Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Grand Vitara II SUV 3d Facelifting

Olo, 11 lat temu
Silnik 1.6 VVT 106KM 78kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 62 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki Grand Vitara II SUV 3d Facelifting 1.6 VVT 106KM 78kW od 2008 - Oceń swoje auto
3,85
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygoda codziennego użytkowania
4,0
Całokształt
Samochód skonstruowany jako mała terenówka do codziennego użytku w warunkach gdzie drogi są słabej jakości, nieodśnieżane, w górach. To nie jest uniwersalny SUV do wszystkiego (niczego?)I tak na prawdę nie ma konkurencji. Wersję 5d można porównać jedynie z Subaru Foresterem
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.6 jest prosty, niezawodny i to jest jego największa zaleta. Osiągi na asfalcie są obiektywnie słabe. Prędkości powyżej 120 to nie jest jego bajka. Moment obrotowy jest dostępny nisko (dostosowany do przemieszczania się w trudnych warunkach)dane fabryczne mówią o 145 Nm przy 4100 ale wrażenie są takie jakby 90% momentu było od 1500 i trwało do 4000 bez zmian
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko, skrzynia zestopniowana pod kątem jazdy w terenie, na śniegu i w górach. Moment obrotowy dostępny od samego dołu na każdym biegu. Jedynka i dwójka pozwalają \"pełzać\".Bardzo brakuje 6 biegu do ekonomicznego przemieszczania się po autostradach
4,0
Układ jezdny
Stałe 4x4. Brak reduktora i blokady mostów. Przy tej mocy i zestrojeniu silnika ze skrzynią nie odczuwa się ich braku (nie ma czego redukować ha,ha!). Krótki rozstaw osi (kąt rampowy)pomaga pokonywać wzniesienia, muldy, pagórki itp. Dobre kąty natarcia i zejścia. Wersją 3d łatwo się manewruje w terenie i w mieście
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest naprawdę rewelacyjna, duże okna, duże podgrzewane lusterka, wysoka pozycja za kierownicą - pełen ogląd sytuacji
5,0
Ergonomia
Dla mnie najmocniejszy punkt auta. Obszerne fotele (siedziska długie i szerokie+ wygodne oparcia). Bardzo wygodne wsiadanie i wysiadanie. Wygodna pozycja za kółkiem, szeroko rozstawione pedały (zimowe buty, trapery itp. OK). Bardzo prosta obsługa radia, klimy, nawiewów. Łatwo dostępne schowki. Jedyny problem w 3d jest dostęp na tył (odsuwa i uchyla się tylko prawy przedni fotel)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest dobra. Klimatyzacja to raczej tylko \"schładzacz\" i odparowywacz. Trudno ustawić pożądaną temperaturę. Silnik w zimie szybko się nagrzewa, podgrzewane fotele umilają podróż
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu pełen komfort, z tyłu tylko dzieci (są tylko 2 miejsca) ale da się regulować kąt oparcia dla każdego siedzonka. Za nisko zamontowane zagłówki z tyłu
2,0
Wyciszenie
Przy prędkościach powyżej 100km jest głośno (szumy powietrza) wyciszenie silnika przeciętne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie na dystansie 20tys - 9,8l. Zużycie paliwa rośnie z prędkością. Przy 120 jest 11, przy 140 jest 14l. W mieście o dziwo 9 l/100. Przegląd w ASO po 60tys kosztował 1100 PLN (razem z filtrem i nabiciem klimy). Części zamienne są tanie (zamienniki) i dobrze dostępne (model prawie bez zmian na rynku od 2007)
4,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem jako nowy jest zbyt drogi
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna usterka to wygięty stabilizator wahacza na skutek zbyt szybkiej jazdy w terenie. Koszt naprawy 300 PLN
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 106KM 78kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Grand Vitara II SUV 3d Facelifting