Bezawaryjny, solidny, mało palący samochód terenowy. Silnik 2.0 HDI z Peugeota/Citroena to jeden z najlepszych silników na rynku więc Suzuki wiedziało jakiego Diesla włożyć do tego bezawaryjnego auta by tego nie spiep..yć. 109KM wystarczy by sprawnie poruszać sie tym autem. To nie formuła by odstawiać ludzi na światłach, ale w razie potrzeby by pomóc w terenie. Super sprawuje sie też w mieście, można wszędzie zaparkować nie bojąc sie o to czy podjedziemy pod wysoki krawężnik. Kolejny atut auta to palność, naprawdę nie duża a jak na terenówke o dużej masie jak wspominałem u mnie średnio 7 litrów, ale ja nie szaleje w terenie ani mocno nie depcze na asfalcie, poprostu normalna jazda. Więc nie wierzcie że te silnik to jakies drogie w serwisowaniu padła, popierwsze dużo częsci, silnik jest dość popularny, trwały osprzęt (turbina oryginalna, podobnie jak sprzęgło) Silnik nie jest wrażliwy na jakość paliwa, ja leje do baku na każdej stacji i nigdy nie miałem problemów przy odpalaniu, a kolega który użytkuje buraczanego Pasiata B6 z silnikiem 2.0 TDI zazdrości mi że zawsze dopalam auto nawet przy minus 30 stopniach bez problemu a jemu silnik kręci i kreci by w końcu odpalić i chodzi wtedy jak 40-letni ursus. Wspomne jeszcze że o samochód szczególnie nie dbam, wymieniam oleje i wszystko, zawieszenie jest trwałe (powiedziałbym pancerne na naszych drogach) i do tej pory przy 200tyś km wymieniłem tylko amortyzatory (cena naprawdę niezła). Moje auto ma juz 8 lat jednak nie wydaje sie zmęczone przebiegiem i latami, plastiki wewnątrz nie trzeszczą jak .np w Audi czy BMW (przykład z życia gdzie znajomemu w 3-letnim BMW skrzypiała cała deska rozdzielcza).Jak ktoś szuka trwałego auta za nieduże pieniądze polecam Suzuki Grand Vitara najlepiej po liftingu czyli z lat 2003-2005 z silnikiem 2.0 HDI. Jeśli trafi sie na egzemplarz gdzie sprzedający dbał o podstawowy serwis, to mamy auto na lata.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super silnik, bezawaryjny!!!
4,0
Skrzynia biegów
Jak na terenówkę super.
4,0
Układ jezdny
OK
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezawaryjny
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bezawaryjny
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDI 109KM 80kW
[l/100km]