Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Grand Vitara II SUV

Wojtek, 5 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Suzuki Grand Vitara II SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
3,00
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
2,0
Całokształt
Dla mnie kompletne rozczarowanie, spodziewałem się fajnego suva , flagowca marki , wygodny samochód do jazdy, z zaszczepionym czynnikiem offroadowym. Dostałem auto proste mało wyrafinowane i toporne w obyciu. Świetnie wyglada , ale jesli chodzi o wrażenia z jazdy jest bardzo źle. Mam wrażenie ze kompletnie nikt sie nei napracował nad tym samochodem , aby sprawiał jakąś przyjemnosc posiadaczowi. Absolutnie w tym samochodzie nie ma żadnego smaczka który sprawia , że czujesz się wyjatkowy i inni tego nei mają. Audio to katastrofa. Przy prędkosci 130 km/h masz ponad 4 tys obrotów co sprawia ze przy normalnej autostradowej prędkosci czyujesz sie jak w startującym samolocie. Fotele sa tak koszmarnie wyprofilowane że masz uczucie jakbys siedział na zjezdzalni, w dodatku z niewielką możliwością regulacji. wszystkie elementy wyposażenia działaja , ale to ich działanie jest takie byle jakie. Inżynierowie nei wpadli nawet na tak prozaiczna rzecz jak umieszczenie lampki w schowku. W terenie się sprawdza, ale jesli myslisz o zakupie Grand vitary jako samochodu do codzienniej jazdy po płaskich cywilnych drogach bedziesz potwornie zawiedziony.
Wrażenia
3,0
Silnik
Na wolnych obrotach prawie niesłyszalny, jednak podczas jazdy potrafi hałasować. Kultura pracy akceptowalna. Fajnei współpracuje z gazem , jednak po dłuższym czasie może doprowadzić do wypalenia gniazd zaworowych. Bardzo kłopotliwa regulacja luzów zaworowych za pomocą płytek. Niezbyt wytrzymały łańcuch rozrządu, lubi pić olej
1,0
Skrzynia biegów
Na wolnych obrotach lewarek drga. Czasami problem z trafieniem z 2 biegu na 3. Katastrofalna synchronizacja 1 biegu z 2. Wsteczny też nie zawsze ma ochote wchodzić
4,0
Układ jezdny
Świetne zawieszenie, auto dobrze sie prowadzi, przyjemnie łyka nierownosci. Napęd 4x4 to zarówno plus jak i minus. W terenie i w zimie rewelacja, natomiast mocno podnosi spalanie i pogarsza osiągi
3,0
Karoseria
Auto świetnie wygląda, jednak zbudowane z cienkiej i korodującej blachy.
Komfort
4,0
Widoczność
przód i boki fajnie, tył trzeba wyczuć
4,0
Ergonomia
jest intuicyjnie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybko się grzeje, chłodzi znośnie jak na swoje możliwosci. Zasada na jakiej działa tryb automatyczny jest tajemnica chyba nawet dla samych konstruktorów
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dobrze
2,0
Wyciszenie
Na niskich obrotach jest dobrze. Przy wyzszych prędkościach z uwagi na wysoka sylwetke i niskie przełożenia jest super głośno
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
raczej przeciętnie
2,0
Stosunek jakość/cena
w kwocie za którą macie toporną, wolna Grand vitarę , możecie kupic coś o wiele nowszego i przyjemniejszego w obyciu
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie miałem tego auta dłubo , kilka rzeczy się pojawiło , ale raczej tanio usunałem
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto ma opinie bezawaryjnego , choć trapią go typowe bolaczki

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Grand Vitara II SUV