Ocena kierowcy - Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting
emigrant,
11 lat temu
Silnik 2.4 VVT 169KM 124kW
Rok produkcji 2011
Przebieg:
11 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: pewnosc ze dojedziesz ,bez wzgledu co jest przed toba(w granicach rozsadku)
5,0
Całokształt
Zanim kupilem GV mialem vw passata b5 2l. w benzynie,5lat,auto bylo super kupione rowniez w anglii i tam uzytkowane,ani razu sie nie zepsul,dlatego kiedy postanowilem zmienic auto,chcialem jednego ,by sluzyl mi tak jak pasacik,chodzilo mi o to by kupic auto niedrogie,w miare nowe,i 4x4,dlugo szukalem i postanowilem kupic suzuki.auto kupilem okazyjnie,poniewaz musze tutaj dodac,ze jako nowe salonowe auto,tutaj to koszt 21 tys funtow, to auto nie jest wart tej ceny-niestety taka prawda,jednak ja kupilem z konca roku,zbilem z ceny,oddalem swojego pasacika i wyszlo 13tys funtow,wiec kupilem z zamknietymi oczami,bo za ta cene w UK na dzien dzisiejszy mozna kupic samochod klasy opel corsa,ja dostalem topowa wersje i 4x4 jak chcialem
Wrażenia
4,0
Silnik
Za silnik daje dobrze bo troszke mu brakuje do doskonalosci,uwazam ,ze jest wystarczajaco elastyczny i jak na pojemnosc oszczedny,w zime obroty schodza po 4-5min,latem normalnie,w codziennej espoloatacji,tzn.wiekszosci miasto,weekendy trasa,z rodzina(3 os. dwie dorosle plus dziecko)daje rade i nie ma problemow z wyprzedzaniem,na jalowym po rozgrzaniu nieslyszalny, na zimnym charakterystyczne terkot 4-cylindrowca
4,0
Skrzynia biegów
Kupujac to auto ,na poczatku duzo czytalem,pozniej duzo jezdzilem roznymi autami za rozna cene,nie ktore opinie na temat GV sie potwierdzaja,jednak wszystko zalezy od osobistego podejscia,jesli chodzi o skrzynie;faktycznie drazek drzy,mi jednak to nie przeszkadza,na moj wzrost 176cm,reka mi opada na podlokietnik-regulowany i na dzwignie,zmiana biegow-jest tu przecietnie,poniewaz,poczatki byly trudne do wyczucia auta,bylo nowe,wiec,jak ktos juz wspomnial, czuc bylo uderzenia,jednak po roku jazdy i poznaniu siebie,ta przypadlosc zniknela,biegi trzeba wrzucac z uwaga nie sa plynne,jednak,jak znow ktos wpomnial wczesniej,po 2500tys.obr biegi plynnie wchodza
4,0
Układ jezdny
Daje dobrze ; plusy;-stabilny na drodze,nie buja,nie wychyla(opony 225/60/18 dunlop sport),hamowanie pewne, minusy;-na tych oponach dla mnie ciut za twardy,podskakuje na nierownosciach ,dlatego na przyszla zime zmieniam opony na 225/75/16 all terrain bf goodrich, Najwiekszy plus tego auta, to naped,nie probowalem go w off roadzie ,ale zima(ok 20 cm sniegu) na letnich oponkach na pagorkach jechal bez przelaczania reduktora,tak naprawde na tej trasie kiedy ja jechalem ,byly rowniez i tylko LR discovery i sporty, bmw x5 i podobne suv nie dawaly rady,DV utwierdzila mnie w przekonaniu ze moze o wiele wiecej a ja jako wlasciciel jestem psychcznie pewniejszy
Komfort
5,0
Widoczność
Daje doskonala ,poniewaz,siedzi sie wysoko,sam zreszta jestem sredniego wzrostu,widocznosc dookola jest znakomita,z tylu,nie mam zapasowki ,gdyz auto jest angielskie i w anglii uzytkowane,po lifcie GV w UK nie maja kola na klapia-a szkoda bo osobiscie bym wolal,wracajac do tematu,parkowanie do tylu jest proscizna ze wzgledu na pionowy tyl,lusterka jak w ciezarowce,zadne slupki mi nie przeszkadzaja
5,0
Ergonomia
Uwazam za bdb,poniewaz kupilem auto z wyboru,chcialem auta prostego,bez zbednej elektroniki i taka jest GV ,guziki na kokpicie uzywane intuicynie,no chyba ze ktos jest mongolem,wszystko pod reka,nieskomplikowane nawet dla tzw.blondynki
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest super,zima minus 8,(wiecej nie wiem,gdyz tyle bylo najwecej) 2min,przednia i tylna szyba rozmrozona,klima dziala rowniez dobrze,nadmuchy dobrze rozstawione
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak juz wspomnialem GV zakupiona zostala z wyboru,jestesmy we trojke,podrozujemy cala rodzina bez problemu,maly mnie nie kopie z tylu w siedzenie,na reklamowki z tesco bagaznik wystarczy w zupelnosci,z przodu miejsca b duzo, z tylu,sam przed kupnem sprawdalem a siedze dosyc szeroko nie dotykam kolanami prednich siedzen,z tylu umowmy sie,wygodnie siedza 2 rosle osoby,lub dwa zdechlaki i dziecko
4,0
Wyciszenie
jest dobrze,mieszkamy w UK wiec jezdze ostroznie jak przepisy mowia,samochod jest wystarczacjaco cichy,w trasie cisza kompletna,na postoju tez,silnik jedynie slychac kiedy jest zimny i zaraz po rozruchu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jezdzilem zawsze autami w benzynie ,w polsce tez,z ta roznica ze w pol.mialem same v6 i v8-ki,wiec dla mnie to auto pali normalne miasto 27mpg , trasa 32-33mpg ,zima przy zalaczonym reduktorze i zabawa w sniegu 15 lit.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupilem tanio,a GV trzyma cene wiec przy odsprzedaniu duzo nie strace,jestem zadowolony z zakupu,jakosc odpowiednia do wydanych pieniedzy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto mam rok ,zakupione nowe,na razie zadnej usterki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupilem auto ze wzgledu na jap.jakosc ,sa niewielkie mankamenty,odnosnie oszczednosci na materialach przez producenta,ale umowmy sie auto ma odpalac kiedy chcesz i jechac,jest takie powiedzenie,jak ktos chce jezdzic luksusowo,wybiera niemca,jak niezawodnie,bierze japca. minusy; najwiekszy minus tego auta wg mnie kompletnie niedozaakceptowania to lakier,tak slabego lakieru w aucie to w zyciu nie mialem,po roku prog od strony kierowcy od wsiadania caly porysowany,przod auta mimo owiewki porysowany,drazni jak cholera, drugi minus to naglosnienie,nie ma tragedii,ale glosniki powinny byc zmienione
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 VVT 169KM 124kW
[l/100km]