Zawieszenie
: Korozja belki nosnej silnika, przewodow hamulcowych.
3,0
Całokształt
Auto mimo ze wyprodukowane w Japonii ma wiele wad które musiały być brane już na etapie projektowania samochodu, co zaprzecza tezie niektórych fanów japonczykow ze auta stamtąd są lepsze niż samochody wyprodukowane przez firmy japońskie np w Europie. Suzuki Baleno produkowano z silnym uwzględnieniem obniżenia kosztów wytworzenia samochodu. Konstruktorzy japońscy musieli zmierzyć sie z idea wyprodukowania samochodu taniego, ktory nie miał aspiracji konkurować z innymi samochodami tej klasy w owym czasie ale mialbyc od nich tanszy i w ten sposob znaleźć pewna grupe nabywców.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest bardzo trwały,wystarczająco mocny i elastyczny. Pali średnio duzo. W pobliżu aparatu zapłonowego wyciek. Ogólnie jak na Japończyka żadne cudo choć w w tej klasie na tle innych konstrukcji europejskich i koreańskich prawie doskonała konstrukcja.
4,0
Skrzynia biegów
Mi odpowiada i nie miałem z nią właściwie żadnych problemów oprócz lekkiego haczenia które znikło po wymianie oleju na syntetyk.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi jak dla mnie łączy wystarczający komfort jazdy z b. dobrymi właściwościami jezdnymi.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała widoczność we wszystkich kierunkach, bardzo duze el. sterowane lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Jest doskonała jak w każdym samochodzie japońskim z jedna maleńką wada: moim zdaniem utrudniona jest regulacja kierunkiem nawiewu powietrza zwłaszcza gdy jest ciemno co skutkuje rozproszeniem uwagi i jest potencjalnie niebezpieczne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i wentylacja działają szybko i wydajnie. Kłopotliwe jest sterowanie kierunkiem nawiewu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest przestronne, miejsca jest naprawdę pod dostatkiem. Dodatkowo w wersji kombi można przewozić naprawdę mnóstwo towaru po złożeniu tylnego siedzenia.
5,0
Wyciszenie
Dla mnie jest idealne. Lubie pomruk silnika 16v w górnym zakresie obrotów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest rewelacyjnie oszczędne ale nie jest źle, choć spodziewałem się lepiej. Na gazie przy założonej zwykłej instalacji pali prawie zawsze około 10l/100km w każdych warunkach przy dość szybkiej jeździe i przyspieszaniu.Na benzynie auto pali około 5,5/7,5/9l na 100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za niewielkie pieniądze otrzymujemy samochód bardzo przeciętny nie wyrozniajacy sie niczym specjalnym na drogach, jednak technogicznie zaawansowany i z bardzo dobrym wyposażeniem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi się psuja. Auto mam wrażenie jest budowane trochę przy założeniu ze powinno przejechać tyle a tyle kilometrów a potem złom, recycling i nowe auto.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
I tu wypada raczej nieciekawie zwłaszcza jeśli porównać go z innymi samochodami japońskimi budowanymi na początku lat 90tych. Przede wszystkim b. słabe jest zabezpieczenie blach nadwozia a przede wszystkim podwozia samochodu. Pieta Achillesową auta jest rdzewiejącą belka zawieszenia silnika jak również mocowanie przedniego zawieszenia. Tylna podłoga tez rdzewieje szybko. Rdzewieją drzwi, progi właściwie cale nadwozie tez jest bardzo podatne na rdze.Rdzewieja przewody hamulcowe. Mechanicznie auto jest prawie nie do zajeżdżenia.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 101KM 74kW
[l/100km]