To auto naprawdę da się lubić ! Zgrabny (zwłaszcza tył), w środku ładny, na drodze szybki, ekonomiczny, super zwrotny. Tylko ten silnik bym wygłuszył. Jeśli ktoś lubi, to dla pasażerów z tyłu można założyć nawet gigantyczne głośniki ! Jeździłem już wieloma autami i naprawdę w tej klasie to jest ścisła czołówka !
Wrażenia
4,0
Silnik
Warczy na wyższych obrotach -za to "3", ale jak na 1298 ccm jest b. zrywny i mało który "przeciętniak" typu Opel Astra może mu dorównać kroku na drodze - za to "5". Średnia: 4
5,0
Skrzynia biegów
U mnie skrzynia chodzi super w porównaniu do kilkudziesieciu aut jakimi jeździłem. Biegi wzorowo zestopniowane.
5,0
Układ jezdny
Od 1-szej minuty prowadzi się jakby sie nim jeździło 10 lat. Podsterowność niewielka. Doskonałe hamowanie i dobre pokonywanie zakrętów nawet przy 160 km/godz.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko, z tyłu nieco duże martwe pole, ale i tak dużo mniejsze od innych, nowych konstrukcji. Lusterka świetne.
5,0
Ergonomia
Wszystko mi tu pasuje. Fotele wyprofilowane. Plastiki miękkie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja sterowana elektrycznie, efektywna, cicha. Brak zarzutów. Obniżam ocenę tylko za brak podświetlenia 3 suwaków.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu - super. Z tyłu dobrze, ale zbyt mało miejsca na nogi. W końcu to 3-drzwiówka !
4,0
Wyciszenie
Przed głosami z zewnątrz, przed wiatrem i przy dużych prędkościach - b. dobre. Opon nie słychać. Moją ocenę niestety obniża silnik... choć niektórzy "sportowcy" to właśnie lubią.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie średnie w zimie 6,65. W lecie ok. 5,9. Na trasie 5,2 l przy 110 km/godz. Ustawiałem zawory i robiłem diagnostykę komputera - razem 100 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupić można dość tanio, bo ludzie w Polsce chorują tylko na "niemców" i niech chorują dalej !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nigdy nie naprawiałem, choć wymieniam teraz czujnik wstecznego -65 zł.