Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Baleno III

Matemaa1, 6 lat temu
Silnik 1.0 BoosterJet 110KM 81kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Baleno III 1.0 BoosterJet 110KM 81kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika
Inne : Bajeczna ekonomika
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Rysujące się plastiki w podłokietniku drzwi
4,0
Całokształt
Tak się złożyło, że 2 miesiące temu skasowałem całkowicie swojego 11-miesięcznego Baleno w wersji 1.2 Premium Plus i mam rzadką okazję na świeżo porównać go z ze swoim obecnym autem, czyli 1.0 Elegance. Moja ocena to dokładnie 4,5 biorąc pod uwagę klasę cenową.
Wrażenia
5,0
Silnik
W porównaniu do wersji 1.2 zdecydowanie lepsza dynamika, szczególnie przy wyprzedzaniu. Auto znakomicie radzi sobie na autostradach, nawet obciążone. Kultura pracy, jak na 3-cylindrowca bardzo dobrze, choć trzeba się pogodzić, szczególnie na początku do nieci irytującego brzmienia, potem m.in. wspomniana dynamika rekompensuje wszystko. Niezwykle małe, jak na takie osiągi zużycie paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
Lewarek pracuje bardzo lekko. Znam bardziej precyzyjne skrzynie, ale też takie, które tej kompletnie nie dorównują. W porównaniu do wersji 1.2 inaczej "bierze sprzęgło"- podobnie, jak w poprzedniej generacji swifta, czyli poprawniej. Przy mocnym dokręceniu obrotów i szybkiej zmianie biegu jest mniejsza szansa na "poślizg" sprzęgła.
4,0
Układ jezdny
Żona twierdzi, że wersja 1.2 była miększa, ja też się do tego skłaniam, choć pewny na 100% nie jestem. Generalnie auto trzyma się drogi bardzo dobrze, szczególnie na zakrętach z powodu m.in. bardzo małej masy własnej i stosunkowo dużego rozstawu kół. Z doświadczenia wiem, że kontrowersyjny układ kierowniczy zyskuje po przejechaniu ok. 8 tyś km, tzn. staje się luźniejszy, szczególnie w pozycji zero, bo w tym upatruję główny problem.
5,0
Karoseria
Wygląd- rzecz gustu, mi się podoba, funkcjonalność? W tej klasie, uważam wyjątkowa.
Komfort
4,0
Widoczność
Na boki bardzo dobrze, do przodu gorzej z powodu małej szyby, do tyłu bez zarzutu- wspomaganie kamerą cofania
5,0
Ergonomia
Po japońsku, czyli bardzo ergonomicznie. Patyczki na desce rozdzielczej, których wielu się czepia naprawdę nie są problemem. W wersji Premium Plus nie ma poziomej regulacji kierownicy, tutaj jest- dla mnie duży plus. Fajny jest też podłokietnik, który na początku wydaje sie nieco krótki, ale potem okazuje się ok. Niektórzy narzekają na wysoki próg załadunku bagażnika- dla mnie żaden problem- dzięki temu m.in. mamy jeden z największych bagażników w klasie. Kierownica bardzo ładna, dobrze leżąca w dłoni
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Klima automatyczna, sprawnie , wydajnie działająca.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Stosunkowo twarde plastiki- konkurencja daje więcej. Wolę jednak myśleć, że przycięli koszty na plastikach, żeby nie oszczędzać na trwałości mechaniki a o niej przekonałem się jeżdżąc już 5 autami suzuki. Nic nie trzeszczy i raczej nie zacznie. Kiepska jakość dźwięku z firmowej bosh-owskiej stacji multimedialnej, dlatego wymieniłem ją na stację Kenwood'a. W wersjach Premium i Premium Plus o niebo lepiej, na poziomie Kenwood'a. Dobrej jakości głośniki, jak na tą klasę auta.
4,0
Wyciszenie
W tej klasie dobrze, choć należy pamiętać, że to nie jest auto przeznaczone na długie trasy. Do prędkości ok. 90 km/h naprawdę cicho, potem dużo zależy od tego, czy na zewnątrz jest wiatr. Zdarzyło mi się, że nawet przy 140 km/h panował w aucie względny spokój. Silnik stosunkowo cichy, nawet cichszy przy pewnych prędkościach od wersji 1.2
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby można było dałbym 6 gwiazdek! Absolutna rewelacja. Wersja 1.2 paliła mi średnio 5,2l/100km (80% trasy w tym autostrady) ta wersja tyle samo pomimo zdecydowanie lepszych osiągów. Zaznaczam, że jeżdżę dosyć dynamicznie. Przy typowej eko-jeździe, myślę, że spokojnie można by zejść do ok. 4,8l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli poprawią w następnych wersjach jakość plastików, to dam bez mrugnięcia 5 gwiazdek. Teraz, szczególnie za ekonomikę, bezawaryjność ( znaną z poprzednio użytkowanych modeli, popartą rankingiem WARRANTY DIRECT) i dynamikę 4,5 gwiazdki
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez uwag
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez uwag

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 BoosterJet 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Baleno III