Układ elektryczny
: przepalające się żaróweczki wyposażenia wnętrza.
Silnik
: Intelcooler, simering wału
4,0
Całokształt
Bardzo fajny samochodzik, dzięki konstrukcji ramowej świetnie nadaje się do ciąganie przyczepy (nie szarpie samochodem). Silniczek trochę mułowaty na starcie, ale potem śmiga aż miło. Można nim wjechać spokojnie do lasu, Duża zaleta to reduktor. Na szosie jest trochę gorzej (szczególnie na koleinach), ale i tak jest poprawa w porównianiu do pierwszej vitary.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobry, ekonomiczny silniczek, świetnie sobie radzi nawet pod obciążeniem. Niestety przy ruszaniu ma niezłego muła i dopiero jak turbina się załączy idzie jak pocisk.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam problemów, biegi wchodzą jak masełko.
3,0
Układ jezdny
Cholernie boi się kolein, mam zwykłą wersję 5d i fabryczne rozmiary opon. Niestety w deszczu w koleinach potrafi ją rozbujać. Trzeba się do tego autka przyzwyczaić. Ale i tak widoczna jest poprawa prowadzenie w porównaniu z Vitarą 1.
Komfort
4,0
Widoczność
Dołożyłem czujniki parkowania, ponieważ widoczność do tyłu zasłania koło zapasowe.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę trochę wolno się nagrzewa, jak to diesel, ale sytuację ratuje elektryczne dogrzewanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wysoka pozycja kierowcy to wielki atut tego pojazdu.
4,0
Wyciszenie
Mogło być lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali. Kupiłem 3 latkę, także z przeglądów gwarancyjnych już nie korzystałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często przepalały mi się żaróweczki od podświetlenia regulacji wentylacji.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniłem sprzęgło, simering tylnego wału(poszedł z pod niego olej). Po 60 tys. zrobiłem wymianę rozrządu zgodnie z zaleceniami. Musiałem też wymienić cały intercooler.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDI 109KM 80kW
[l/100km]