Udany kompromis jesli chodzi o auta 4x4 z reduktorem i rama. Najwazniejsze atuty:
1. Bezawaryjnosc
2. Niskie koszty eksploatacji
3. Wzgledny komfort (skora, klimatronic i automat)
Najwieksze wady:
1. Maly bagaznik
2. Slabe wlasnosci terenowe w standardzie (maly wykrzyz tylnego zawieszenia)
3. Klasyczny, dolaczany naped 4x4 bez centralnego dyfra
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.0 Pb to najbezpieczniejszy wybor w paronastoletnim egzemplarzu. Kultura pracy przecietna i duzo mu tu brakuje do 2.0 hondy. Ale jest prosty, nie psuje sie, rozrzad na lancuchu wytrzymuje 300 000 km. W przeciwienstwie do HDI ma wystarczajaco duzo mocy zeby jezdzic tym autem po asfalcie a jednoczesnie nie jest tak kaprysny i ciezki jak silniki v6 ktory wymaga wiekszej troskliwosci. Zdroworozsadkowy wybor
5,0
Skrzynia biegów
Automat 4 biegi. Prosty bezawaryjny pomimo 16 lat. Rakieta to nie jest ale radzi sobie z przyczepa a na codziec wygodnie sie nim jezdzi.
4,0
Układ jezdny
Sztywno na asfalcie na plus ale tez sztywno w terenie na minus. To auto sie nie krzyzyje na dziurach i trzeba przerabiac zawieszenie jak sie chce tym zjechac na bezdroza. Zawias jak na auto z rama jest calkiem spoko do codziennej eksploatacji a to glownie za sprawa rozwiazania przedniego mostu ktory nie jest sztywny jak tyl.
Czesci eksploatacyjne tanie: laczniki po 25 pln, wachacze kompletne 200 pln +, amory od 200 pln
Lift zawieszenia mozna zrobic juz za 2000 PLN
5,0
Karoseria
Moja karoseria byla w idealnym stanie ale to rodzynek. Generalnie GV gnija na potege zwlaszcza pod plastikami i na mocowaniach budy do ramy. To moja druga GV wiec mam porownanie
Komfort
4,0
Widoczność
Wysoko sie siedzie wiec ok
4,0
Ergonomia
Japonczyk z rodowedem z lat 90 tych. Przyciskow nie ma az tak duzo. Jest poprawnie bez fajerwerkow
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok. Grzeje szybko, chlodzi dobrze. Moze malo precyzyjnie kontroluje temperature.
Podgrzewane fotele na plus
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bagaznik jest za maly na wyjazdy w gory z rodzina 2+2 - potrzebny byl box na dachu. Ale na codzien ok.
4,0
Wyciszenie
Niezle jak na japonczyka. Ze wzgledu na automat jazda po autostradzie dostarcza mocniejszych wrazen akustycznych. Poza tym duze lusterka i ksztalt auta dyskwalifikuja je do jazdy ponad 140 mimo ze da rade jechac wiecej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najwiekszym wydatkiem jest paliwo co w terenowce rzadko sie zdarza.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ostatnio jest wielki boom na GV wiec ciezko tanio kupic ale auto warte swojej ceny.
Kupilem 2 lata temu i obecnie moge sprzedac z zyskiem
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 16 latach i 178 000 km:
- luzy na sworzniach wahaczy przednich
- zuzyte laczniki stabilizatorow
- schodzacy lakier z felg
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
W poprzedniej GV awarii ulegla aluminiowa obudowa mostu przedniego. Trzeba uwazac jak sie jezdzi po twardym na blokadzie. W Dieslach i V6 mosty byly stalowe wiec problem nie wystepowal. Temat znany w srodowisku GV
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 127KM 93kW
[l/100km]