Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Grand Vitara I Standard

nicoz, 7 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 127KM 93kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Grand Vitara I Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
2,15
50% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczny silnik, w miarę oszczędne zużycie jak na tak duże auto
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Wszystkie amortyzatory i inne elementy do wymiany przy 150 tyś, auto nie jeździło w terenie!
Inne : Klimatyzacja. Brak części nawet w ASO, trzeba było dorabiać
Przeniesienie napędu : Sprzęgło
3,0
Całokształt
Kiepskie auto, powstałe poprzez lift wcześniejszej, równie słabej wersji. Estetyka na niskim poziomie. Jakość i typowa dla japońskich terenówek żywotność i długowieczność - nic z tych rzeczy. Miałem wiele różnych terenówek (Toyota, Jeep, Daihatsu, Lada, Land Rover, UAZ) i Suzuki Grand Vitara jest absolutnie najgorszym z nich wszystkich. Nie polecam nikomu
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest jedyną w miarę pozytywną częścią tego samochodu. Jest elastyczny i oferuje względnie dobrą kulturę pracy. Ma dwie główne wady : hydrauliczne popychacze, które ulegają awariom (kosztowna naprawa) oraz elektryczna przepustnica, również awaryjna i w dodatku działająca z opóźnieniem, co fatalnie wpływa na komfort prowadzenia.
1,0
Skrzynia biegów
Manualna skrzynia biegów to absolutna katastrofa! Miałem wiele samochodów, ale jeszcze nigdy z tak źle pracującą skrzynią. Biegi zmienia się ciężko (mechanizm zmiany biegów został przeserwisowany w ASO, jest sprawny). Dźwignia jest umiejscowiona w niewygodnym miejscu. Zestopniowanie nie sprzyja ani ekonomii, ani komfortowi. FATALNIE. Jedyna sensowna opcja to automat.
2,0
Układ jezdny
Słabo. Przedni dyferencjał jest bardzo delikatny i ulega zniszczeniu przy przy pierwszym poważniejszym obciążeniu. Rozsypują się łożyska w tylnym dyfrze (drogie części i wymiana). Wały napędowe wchodzą prosto do reduktora - brak normalnych flansz. Dzięki temu zużycie się wieloklina wału, czy panewki w reduktorze = wymiana wszystkiego (naprawa nieopłacalna). Samochód prowadzi się źle. Mam nowe wszystkie amortyzatory (markowe, dobre, geometria - wszystko poprawne), ale to nic nie pomogło. Przeciętny dostawczak prowadzi się lepiej. To najgorzej prowadząca się terenówka jaką miałem
Komfort
3,0
Widoczność
Dobra widoczność, standard w tej klasie. Bardzo kiepskie reflektory : w nocy mało co widać.
1,0
Ergonomia
Bardzo słaba ergonomia. Być może auto było projektowane dla Azjatów, Pigmejów lub kosmitów. Przednie fotele niewygodne. Na krawędziach siedzeń twarde plastiki - można się uderzyć. Zagłówki, podparcie lędźwiowe - nie dla normalnego człowieka (mam 176 wzrostu, jestem przeciętnej budowy)
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo. Mam wersję z automatyczną klimatyzacją, ale to fikcja. Klimatyzacja jest sprawna i przeserwisowana, filtr nowy. Mimo to auto paruje nawet przy małym deszczu. Klimatyzacja nie trzyma dobrze temperatury, zazwyczaj działa za mocno, lub za słabo (prawdopodobnie wina kiepsko umiejscowionych czujników temp. wnętrza). Ogrzewanie - bardzo mocne. Wada - nawet na min po chwili trzeba wyłączyć ogrzewanie, by się nie ugotować. Po chwili znów włączyć. Jak już pisałem, to wersja klimatronik. Drobiazgowe sprawdzanie w serwisie nic nie wykazało - ten model tak ma. Przewietrzanie wnętrza - bardzo słabo. Jest po prostu duszno w środku. Praktycznie zawsze trzeba mieć otwarte okno
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przecietna ilość miejsca.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika na dobrym poziomie. Przenoszenie do kabiny odgłosów pracy zawieszenia i kół - slabo, wszystko słychać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie ok 10/100. Niezły wynik jak na spore auto. Koszty utrzymania - bardzo wysokie. Auto jest nękane bezustannymi usterkami. Części są drogie i często nie ma ich nawet ASO
1,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo poniżej oczekiwań. Niska ogólna jakość materiałów i wykonania. Zarówno mechanizmów jak i wnętrza. Twarde, łatwo wycierające się plastiki, słabe obicia. Tapicerka w o 10 lat starszym Daihatsu wygląda o niebo lepiej. Drogie i słabo dostępne części.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezustanne, częste drobne awarie losowych rzeczy. Poziom Alfy Romeo albo Laguny
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przedni dyfer, tylny dyfer, sprzęgło, klimatyzacja, przepustnica, popychacze zaworów, hamulce

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 127KM 93kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Grand Vitara I Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW
Zobacz dzienniki
Suzuki Grand Vitara I Standard