Ocena kierowcy - Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting
Don,
12 lat temu
Silnik 1.9 DDiS 129KM 95kW
Rok produkcji 2008
Przebieg:
47 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
3,77
12% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Jak na SUV twardo ale jak na polskie drogi bardzo dobrze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Kontrolka zasilania (zolty zygzak) jeszcze nie wiem co to
Karoseria
: Wkurzaja plastikowe kolki ktore nie trzymaja plastikow w bagazniku.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zwawy. Szkoda, ze nie ma 6 biegu bo dalby rade. Niestety ale jak sie duzo jezdzi po miscie zapycha sie filtr DPF. W serwisie wezma 800 zl za polozenie ceglowki na gazie i potrzymanie na wysokich obrotach ze 20 min. Lepiej jechac na autostrade i na 3ce jechaz ze 110-120 km tez okolo 20 min i na pol roku spokuj. Po 45 tys zapalila sie kontrolka zasilania (zolty zygzak). Pojawia sie i znika. Ponoc swiece zarowe nie teges lub czujnik swiec zarowych. Jak sie sciepli podajade do nieautoryzowanego serwisu. Blad P-0670.
3,0
Skrzynia biegów
Dwojka haczy - potwierdzam.
4,0
Układ jezdny
Jak na tak wysokie auto jest na prawde ok.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu za wyjatkiem beznadziejnych uchwytow na napoje pomiedzy siedzeniami. Maja takie \"łapki\" na sprezynie i gdy chcesz wyciagnac butelke one ja blokuja!!! Wiec musisz sie silowac. Jakis kretyn to wymyslil! Moim zdaniem system \"bez kluczyka\" jest bez sensu. Ja mam pilota od bramy ogrodowej i garazowej. Wiec jak schowam kluczyki to musze sie szarpac z pasem bezpieczenstwa zeby je wyciagnac. Normalnie to wisza przy stacyjce...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
No tu sie nie popisali. 120 na autostradzie to max zeby moc rozmawiac. Powyzej robi sie nieprzyjemnie glosno. Tutaj tez brakuje 6 biegu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No SUVa nie kupuje sie dla ekonomicznosci. Jest akceptowalnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
O silniku pisalem (kontrolka zolty zygzak) i DPF. U mnie w bagazniku popuszczaly platkikowe zaczepy wiec plastiki troche odstaja. Jak je walne to trzymaja sie sie ze 2 dni. Acha, zarowki!!! Szok, skosni wszedzie maja swoje standardy i tak:
oswietlenie kabiny -zarowka jest krotsza od europejskiej wiec 5x drozsza. Zarowka polaczona do stopu i pozycyjnego tylnego swiatla jest wsuwana a nie obrotowa wiec tytaj 6x drozej.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem co bedzie z kontrolka zasilania. W necie na forach roznie pisza o koszcie. W autoryzowanym nawet 4 tys... ale zobaczymy co to. Teraz nic z tym nie robie bo raz sie pojawia a raz nie a auto pali bez problemu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 DDiS 129KM 95kW
[l/100km]