Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Grand Vitara I Standard

gwito, 3 lata temu
Silnik 2.0 i 16V 127KM 93kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 178 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki Grand Vitara I Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Brak problemow z elektryka
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza ale nie w tym egzemplarzu
4,0
Całokształt
Udany kompromis jesli chodzi o auta 4x4 z reduktorem i rama. Najwazniejsze atuty: 1. Bezawaryjnosc 2. Niskie koszty eksploatacji 3. Wzgledny komfort (skora, klimatronic i automat) Najwieksze wady: 1. Maly bagaznik 2. Slabe wlasnosci terenowe w standardzie (maly wykrzyz tylnego zawieszenia) 3. Klasyczny, dolaczany naped 4x4 bez centralnego dyfra
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.0 Pb to najbezpieczniejszy wybor w paronastoletnim egzemplarzu. Kultura pracy przecietna i duzo mu tu brakuje do 2.0 hondy. Ale jest prosty, nie psuje sie, rozrzad na lancuchu wytrzymuje 300 000 km. W przeciwienstwie do HDI ma wystarczajaco duzo mocy zeby jezdzic tym autem po asfalcie a jednoczesnie nie jest tak kaprysny i ciezki jak silniki v6 ktory wymaga wiekszej troskliwosci. Zdroworozsadkowy wybor
5,0
Skrzynia biegów
Automat 4 biegi. Prosty bezawaryjny pomimo 16 lat. Rakieta to nie jest ale radzi sobie z przyczepa a na codziec wygodnie sie nim jezdzi.
4,0
Układ jezdny
Sztywno na asfalcie na plus ale tez sztywno w terenie na minus. To auto sie nie krzyzyje na dziurach i trzeba przerabiac zawieszenie jak sie chce tym zjechac na bezdroza. Zawias jak na auto z rama jest calkiem spoko do codziennej eksploatacji a to glownie za sprawa rozwiazania przedniego mostu ktory nie jest sztywny jak tyl. Czesci eksploatacyjne tanie: laczniki po 25 pln, wachacze kompletne 200 pln +, amory od 200 pln Lift zawieszenia mozna zrobic juz za 2000 PLN
5,0
Karoseria
Moja karoseria byla w idealnym stanie ale to rodzynek. Generalnie GV gnija na potege zwlaszcza pod plastikami i na mocowaniach budy do ramy. To moja druga GV wiec mam porownanie
Komfort
4,0
Widoczność
Wysoko sie siedzie wiec ok
4,0
Ergonomia
Japonczyk z rodowedem z lat 90 tych. Przyciskow nie ma az tak duzo. Jest poprawnie bez fajerwerkow
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok. Grzeje szybko, chlodzi dobrze. Moze malo precyzyjnie kontroluje temperature. Podgrzewane fotele na plus
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bagaznik jest za maly na wyjazdy w gory z rodzina 2+2 - potrzebny byl box na dachu. Ale na codzien ok.
4,0
Wyciszenie
Niezle jak na japonczyka. Ze wzgledu na automat jazda po autostradzie dostarcza mocniejszych wrazen akustycznych. Poza tym duze lusterka i ksztalt auta dyskwalifikuja je do jazdy ponad 140 mimo ze da rade jechac wiecej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najwiekszym wydatkiem jest paliwo co w terenowce rzadko sie zdarza.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ostatnio jest wielki boom na GV wiec ciezko tanio kupic ale auto warte swojej ceny. Kupilem 2 lata temu i obecnie moge sprzedac z zyskiem
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 16 latach i 178 000 km: - luzy na sworzniach wahaczy przednich - zuzyte laczniki stabilizatorow - schodzacy lakier z felg
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak W poprzedniej GV awarii ulegla aluminiowa obudowa mostu przedniego. Trzeba uwazac jak sie jezdzi po twardym na blokadzie. W Dieslach i V6 mosty byly stalowe wiec problem nie wystepowal. Temat znany w srodowisku GV

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 127KM 93kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Grand Vitara I Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW
Zobacz dzienniki
Suzuki Grand Vitara I Standard