Ocena kierowcy - Suzuki Grand Vitara II SUV 3d Facelifting
Olo,
11 lat temu
Silnik 1.6 VVT 106KM 78kW
Rok produkcji 2008
Przebieg:
62 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
3,85
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Wygoda codziennego użytkowania
4,0
Całokształt
Samochód skonstruowany jako mała terenówka do codziennego użytku w warunkach gdzie drogi są słabej jakości, nieodśnieżane, w górach. To nie jest uniwersalny SUV do wszystkiego (niczego?)I tak na prawdę nie ma konkurencji. Wersję 5d można porównać jedynie z Subaru Foresterem
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.6 jest prosty, niezawodny i to jest jego największa zaleta. Osiągi na asfalcie są obiektywnie słabe. Prędkości powyżej 120 to nie jest jego bajka. Moment obrotowy jest dostępny nisko (dostosowany do przemieszczania się w trudnych warunkach)dane fabryczne mówią o 145 Nm przy 4100 ale wrażenie są takie jakby 90% momentu było od 1500 i trwało do 4000 bez zmian
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko, skrzynia zestopniowana pod kątem jazdy w terenie, na śniegu i w górach. Moment obrotowy dostępny od samego dołu na każdym biegu. Jedynka i dwójka pozwalają \"pełzać\".Bardzo brakuje 6 biegu do ekonomicznego przemieszczania się po autostradach
4,0
Układ jezdny
Stałe 4x4. Brak reduktora i blokady mostów. Przy tej mocy i zestrojeniu silnika ze skrzynią nie odczuwa się ich braku (nie ma czego redukować ha,ha!). Krótki rozstaw osi (kąt rampowy)pomaga pokonywać wzniesienia, muldy, pagórki itp. Dobre kąty natarcia i zejścia. Wersją 3d łatwo się manewruje w terenie i w mieście
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest naprawdę rewelacyjna, duże okna, duże podgrzewane lusterka, wysoka pozycja za kierownicą - pełen ogląd sytuacji
5,0
Ergonomia
Dla mnie najmocniejszy punkt auta. Obszerne fotele (siedziska długie i szerokie+ wygodne oparcia). Bardzo wygodne wsiadanie i wysiadanie. Wygodna pozycja za kółkiem, szeroko rozstawione pedały (zimowe buty, trapery itp. OK). Bardzo prosta obsługa radia, klimy, nawiewów. Łatwo dostępne schowki. Jedyny problem w 3d jest dostęp na tył (odsuwa i uchyla się tylko prawy przedni fotel)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest dobra. Klimatyzacja to raczej tylko \"schładzacz\" i odparowywacz. Trudno ustawić pożądaną temperaturę. Silnik w zimie szybko się nagrzewa, podgrzewane fotele umilają podróż
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu pełen komfort, z tyłu tylko dzieci (są tylko 2 miejsca) ale da się regulować kąt oparcia dla każdego siedzonka. Za nisko zamontowane zagłówki z tyłu
2,0
Wyciszenie
Przy prędkościach powyżej 100km jest głośno (szumy powietrza) wyciszenie silnika przeciętne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie na dystansie 20tys - 9,8l. Zużycie paliwa rośnie z prędkością. Przy 120 jest 11, przy 140 jest 14l. W mieście o dziwo 9 l/100.
Przegląd w ASO po 60tys kosztował 1100 PLN (razem z filtrem i nabiciem klimy).
Części zamienne są tanie (zamienniki) i dobrze dostępne (model prawie bez zmian na rynku od 2007)
4,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem jako nowy jest zbyt drogi
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna usterka to wygięty stabilizator wahacza na skutek zbyt szybkiej jazdy w terenie. Koszt naprawy 300 PLN
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 106KM 78kW
[l/100km]