autko jest godne polecenia. Co mi sie nie podoba?? Ceny czesci zamiennych ktore są astronomiczne Dilerzy od Suzuki pomyślcie nad tym to nie lexus czy mercedes. Gdyby nie to to o wiele wiekszy rynek byscie zajeli bo auta są naprawe dobrej jakosci.
Wrażenia
5,0
Silnik
SILNIK - Bardzo szybko się wkreca na obroty i mało jest aut które mu potrafią dorównać Mala masa (950 kg) i ten silniczek robią swoje. do predkosci 150 km/h rozpedza sie na 3 biegu. na drugim max 110 ale to nie polecam bo szkoda auta:) 100 na drugim max zeby nie zajezdzic. Wszystkie inne auta muszxa zmienic bieg przy 80-90 km/h Mi sie udało zostawiac np. volvo t5, audi tt (podstawowy silnik) i wszystkie diesle VW w tyle nie mowiać o BMkach. Oczywiscie kierowcy tych aut myślą ze bez problemu pokonaja baleno i Oczywiscie maksymalnie nie forsują aut albo nie potrafią. Powyzej 150 silnik zaczyna juz mulic i te wszystkie autka dopiero go biorą :)) Nie wolno przesadzac z czerwonym polem. silnik kreci sie do 7,500 obrotów około :) jak w motocyklach suzuki :) sprzeglo+skrzynia szybko sie zuzywa przy ekstremalnej jezdzie. Olej nalezy wymieniac czesto najlepiej co 5 tys. Ekonomiczna jazda przy 3 tys obr/m co najciekawsze silnik mimo tego ze bardzo lubi wysokie obroty bez problemu znosi jazdę np. na 4-5 biegu z vmax 50 km/h. V max tego auta to 175 km/h
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia biegów jest OK tylko nalezy umiec zmieniac biegi w tym modelu. Nalezy to robic dokładnie i w miarę wolno. baleno nie lubi roznych kierowców !! najlepiej jeden wlasciciel. Lepiej nie bawic sie w jazdę bez zdejmowania nogi z pedału gazu. mozna urwac 1-2 sekundy z tych 10,9 do 100 ale padają odrazu synchronizatory+ sprzeglo wiec warto zmienaic biegi normalnie. czesci są bardzo drogie
4,0
Układ jezdny
zawieszenie baleno jest konfortowe i w miarę "usportowione" dzieki systemowi SSTS . Jest taki pstryczek sport który usztywnia zawieszenie na zakretach i mniej sie baleno przechyla na boki:) w sumie malo to daje. Koszt amoryzatorów jest wysoki i wogole wszystkich czesci do Suzuki. jeszcze jedna wazan rzeczw baleno to belka przednia zwana sankami Lubią one korodować to bolaczka baleno obok skrzyni. Warto tą belke zakonserwowac w specjalistycznym zakładzie zeby nie przydażyla nami sie niespodzianka. Ja awaryjnie hamowałem przy v 140 km/h i belka pękła :) naszczescie nie calkowiecie wiec wszystko skonczylo sie OK oprocz portfela Uzywana belka+ robocizna 600zł Nowa belka z salonu to 1700zł :)))
Komfort
5,0
Widoczność
widocznosc jest super jak to w japończykach to nie jest widok jak z łódi np. w audi 80 z cala maską :))
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką kierownica ze zmiennym kątem generalnie fajnie sie siedzi bardzo nisko jak w samolocie :) a nie jak na stołku w europejskich autach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja po 11 latach nadal działa !! w zimie ogrzewaanie po przejachaniu 2 kilometrów jest gorąco . klapki od wywietrzników loubią sie psuć :)) wiec trzeba nimi delikatnie operowac.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na te gabaryty lepiej byc nie może . 4 osoby+ bagaz i siedziska są akurat ani za twarde ani za miekkie jak np. w reno . Nie ma porównania np. do fabii (twarde siedzenia+ tylne oparcia pionowe jak w zuku)
3,0
Wyciszenie
wiciszenie jest takie jak klasa pojazdu. nie jest to lexus :)) mimo ze wyposazenie ma pełne. Silnik bardzo glosny przy wysokich obrotach ale auto zbudowana z aspiracjami sportowymi wiec mozna uznac to za + tym bardziej ze ładnie brzmi. Przy 5 biegu i 3 tys obr jest za to cicho.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
wszystko zalezy od nogi. Jezdze na LPG minimalnie spali 8-9 90-110 l na trasie max 13 litrów 140-160 . w miescie pali podobnie 10-11. Dodam ze instalację mam z dwoma kompami wiec nie załuje gazu i nic nie przykrecam. Przy benzynie jest to o 1-2 litry mniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
polecam tylko warto odrazu zorientowac sie gdzie w okolicy są szroty z japoncami aby w razie czego szybko kupic uzywana czesc (nowe są OBRZYDLIWIE WYSOKIE)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto jest bardzo udane . Jesli chodzi o elektrykę i takie sprawy to nie macie sie co bać Gorzej jesli lubicie dynamiczną jazdę chociaż i tak nie jest żle i widać tu japonską jakość. Mimo ze jezdze dynamicznie do tej pory wymieniłem tylko: kompletne sprzeglo i to z mojej winy. Wszystko inne w super stanie Inne auta juz dawno by nie jechaly . Aktualnie do wymiany bedzie przgub. Dopiero po 11latach daje o sobie znać wydech . nie ma problemów z korozją sa tylko drobiazgi jesli o to chodzi.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
co w nim siada:
1. synchronizatory skrzyni ale tylko przez to ze ludzie szarpią i pozniej zganiają na auto (jesli zmieniamy biegi powoli i sprzeglo dobrze wciskamy to nie ma sie co zapsuc !!)
2. warto zają sie belką (sanki obejzec i zakonserowoac)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 96KM 71kW
[l/100km]