złą stronę osobiście uważam za czepianie się.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu mogłoby być lepiej. Grzeje szybko, chłodzi sprawnie i prawie natychmiast, ale gorzej z utrzymaniem temperatury. Wieje albo za zimnym albo za ciepłym, trudno ustawić tak, żeby później co chwilę nie poprawiać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W kabinie miejsca mnóstwo, prawie tańczyć można. Bagażnik, jak na SUVa, ćut mały.
4,0
Wyciszenie
Aerodynamika kiosku ruchu, przy dużej prędkości, oprócz spalania powoduje szumy powietrza, słychać silnik, ale jest znośnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części zamienne są dostępne i niedrogie. Spalanie na poziomie 15-16 litrów LPG. Uwaga na autostradzie. Jazda powyżej 150 km/h kończy się zaskakująco szybko, na poboczu, z pustym bakiem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Naprawdę dobre, trwałe, niezawodne i fajne auto.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żaróweczka pod zegarami przepalona, oświetlenie kabiny - trzeba puknąć w lampkę żeby zadziałała, pocące się uszczelniacze w przednim dyferencjale ( 50 PLN części, 200 robota ), słaby odbiór radia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego przez ten prawie rok się nie przytrafiło. 4 gwiazdki, nie 5 ze względu na uszczelniacze dyferencjału, w sumie drobnostka, ale nie zauważona mogła urosnąć do większego problemu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.7 i V6 24V 184KM 135kW
[l/100km]