Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting

Bartek M , 14 lat temu
Silnik 2.0 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting 2.0 140KM 103kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : dzielność. Im gorsze warunki tym większa przyjemność z jazdy
4,0
Całokształt
Pierwszą moją opinię pisałem po przejechaniu zaledwie 4 tys km. Dzisiaj po roku jestem nadal zadowolony z tego auta. Przez ten czas zamontowałem Lpg a sam silnik trochę się "ułożył" dla tego piszę kolejna opinię tym razem po 12 miesiącach eksploatacji. Suzuki grand Vitara 2.0 16V J20A w skrócie : Bardzo elegancka ,ładna, nowa ,o ponadczasowej linii terenówka potrafiąca dawać sobie radę poza drogami utwardzonymi ( co rzadkość wśród Suv ów ). Bardzo dobre wyposażenie przystępna cena. Wystarczający silnik do tego jeszcze niskie koszty eksploatacji ( Lpg). Cicha podczas jazdy. Do ideału brakuje tylko trochę bardziej komfortowego zawieszenia oraz większej elastyczności jednostki napędowej przy niskich obrotach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po roku jeżdżenia silnik nabrał trochę wigoru.Zmiana w dynamice pomiędzy przebiegiem zerowym a 15tys km jest ogromna. Co prawda nadal nie jest to demon prędkości ale nie o to w tym samochodzie chodzi. Do spokojnej jazdy 140KM wystarcza. Dodatkowo zamontowałem instalacje LPG. Po tej przeróbce osiągi nie zmieniły się a wręcz przy niski obrotach poprawiły. Samochód rozpędza się do 100km/h w okolicach 12.5s do około 150km/h przyśpiesza dość sprawnie. Prędkość maksymalna jaką udało się się osiągnąć to 180km/h nie zależnie czy to na benzynie czy lpg. Bardzo jestem zadowolony instalacji gazowej mam nadzieję ,że nie przysporzy żadnych nie miłych niespodzianek. Co do wyciszenia jest odpowiednie. Dźwięk silnika nie jest natarczywy jego obecność słychać dopiero przy około 5 tys obr więc w normalnym użytkowania jest cicho. Jakie są wady tego silnika ? Chyba jedynie nie za dobra elastyczność zwłaszcza na 5 tym biegu ,który należy traktować jako nadbieg. Silnik najlepiej czyje się w przedziale 4-6 tys obr a budzi się dopiero w okolicach 3 tys obr. Trzeba często zmieniać przełożenia aby dynamicznie jechać zwłaszcza na pofałdowanych terenie lub w trasie. Czy mogę polecić tą jednostkę napędową ? Myślę ,że tak zwłaszcza dla ludzi nie bijących rekordów prędkości ,którzy planują montaż instalacji LPG obniżającą koszty eksploatacji do na prawdę korzystnego poziomu. Poza tym Suv nie służy do wyścigów a silnik 2.0 przy wyższych obrotach nie jest mułowaty. Dla zainteresowanych : Specyfikacja instalacji. - system sekwencyjny : Stag 300-4 premium - reduktor : Scorpion ST -przełącznik centralny : Stag - listwa wtryskowa : 4 x Hana - Zbiornik walcowy 45L (39l wchodzi) - wlew gazu pod klapką
4,0
Skrzynia biegów
Wraz z przebiegiem "wyrabia się". Przełożenia wchodzą coraz pewniej i precyzyjniej. Zestopniowanie skrzyni również jest odpowiednie. na 5 biegu przy 100km/h mamy około 3tys obr wiec jazda w przedziale 90-110km/h jest cicha oraz dość ekonomiczna. Skrzynia redukcyjna jest bardzo przydatna w trudnych sytuacjach. Dzięki niej w terenie mało kiedy brakuje mocy
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie zaskakująco pewne jak na terenówkę. Nadwozie nie przechyla się na zakrętach. Można z powodzeniem śmigać po zakrętach. Niestety trochę gorzej jest z komfortem. Dość twarde nastawy zawieszenia powodują przeciętne wybieranie nierówności zwłaszcza tych mniejszych. O dziwo z większymi wyrwami auto daje sobie lepiej radę. Co prawda po pewnym czasie śmiało można się do wspomnianej wyżej twardości przyzwyczaić ale mimo wszystko spodziewałem się trochę wyższego komfortu.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie ok. Siedzi się wysoko dobrze wszystko widać. Lusterka mają pokaźne rozmiary.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. Nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Przycisków nie jest jakoś bardzo dużo ,podoba mi się obsłucha klimatyzacji przy pomocy pokręteł. Szybko i wygodnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa mocno chłodzi latem , a w zimę bardzo wydajne ogrzewanie do tego podgrzewanie siedzeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nikomu nie brakuje miejsca. Jeśli chodzi o tylną kanapę osobiście zaskoczyła mnie ilość miejsca na nogi. Jak na nie aż tak wielką terenówkę w wnętrzu znajdziemy dużo miejsca. Bagażnik do ogromnych nie należy ale w kilka sekund w prosty sposób można rozłożyć siedzenia co pozwala nam na przewożenie bardzo dużych ilości bagażu.
5,0
Wyciszenie
Jak na terenówkę z nie za wielkim silnikiem jest bardzo cicho. Silnika przy niskich i średnich obrotach prawie nie słychać. Wiatr opływający auto również nie daje się bardzo we znaki
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyny paliła średnio latem około 10.5-11 natomiast w zimę 12. Wg mnie nie były to niskie wartości zwłaszcza przy kosmicznej cenie benzyny . Po zamontowaniu gazu spalanie o dziwo wzrosło w niewielkim stopniu. Średnio pali 12.5-13.5 l/ 100km , trasa 11-12.5 miasto 14-15. Przy cenie Lpg minimalnie przekraczającej 2zł jest super.
5,0
Stosunek jakość/cena
W wyposażeniu standardowym jest już wszytko co niezbędne. Ze swojej strony dokupiłem jedynie halogeny, chromowaną rurkę , CB ,listewki boczne oraz orginalne stalówki na zimę
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie brak awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak awarii

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting 2.0 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
54,00 zł
10,1
l/100km
5,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Grand Vitara II SUV 5d Facelifting