Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting

Ludek34, 15 lat temu
Silnik 2.0 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting 2.0 140KM 103kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Trzyma sie drogi jak przyklejony, zwrotny, uniwersalny. Swietny samochodzik !
5,0
Całokształt
2.4L 169KM, rocznik 2008. Dobry samochod na kazda droge! Komfort, wygoda i zadowolenie kierowcy. Elegancki wyglad. Dobre wyposazenie. Swietne przeniesienie napedu 4x4. Zawsze mogloby byc lepiej ale Grand Vitara to kompaktowy SUV i w tej klasie jest bardzo dobry lub lepiej. Oczywiscie taki samochod nie jest dla kazdego kierowcy, lepiej zrobic sobie jazdy probne przed zakupem. Osoby ktore szukaja super-szybkiej-limuzyny do jazdy po autostradzie powinny poszukac sobie innego typu samochodu. Vitara to nie scigant, ale na gorszej drodze, na sliskim lub na sniegu przewaga takiego samochodu jest jednak znaczna, stabilnosc prowadzenia, zwrotnosc, wysoka pozycja kierowcy itp.itd. W miescie tez jest dobrze. G.V. to samochod uniwersalny, dobry na wiejskie drogi, w gory i do lasu. Po autostradzie tez popedzi, a w miescie zwrotny.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.4L 169KM, ogolnie jest dobrze, cicho, jak na samochod typu SUV to calkiem dynamiczny, ogolne zadowolenie !!! mozna wyprzedzac na 4 biegu a na trzecim to jest juz bardzo OK do przodu ! Ten silnik to chyba dobry kompromis pomiedzy dynamika samochodu- spalaniem - momentem obrotowym - i cena pojazdu. Silnik V6 3.2 litra ma z pewnoscia lepszy ciag do przodu, wyzszy moment obrotowy ale spalanie+obecna cena samochodu JEST TRUDNA DO ZAAKCEPTOWANIA. 1.9ddis jest sporo glosniejszy, szczegolnie "na zimno" i na niskich biegach, za to oszczedniejszy w spalaniu paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
Niskie biegi - krotkie, na poczatku trzeba przywyknac, ogolnie bez problemow. Jest dobrze ! Napewno skrzynia chodzi troche lepiej niz w G.V.1.9DDIS (ponoc ta sama ale inne "poduszki" i ustawienie), roznica jest jednak bardzo wyrazna.
5,0
Układ jezdny
Super !! Staly naped 4x4 + ESP ! Doskonaly na polskie dziurawe drogi. Jedzie jak po szynach. Zawieszenie sztywne ale tak powinno byc. Swietne na szutry i wiejskie drogi. Jednak do jazdy w teren powinno sie zmienic standardowe szosowe opony na inne.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze. Z przodu przednie slupki troche ograniczaja widocznosc, z tylu slabo, ale duze lusterka boczne rekompensuja. Niemniej przy cofaniu i parkowaniu tylem nalezy uwazac !
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu ! Bardzo dobrze! Otwieranie tylnych drzwi od strony lewej na prawo bardzo mi odpowiada, dobrze pomyslane, nie trzeba obchodzic samochodu dookola ! Bagaznik stosunkowo maly ale wysoki, mozna sporo zapakowac. Praktyczny schowek pod podloga bagaznika. Szyberdach to Luxus ! Sterowanie radiem i tempomatem oraz podswietlenie pokretel i przyciskow jest bardzo OK ! Sterowanie komputerem to kwestia przeczytania instrukcji obslugi, bo na wyczucie to mozna sie pogubic ! Tutaj jest troche japonska logika, po kilku probach dalo sie wszystko poustawiac.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok !!! Klima automatyczna. Bez problemow ! Grzeje i chlodzi tak jak trzeba>
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OK, dla kierowcy duzo miejsca ! pasazerowie maja troche gorzej ale nikt nie narzeka.
4,0
Wyciszenie
W normie, szum przy wysokich predkosciach, ale to jest raczej naturalne dla wysokich kanciastych samochodow.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa 8,0-8,5 srednio 9,4-9,8 miasto 11,5-12,0 L/100km. Czyli prawie tak samo jak podaje fabryka. Wskazania komputera przy jezdzie po miescie sa zawyzone, czasami pokazuje 14,5L/100km lub wiecej, niemniej w rzeczywistosci spalanie jest sporo mniejsze. Komputer przeklamuje przy postojach w korkach. Po 20 minutach stania w korku i przejechaniu 2km, komputer pokazuje spalanie 20 l/100km. Jazda na trasie z tempomatem pozwala zejsc ze spalaniem do 8.0 litra, a moze i mniej!
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma nic lepszego w tej cenie ! Staly naped 4x4 + reduktor, ksenony, spryskiwacze reflektorow, skora, szyberdach, ESP, alufelgi 17", silnik 2.4L o przyzwoitych parametrach, dobra klimatyzacja, radio ze zmieniarka x6CD, ... itp,itd. Jest lepiej niz dobrze ! i trudno wymagac cos wiecej. Inne samochody z tego samego segmentu sa moze troche obszerniejsze ale maja gorszy naped 4x4 i znacznie wyzsza cene. A za skorzana tapicerke i ksenony trzeba jeszcze ekstra doplacic.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochod jest nowy ! bez usterek !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochod jest nowy ! Wszstko OK.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting 2.0 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
54,00 zł
10,1
l/100km
5,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting