Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Baleno III

Wojciech, 2 lata temu
Silnik 1.2 DualJet 90KM 66kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 98 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Suzuki Baleno III 1.2 DualJet 90KM 66kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oszczędny, dość dynamiczny i bezawaryjny.
Inne : Przestronność wnętrza to jeden z większych atutów Balena.
Układ elektryczny : Nie sprawia żadnych problemów.
5,0
Całokształt
Po 5 latach jazdy i niemal 100 000 km za kółkiem Balena muszę przyznać, że był to bardzo udany zakup. To co cieszy na codzień najbardziej to duża przestronność wnętrza przy niewielkich rozmiarach zewnętrznych i wysoka bezawaryjność. Nie można też nie wspomnieć o bardzo niskim zużyciu paliwa. Generalnie praktyczne i oszczędne auto. Jeżeli chodzi o wady Balena to z pewnością słaba jakość materiałów we wnętrzu to największa bolączka, choć te miejsca których dotyka się najwięcej czyli kierownica i lewarek skrzyni biegów wykończone są przyjemną skórą. W moim egzemplarzu lubią skrzypiec zawiasy w drzwiach, zwłaszcza przy upałach i co parę miesięcy musze je przesmarowac.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie psuje się, nie bierze oleju i rozpędza moją Suzi z odpowiednim wigorem. 90 KM przy niecałych 900kg masy daje radę. Na niskich obrotach nie zbiera się za bardzo, ale pali skromnie i nie wpada w wibracje nawet jadąc 60 na 5 biegu. Chcąc szybciej przyspieszyć trzeba go wkręcać na wysokie obroty, przy czym nawet fajnie brzmi.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą z przyjemnym oporem i kliknieciem. Czasem mam problem przy wrzucaniu wstecznego i za pierwszym razem nie wejdzie. Jak zgłaszałem problem w serwisie, to stwierdzili że ten model tak ma i faktycznie od tych kilku lat problem nie pogłębia się.
5,0
Układ jezdny
Dosyć miękkie zawieszenie, ale mimo to na krętej trasie daje sporo frajdy z jazdy. Jak się przesadzi z prędkością w zakręcie to lekko wyjeżdża przodem, jednak spokojnie da się nad tym zapanować. Tłumienie poprzecznych nierówności mogłoby być lepsze, ale całokształt zawieszenia na 5.
5,0
Karoseria
W moim egzemplarzu nie ma żadnych problemów. Ani odprysków lakieru, ani tym bardziej rdzy nie zauważyłem.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest źle, do tyłu i na boki jest bardzo dobrze, ale przednia szyba jest niska i stojąc bezpośrednio pod światłami trzeba się schylać żeby zobaczyć sygnalizator.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Prosto i praktyczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń. W moim egzemplarzu zimą bardzo szybko się nagrzewa. Jeśli miałbym czegoś się przyczepić to wentylator mógłby być cichszy na wyższych biegach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tym temacie Baleno jest rewelacyjne. Od samego początku nie mogłem się nadziwić, jak w niecałych 4 metrach auta wykroili tyle miejsca na nogi. A do tego jeszcze dołożyli przestronny bagażnik. Tu należałoby się 6 gwiazdek.
4,0
Wyciszenie
Z biegiem lat auto zrobiło się trochę głośniejsze w środku. W instrukcji piszą, że to normalne, więc pewnie tak musi być. Przy prędkościach autostradowych robi się głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali, praktycznie się nie psuje, wiec koszty utrzymania są znikome. Wymiana oleju i filtrów też nie rujnuje portfela. Do silnika wchodzi 3.2 litra oleju więc można lać olej z najwyższej półki a i tak koszt wymiany zamknie się w kilkuset złotych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę ciężko wymagać więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na przestrzeni 5 lat miałem 3 drobne problemy, ale wszystkie związane z działalnością kun grasujących pośród aut zaparkowanych na osiedlu. Ponadto jedna żarówka w podświetleniu pokręteł nawiewu nie łączy i dopiero jak się trzepanie plastik w tej okolicy to się zapala. To chyba wszystkie drobne problemy z jakimi miałem doczynienia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Suzi nigdy mnie nie zawiodła ani w trasie, ani jeżdżąc po najbliższej okolicy. Natomiast przy około 90 000 km pojawiło się stukanie dochodzące z przekładni kierowniczej, problem powoli ale jednak narastał, więc trzeba było ją wymienić. Słyszałem, że Balena jeżdżące w nauce jazdy mają sprzęgła wymieniane co 20 000 km. Ja przy około 90 000 czasem zaczalem odczuwać szarpanie przy ruszaniu, więc pewnie jeszcze trochę i trzeba będzie wymienić sprzęgło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DualJet 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Baleno III