Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Grand Vitara I Standard

dan, 14 lat temu
Silnik 2.0 HDI 109KM 80kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 117 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Grand Vitara I Standard 2.0 HDI 109KM 80kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : dość cichy, sichy, dynamiczny i oszczędny-jeszcze niewiem jak z niezawodnością
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : ABS chyba niedała
Karoseria : proponuje zakonserwować podwizie i rame zeby niebyło problemów
5,0
Całokształt
naprawde świetne auto na polskie drogi, używane nie drogie w zakupie i serwisie, nie przekombinowane, zgrabne i naprawde UNIWERSALNE!!!sprawdza sie w każdych warunkach (teren,miasto,ciągniecie przyczepy,trasa-raczej nie do wyścigów)
Wrażenia
4,0
Silnik
narazie ok, niewiele przejachane, ale jak narazie jestem zaskoczony pozytywnie, ciągnie od dołu ok 1500 obrotów, wmiare cichy(odzywiście jak na diesla) przyspieszenie wystarczające ok 12-13sek do 100, max ok 160km
5,0
Skrzynia biegów
naprawde jak dlamnie taka jak powinna być, może jedynka troche za długa( w terenie i przy ruszaniu troche przeszkadza, ale jest reduktor w terenie :)),przy 90km/h na piątce jest ok 2000obrotów, wiec super,nawet jak pierwszy raz wsiada sie do auta doskonale czuć jaki bieg wchodzi kiedy i gdzie,wsteczny za 5tką do tyłu,wiec-super,dala niektórych może być \"za dlugi skok lewarka-ale to brednie tak jest idealnie-to nie wyścigówka
3,0
Układ jezdny
napewno niejest to samochód do ścigania po zakretach, ale da sie nim sprawnie poruszać,jest twardy jak to w terenówkach na ramie,w wersji szerokiej 1780mm sprowadzi sie przyzwocie(jesli niezapominamy jakim autem jedziemy), przy suchym asfalcie napęd tylko na tył (brak miedzyosiowego mechanizmu różnicowego) ,zresztą tylny napęd najleprzy,sprawdza sie w 95% przypadków,potem włącza sie 4x4 ewentualnie reduktor i jedzie sie dalej;)
Komfort
5,0
Widoczność
wszystko widać, wysoko, olbrzymie lusterka(ogrzewane elektryczne),przez tylnia szybe też ok.ale niewidać tego co nisko ale to normalne w terenówkach-zwłaszcza z kołem z tyłu;)
4,0
Ergonomia
jak na terenówkeniezbyt drogą z tamtych lat to suuuperr, musze przyznać ze naprawde pozytywne zaskoczenie, ja widze różnice na plus w porównaniu z golfem IV Variant
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
niewiem jak z klimą jeszcze niesprawdzałem bo zima, wentlator dość głośny
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na te wymiary, i terenówke z ramą to rewelacja,ok 4200mm dł 5drzwi, dla 4 osób super niebrak miejsca(chyba ze z przodu i z tyłu jada os. powyżej 190),wiecej niż w golfie VI i wielu innych, bagażnik raczej mały,ale zawsze mozna zlozyć fotele ,ewentualnie zapiąć przyczepke;), pozytywnie zaskakuje ilość schowków, choć brakuje podłokietnika z tyłu ze schowkiem(wersja przed liftem)
4,0
Wyciszenie
jak na terenówke w dieslu naprawde nieźle, ale to HDI :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeszcze niesprawdzone dokładnie w praktyce, ale przy tej masie(ok 1540kg) i silniczku niepowinien palić więcej niż 6trasa/8-9miasto/srednio koło 7,oczywiście to zalezy od wielu czynników,stylu jazdy,stanu silnika,temp.,rodzaju i rozmiaru opon itp.
5,0
Stosunek jakość/cena
nieznam tańszych terenówek tej jakości-uniwersalności, trzeba szukać dobrego egzepmlaza-zresztą dotyczy to każdego auta,zeby niepakować sie w niepotrzebne koszty,tak naprawde każde auto moze być super wszystko zalezy od POTRZEB, egzempaza,gustu,dla każdego coś innego ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
narazie nic, ale niemam zdania bo krotko!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
narazie nic ale niemam zdania-krótko!!!

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDI 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Suzuki Grand Vitara I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Suzuki Grand Vitara I Standard