Przeniesienie napędu
: Przeniesienie napędu i zawieszenie. Spodziewałem się gorszej dynamiki jazdy i "dziadkowego" zawieszenia po 6-letniej jeździe Swiftem V, tymczasem uzyskałem wyraźny progres!
5,0
Całokształt
Autem jestem zachwycony. Szczególnie ekonomiką jazdy oraz funkcjonalnością. Auto (po solidnym "teoretycznym" przygotowaniu się do zakupu i teraz po przejechaniu 3000 km) uważam za jedno z ciekawszych w swojej klasie. Bardzo przemyślane, zaprojektowane z pomysłem z oczywistymi w tej klasie, łatwymi do zaakceptowania kompromisami
Wrażenia
5,0
Silnik
Zwraca uwagę wysoka kultura pracy oraz niezwykle małe spalanie. Wyraźnie ożywia się w miarę wzrostu przejechanych kilometrów. Kapitalnie zareagował na zalanie Verwy 98 z Orlenu. Nie wiem, co jest w tym paliwie, może kwestia dodatków, ale zarówno Swift, jaki i Baleno pięknie na nie reagują. Efektu takiego nie ma np. na paliwach Shell albo BP :-/.
Uwaga! Po zalaniu efekt odczuwalny dopiero po około 500 przejechanych kilometrach
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą niezwykle lekko i precyzyjnie.
Nie podzielam opinii kilku recenzentów, którzy zwracali uwagę na jej problemy podczas szybkiej zmiany przełożeń. Problem może jest w sprzęgle, które "bierze" dosyć późno i stąd generalnie podczas szybkiego przyspieszania mogą pojawić się problemy.
Fajny, mocny trzeci i szczególnie czwarty bieg.
5,0
Układ jezdny
Wyraźnie lepiej, niż w moim Swifcie (sprawdzone na znanych mi bieszczadzkich drogach)- Baleno bardzo dobrze trzyma się drogi, specyficznie wybiera nierówności ( myślę, że to wpływ niskiej masy i wyczuwalnej, dużej sztywności nadwozia), obawiałem się autostrad i bocznych podmuchów wiatru, ale jest ok.
Zawieszenia oceniam jako twardawe, na pewno nie, jako miękkie. Układ kierowniczy uważam za optymalny do tego auta, wyraźnie ustawiony pod komfort a nie jazdę po torze.
Absolutnie nie potwierdzam występowania problemów z niepowracaniem kierownicy do pozycji "0" !
Komfort
5,0
Widoczność
Wyraźnie lepiej, niż w Swifcie V, szczególnie jeśli chodzi o widoczność na boki (niżej poprowadzona linia okien).
Lusterka małe, ale wystarczające, tylna szyba również wystarczającej wielkości.
Z tego, co pamiętam ( na potwierdzenie) Baleno zajęło wysokie miejsce w rankingu na najlepszą widoczność w jednym z czasopism motoryzacyjnych
5,0
Ergonomia
W tej klasie naprawdę dobrze. Fotele wygodniejsze, niż w Swifcie V, bardzo fajne, szczególnie w nocy podświetlenie kokpitu z "miękkimi" kolorami, duże przyciski, obsługa niezwykle prosta i intuicyjna. Obawiałem się ( po recenzjach kilku redaktorów) działania systemu Radar Brake Support, ale wszystko jest ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag. Zwraca uwagę dosyć cicho pracujący wentylator
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden z wielkich atutów tego auta! Bardzo duża ilość na nogi dla pasażerów z tyłu, jak na tą klasę- nie kosztem bagażnika, który również jest jednym z największych.
5,0
Wyciszenie
Wyraźnie ciszej w porównaniu ze Swiftem V.
Do prędkości 100km/h słychać głównie opony, silnik praktycznie niesłyszalny. Po przekroczeniu tej prędkości pojawia się hałas opływającego powietrza oraz narasta głośność silnika, ale na bardzo akceptowalnym poziomie.
Ogólnie w tej klasie i jak na japońskie auto, myślę, że czynnik wyróżniający to auto.
W wersji Premium i Premium Plus znakomite, jak na tą klasę nagłośnienie z bardzo muzykalnym, miękkim, analogowym brzmieniem, bardzo dobrze kontrolowanym basem i znakomitą przestrzenią. Wyraźnie lepiej od Swifta VI.
Uwaga! System wymaga wygrzania i "dotarcia"- zaczyna grać po około 80 godzinach pracy.
Wyraźnie gorzej w wersji Elegance, pewnie z powodu innej jednostki mocy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Absolutna rewelacja! Po (dynamicznym) przejechaniu 3000 km ( drogi zwykłe, autostrady, miasto) średnie spalanie 4,9l/100km.
Z moich doświadczeń z silnikami japońskimi wynika, że lubią bardzo wysokie obroty, szczególnie przy rozpędzaniu i wjeżdżaniu na wzniesienia i wtedy rewanżują się niskim spalaniem
5,0
Stosunek jakość/cena
Posiadam wersję Premium Plus z dokupionymi felgami z wersji Elegance. Cena około 53 tyś. Z tym wyposażeniem, ( tempomat adaptacyjny, system Radar Brake Support i inne) takim spalaniem i taką ilością miejsca, uważam tę cenę w porównaniu z konkurencją za bardzo atrakcyjną. Oczywiście trzeba zaakceptować nieco twardsze, niż u konkurencji plastiki ( choć dobrze spasowane), ale wszystkiego mieć nie można.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych uwag
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych. I biorąc pod uwagę moje dotychczasowe doświadczenia z Suzuki (jeżdżę czwartym autem tej firmy) jest duże prawdopodobieństwo, że tak pozostanie. Polecam przestudiowanie szczególnie brytyjskiego rankingu WARRANTY DIRECT i pozycji Suzuki w nim
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 DualJet 90KM 66kW
[l/100km]