Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Baleno III

f72, 7 lat temu
Silnik 1.2 DualJet 90KM 66kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Baleno III 1.2 DualJet 90KM 66kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Przeniesienie napędu i zawieszenie. Spodziewałem się gorszej dynamiki jazdy i "dziadkowego" zawieszenia po 6-letniej jeździe Swiftem V, tymczasem uzyskałem wyraźny progres!
5,0
Całokształt
Autem jestem zachwycony. Szczególnie ekonomiką jazdy oraz funkcjonalnością. Auto (po solidnym "teoretycznym" przygotowaniu się do zakupu i teraz po przejechaniu 3000 km) uważam za jedno z ciekawszych w swojej klasie. Bardzo przemyślane, zaprojektowane z pomysłem z oczywistymi w tej klasie, łatwymi do zaakceptowania kompromisami
Wrażenia
5,0
Silnik
Zwraca uwagę wysoka kultura pracy oraz niezwykle małe spalanie. Wyraźnie ożywia się w miarę wzrostu przejechanych kilometrów. Kapitalnie zareagował na zalanie Verwy 98 z Orlenu. Nie wiem, co jest w tym paliwie, może kwestia dodatków, ale zarówno Swift, jaki i Baleno pięknie na nie reagują. Efektu takiego nie ma np. na paliwach Shell albo BP :-/. Uwaga! Po zalaniu efekt odczuwalny dopiero po około 500 przejechanych kilometrach
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą niezwykle lekko i precyzyjnie. Nie podzielam opinii kilku recenzentów, którzy zwracali uwagę na jej problemy podczas szybkiej zmiany przełożeń. Problem może jest w sprzęgle, które "bierze" dosyć późno i stąd generalnie podczas szybkiego przyspieszania mogą pojawić się problemy. Fajny, mocny trzeci i szczególnie czwarty bieg.
5,0
Układ jezdny
Wyraźnie lepiej, niż w moim Swifcie (sprawdzone na znanych mi bieszczadzkich drogach)- Baleno bardzo dobrze trzyma się drogi, specyficznie wybiera nierówności ( myślę, że to wpływ niskiej masy i wyczuwalnej, dużej sztywności nadwozia), obawiałem się autostrad i bocznych podmuchów wiatru, ale jest ok. Zawieszenia oceniam jako twardawe, na pewno nie, jako miękkie. Układ kierowniczy uważam za optymalny do tego auta, wyraźnie ustawiony pod komfort a nie jazdę po torze. Absolutnie nie potwierdzam występowania problemów z niepowracaniem kierownicy do pozycji "0" !
Komfort
5,0
Widoczność
Wyraźnie lepiej, niż w Swifcie V, szczególnie jeśli chodzi o widoczność na boki (niżej poprowadzona linia okien). Lusterka małe, ale wystarczające, tylna szyba również wystarczającej wielkości. Z tego, co pamiętam ( na potwierdzenie) Baleno zajęło wysokie miejsce w rankingu na najlepszą widoczność w jednym z czasopism motoryzacyjnych
5,0
Ergonomia
W tej klasie naprawdę dobrze. Fotele wygodniejsze, niż w Swifcie V, bardzo fajne, szczególnie w nocy podświetlenie kokpitu z "miękkimi" kolorami, duże przyciski, obsługa niezwykle prosta i intuicyjna. Obawiałem się ( po recenzjach kilku redaktorów) działania systemu Radar Brake Support, ale wszystko jest ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag. Zwraca uwagę dosyć cicho pracujący wentylator
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden z wielkich atutów tego auta! Bardzo duża ilość na nogi dla pasażerów z tyłu, jak na tą klasę- nie kosztem bagażnika, który również jest jednym z największych.
5,0
Wyciszenie
Wyraźnie ciszej w porównaniu ze Swiftem V. Do prędkości 100km/h słychać głównie opony, silnik praktycznie niesłyszalny. Po przekroczeniu tej prędkości pojawia się hałas opływającego powietrza oraz narasta głośność silnika, ale na bardzo akceptowalnym poziomie. Ogólnie w tej klasie i jak na japońskie auto, myślę, że czynnik wyróżniający to auto. W wersji Premium i Premium Plus znakomite, jak na tą klasę nagłośnienie z bardzo muzykalnym, miękkim, analogowym brzmieniem, bardzo dobrze kontrolowanym basem i znakomitą przestrzenią. Wyraźnie lepiej od Swifta VI. Uwaga! System wymaga wygrzania i "dotarcia"- zaczyna grać po około 80 godzinach pracy. Wyraźnie gorzej w wersji Elegance, pewnie z powodu innej jednostki mocy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Absolutna rewelacja! Po (dynamicznym) przejechaniu 3000 km ( drogi zwykłe, autostrady, miasto) średnie spalanie 4,9l/100km. Z moich doświadczeń z silnikami japońskimi wynika, że lubią bardzo wysokie obroty, szczególnie przy rozpędzaniu i wjeżdżaniu na wzniesienia i wtedy rewanżują się niskim spalaniem
5,0
Stosunek jakość/cena
Posiadam wersję Premium Plus z dokupionymi felgami z wersji Elegance. Cena około 53 tyś. Z tym wyposażeniem, ( tempomat adaptacyjny, system Radar Brake Support i inne) takim spalaniem i taką ilością miejsca, uważam tę cenę w porównaniu z konkurencją za bardzo atrakcyjną. Oczywiście trzeba zaakceptować nieco twardsze, niż u konkurencji plastiki ( choć dobrze spasowane), ale wszystkiego mieć nie można.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych uwag
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych. I biorąc pod uwagę moje dotychczasowe doświadczenia z Suzuki (jeżdżę czwartym autem tej firmy) jest duże prawdopodobieństwo, że tak pozostanie. Polecam przestudiowanie szczególnie brytyjskiego rankingu WARRANTY DIRECT i pozycji Suzuki w nim

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DualJet 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Baleno III