Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Grand Vitara I Standard

robert rra, 8 lat temu
Silnik 2.0 HDI 109KM 80kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 194 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Suzuki Grand Vitara I Standard 2.0 HDI 109KM 80kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
3,46
19% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : HDI --mega szajs
4,0
Całokształt
Dobra tania terenówka--z licznymi zaletami jak i wadami--jak niemasz kasy na Pajero czy Patrola(lub inny droższy sprzet) to polecam...
Wrażenia
1,0
Silnik
unikać jak ognia 2.0HDI --poszła pompa wtryskowa,pompa,paliwa,wtryski do wymiany--najgorszy silnik z GV to wlasnie HDI--jak chcesz diesla to lepiej tego od Mazdy--ale one były do 2001r, jakbym kupował 2 raz to napewno benzyna---na te HDI to trzeba po 1 trafić zadbany egzemplarz(mozliwe jak lot w kosmos)i potem lać bdb paliwo(w PL trudno)
5,0
Skrzynia biegów
ja mam automata ,stary sprawdzony hydrokinetyczny automacik--niewiem czyja to konstrukcja ale sprawdza sie bdb(chyba nie francuz)
4,0
Układ jezdny
jak na tanią terenówkę to nie jest źle,niektorym niby przeszkadza ze niepewny w zakretach,wypada z trasy---dla mnie oni nie umią jeździć terenówką na ramie
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność super+duze lusterka
3,0
Ergonomia
deska rozdzielcza i wnetrze rodem z .80tych lat,ale wszystko pod ręką,brakuje tempomatu i skórzanych/dermowych siedzeń--te welurowe sa b.brzydkie i sie b.brudzą
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobrze grzeje,kupilem z uszkodzona klimą wiec niewiem jak dziala
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu w 1-2 osoby jechać to jest wszystko dobrze-miejsce na nogi i bagaż,lecz wyprawa w 4 osoby np.pod namioty na 2 tygodnie to bez boksu ani rusz--mam 5 drzwiową wersje ale bagażnik 185l czyli mikroskopijny--konieczny w takim wypadzie jest boks dachowy
3,0
Wyciszenie
tania terenówka więc cudów sie nie spodziewałem i tak jest--dość głośno no ale to jest norma w tym typie--to nie limuzyna
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dość drogie czesci ale jak na terenówke to jedna z najtanszych ,omijać silnik HDI bo wtedy wychodzi bardzo drogo --ciagłe naprawy, rozrzad z wymiana 700-1000zł, pompa wtryskowa bosch z wymiana 1800zł-niby regenerowana, --jak gumy na wachaczach padną(dosc szybko)to trzeba całe wachacze zmienic--420zł jeden +robota
4,0
Stosunek jakość/cena
jeśli niemacie wiecej kasy to kupujcie GV-ale benzyne--za to nie kupicie nic lepszego--Pajero to bedzie dużo starsze i całe do remontu(czesci do Pajero duzo drozsze)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
poza silnikiem to przez rok mi sie nic nie psuło-choć kupilem z paroma usterkami(oczywiscie wykryte pozniej--glownie klima uszkodzona)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
silnik HDI--pada wszystko,pompa paliwa,pompa wtryskowa,wtryski--niewiem co jeszcze pojdzie ale pójdzie--najgorszy silnik jaki kupiłem w życiu,wyleczyłem sie z nowych diesli na całe życie(choć HDI to dosc wiekowa konstrukcja ale common rail i b.duza wrazliwość na paliwo go dyskredytuja)--gdyby to była benzyna 2.0 to byloby duuuuzo lepiej
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Grand Vitara I Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Grand Vitara I Standard