Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Grand Vitara II SUV

Jan, 2 lata temu
Silnik 2.0 i 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Suzuki Grand Vitara II SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,07
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Proste. trwałe i przyjemne w eksploatacji auto. Oczywiście po tylu latach problemem staje się korozja - zmora japońskich aut. Trzeba więc zwrócić na to uwagę. Do tego bagażnik przeciętnej wielkości. Ale samochód prowadzi się przyjemnie a w terenie radzi sobie znakomicie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przeciętne spalanie, ale bardzo przyzwoita trwałość. Nie jest to dobry silnik do LPG, choć wiele osób próbuje ratować w ten sposób koszty.
3,0
Skrzynia biegów
Jeden z najsłabszych elementów pod względem komfortu. Automaty są ospałe, manual chodzi jak mop w wiadrze. Za to obie są dość trwałe.
5,0
Układ jezdny
Bardzo efektywny napęd 4x4. W terenie sprawdza się świetnie. Napęd jest stały, więc wpływa na wyższe spalanie, za to auto dobrze i bezpiecznie się prowadzi także po asfalcie
3,0
Karoseria
Przeciętna wielkość, ale w wersjach premium dobre wyposażenie jak na połowę lat 2000. Sporo akcesoryjnych dodatków na rynku, więc można samochód doposażyć we współczesne gadżety. W nadkolach i pod uszczelkami może pojawiać się rdza.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała widoczność do przodu i oczywiście na boki, gorzej z tyłem auta. Trzeba się przyzwyczaić, że mamy na bagażniku koło - w mieście oznacza to, że odchodzi trochę zapasu centymetrów przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Nic nie można zarzucić ergonomii. Auto wyposażono w zgodzie z ówczesnymi standardami a wszystkie najważniejsze przyciski mamy pod ręką. Choć układ sterujący napędami wygląda jak pokrętło od pralki, jest to wygodniejsze rozwiązanie od dodatkowej dźwigni.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jednostrefowa elektroniczna klimatyzacja ma działać i działa. Nic nadzwyczajnego. W droższych wersjach podgrzewanie siedzeń, niestety bez regulacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To auto dla 4 dorosłych osób, piąta będzie miała problem, by podróżować na tylnej kanapie. Samochód ma jednak dość przestronną kabinę jak na kompaktowego SUV-a, pod tym względem nie ma się czego wstydzić.
3,0
Wyciszenie
Silniki benzynowe mają raczej wysokoobrotową charakterystykę, więc albo jest cicho, albo dynamicznie, jeśli będziemy chcieli rozpędzać się z niższych biegów. Na autostradzie jest ok do 120-130 km/h, potem szumy stają się dokuczliwe.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Generalnie auto jest mało wymagające, jeśli chodzi o serwis (bo nie psuje się prawie wcale) i jeśli korzystamy z zamienników, wymiany eksploatacyjne nie rujnują portfela. Gorzej, gdy trzeba pojawić się w ASO - pomimo wieku auta naprawy będą drogie. Na koszt i ocenę wpływa spalanie - niby normalne przy niewysilonym wolnossącym silniku w ciężkim aucie z napędem na 4 koła, ale trzeba się liczyć z wydatkami, przy dzisiejszych cenach paliwa. I pilnować stanu oleju.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trudno znaleźć konkurenta dla tego samochodu. Gdyby miał motor 2.0 z Hondy byłby niemal idealny - japońską konkurencję deklasuje po zjechaniu z asfaltu, francuską bezawaryjnością (chyba że pod maską siedzi francuski diesel), a od aut niemieckich jest do tego sporo tańszy. Niestety może mieć już problem z korozją, co oczywiście trzeba wziąć pod uwagę przy zakupie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie psuje się zbyt wiele - to nie jest kapryśne auto, przez cały okres użytkowania nigdy nie pojawiła mi się kontrolka check engine czy inny błąd. Nie ma poważnych wad konstrukcyjnych (problemem jest np uszczelnienie drzwi - stąd pod uszczelkami pojawia się czasem korozja), ale w porównaniu do listy problemów współczesnych i wiele droższych aut to generalnie samochód nie wystawiający właściciela na próbę nerwów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli silnik nie został przerobiony na zasilanie LPG, nie sprawia problemów. Potrafi w trakcie wysiłku (obciążenie + trasa) wypić więcej oleju, ale jeśli pilnuje się jego stanu i regularnie wymienia - może pokonać setki tysięcy kilometrów. Tyle nie wytrzyma raczej seryjny rozrząd. Szczególnie, gdy nie pamiętamy o środku smarnym.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Grand Vitara II SUV