Witam, autem przejechałem już prawie 10 tyś , 1 raz był w serwisie ale o tym później.
Auto w wersji elegance za 60 tyś. Jest to kompromis między wykonaniem a tym co otrzymujemy przy zakupie.
Na pokładzie bardzo dobry silnik nie wysilony, kamera cofania adaptacyjny tempomat .
Wykonanie w środku dziwnie np, sterowanie klimy jak w starych japończykach z lat 90 tych, a radio i sterowanie z kierownicy jak w najnowszych autach.
Za tym autem nikt nie ogląda się na drodze nie wzbudza zachwytu i to jest plus.
Potrzebowałem auta na co dzień na dojazdy do pracy i zakupy sprawdza się idealnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Idealny 90 km dobre przyspieszenie 12 S do setki, piękny dźwięk silnika podczas odpalania bardzo niskie spalanie , jak pytam się kolegów w pracy ile ich auta palą 7-9 L ja mówię że móje Baleno 4 L i nastaje wtedy niezręczna cisza :)
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko , płynnie nie chaczą , zestopniowane są pod to auto i silnik idealnie , 3 i 4 do wyprzedzania a 5 na trasy lub po równym terenie można 60 km/H jechać bez wibracji i z malutkim spalaniem.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie raczej twarde , nie wychyla się w zakrętach zwrotne mały promień skrętu, idealne do miasta.
Kierownica wraca do punktu 0
5,0
Karoseria
Jak na razie brak odprysków , zwarta i opływowa bryła.
Wsiadanie i wysiadanie bez problemu .
Komfort
4,0
Widoczność
Wszyscy piszą o nisko opadającym dachu szyby przedniej ale to jest mała niedogodność większa jest zakłamania obrazu szyby tylnej widać jak przez butelkę.
Sprawdzałem na innych w salonie mają to samo.
Słupki A i B nie zasłaniają bardzo widoczności.
4,0
Ergonomia
Deska jest za krótka i żeby włączyć coś w radiu czy w klimie trzeba oderwać plecy od siedzenia, reszta ok wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi ok wentylator mocno wieje a zimą potrzeba przejechać 3 km przy temp. 0C żeby zaczęło lecieć ciepłe powietrze, czyli ok .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest najlepiej głownie dlatego kupiliśmy to auto , z tyłu jest MEGA miejsca jak żona prowadzi a ja siadam z dziećmi z tyłu to wchodzę do auta i siadam po środku jak już dzieci siedzą w fotelikach, na skrajnych siedzeniach , obracam się zapinam dzieciakom pasy i sobie.Mieliśmy już kilka , ale żeby auto o długości 4 m miało tyle miejsca z tyłu , z przodu standard.
Bagażnik głęboki , podwójną podłogę ciężko wyjmować i nie wygląda na 350 L chyba że z miejscem na koło zapasowe.
4,0
Wyciszenie
Auto jest dobrze wyciszone jak w tej klasie i cenie, zimowe opony Yokohama są głośne i buczą zależnie od asfaltu .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko lać paliwo. świece wymiana co 60 tyś irydowe, olej co 20 tyś.
Radzę zakleić 1 otwór z 3 w dyszy spryskiwaczy gdyż bardzo szybko ubywa płynu, pompka nie ma tyle mocy by pryskać do połowy szyby i leje pod same wycieraczki, po zklejeniu ciśnienie wzrosło i pryska na środek szyby i płynu mniej idzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę ciężko znaleźć tak wyposażone auto z dobrym silnikiem.
Wiadomo są małe niedociągnięcia ale coś za coś.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu minus auto było w serwisie 2 dni z powodu gwizdu powietrza jak gwizdek w czajniku , około 70 km/h znaleźli że to uszczelka maski wydaje ten dźwięk i ją wymontowali . Naprawiłem sam.
Niedługo jadę na wymianę mechanizmu wycieraczek coś trze podczas pracy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 DualJet 90KM 66kW
[l/100km]