Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Grand Vitara II SUV

Mr.E, 13 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 176 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Suzuki Grand Vitara II SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Uważam, że jest to najmniej awaryjne auto na rynku tygodniowo objeżdzam ok 4 różnych modeli; jest auto jak znalazł na Polskie drog - dziury, ograniczenia prędkości, napad policji : radary, nieoznakowane radiowozy, helikopter itp - auto uczy szacunku i pokory na drodze
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik na łańcuchu niemal bez obsługowy, od nowości nic się z nim nie dzieje - wystarczy przestrzegać terminów przeglądów; powyżej 120 km/h robi się głośniejszy; na biegu jałowym - wogóle go nie słychać; mało elastyczny i paliwożerny ( stały napęd i masa auta wymaga większej ilości paliwa) ale jak na swoją klase to i tak jest mało; benzyna to japończyk diesle to francuz a u nich słaba elektronika - pracowałem w serwisie Suzuki - wiem
4,0
Skrzynia biegów
stosunkowo krótkie przełożenia, haczenie jedynki i wstecznego to norma - ale przynajmniej nic się nie dzieje z tym zespołem - w/w usterki to nie wina samej skrzyni ale niewydajnej pompy sprzęgła - była na to kampania ale nie zlikwidowało to w 100% wady
4,0
Układ jezdny
auto w 50% na ramie więc sztywno i twardo co czuć na dziurach jako nieprzyjemność ale docenia się na zakrętach, przy wietrze bocznym oraz w terenie - auto stabilne i przewidywalne - dla mnie to jest ważne; fakt że można przejechać z dużą prędkością pod względnie wysoki krawężnik i dziury i oprócz nieprzyjmenych dźwięków zawiedzenia nic się nie stanie - wahacze wymienione dopiero po 170 000 km po Polskich drogach i to ze względu na tylne tuleje które nie występują osobno lecz z całymi wahaczami; tuleje stabilizatora - raz na rok - kolejna wada konstrukcyjna auta - pozatym wszytko po 5 latach działa i nie widać śladu czasu
Komfort
5,0
Widoczność
duże okna, duża szyba, wysoka pozycja za kierownicą- poprostu bajka; światła świecą z wysokiej pozycji - jazda to przyjemność i czujesz się bezpiecznie; nawet jak padnie spryskiwacz szyby mozna pryskać spryskiwaczem od reflektorów...
5,0
Ergonomia
dużo miejsca, dużo poręcznych schowków z przodu, z tyłu i w bagazniku; mało miejsca ? rozkładasz fotele i miścisz pakunek pokaźnych rozmiarów - wciąż mało ? poprzeczki na dach i 3 m drabina nie jest problemem; wciąż mało ? montujesz hak i ciągniesz przyczeke. Nic dodać nic ująć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybko się grzeje szybko chłodzi, klima, szyberdach, duże szyby boczne i podgrzewane fotele - luksus; konkurencja nie daje szyber dachu do klimy ...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest idealnie; nawet mercedes wymięka; z tyłu gorzej - trche mało miejsca na nogi - w sumie z tyłu rzadko ktokolwiek jedzie więc nie mam do czego się czepić
4,0
Wyciszenie
jak pisałem wcześniej, powyżej 120 km/h robi się głośnood silnika, na dziurach trzeszczą plastiki w bagażniku i lata osłona od szyberdachu - przyzwyczaiłem się i nie przeszkadza mi to - w pumie i oplu było gorzej
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto nie ma bata na jazde poniżej 12; na trasie przy 85km/h zchodze na 7,5 przy 120km/h 11 - małym moment, duża masa, napęd stąły 4x4 - nie da rady inaczej - w tygodniu montuje gaz ...
4,0
Stosunek jakość/cena
mały spadek wartości, nowe kosztowało 120 000 zł, po 5 latach są kupcy, który chcą dać 50 000. Za to wartość emocjonalna jest znacznie wyższa - auta przed 250 000 km i 8 latami napewno nie sprzedam
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przez 5 lat użytkowania, 176 000 km zepsuło się: tylne tuleje wahaczy P; radio - wymienione na gwarancji; spryskiwacz szyby czołowej - silniczek - ale to moja wina pryskałem pomimo braku płynu; tuleje stabilizatora - 4 razy; zgubiłem plastikowe osłony pod silnikiem - słaby punkt na offroad, teraz mam z blachy ryflowanej; sparciała osłona przegubu zewnętrznego półosi prawej - do wymiany poszła cała półoś - część nie występuje osobno.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
hmmm NIC ??? jedyna uwaga to brak zamiennikw i jak leci osłona przegubu to trzeba wymieniać półoś, jak leci tuleja, trzeba wymieniać wahacz...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Grand Vitara II SUV 2.0 i 16V 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
9,7
l/100km
12,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Grand Vitara II SUV