Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Alto VI

alewla, 4 lata temu
Silnik 1.0 68KM 50kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Suzuki Alto VI 1.0 68KM 50kW 2009-2014 - Oceń swoje auto
4,71
24% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Inne : jak ruski zegarek, czyli nie do zajechania. Śmieszyło mnie czytanie listy usterek w samochodach które kosztowały 3 razy więcej i już w ciągu pierwszego roku potrafiły się zepsuć. Alto było jak wierny pies. Zostawione w zimie na 2 tygodnie pod blokiem odpalało od razu bez żadnych fochów.
Karoseria : fajny wygląd, taki mały wesoły samochodzik z błyskiem w wyłupiastych reflektorkach :-) Blachy całkiem nieźle się trzymały, aczkolwiek po 6 latach wyszły rude plamy na progach.
5,0
Całokształt
Kupiłam, bo było tanie i podobno niezawodne. Po kilku latach mogę tylko potwierdzić, że to jest świetne auto do miasta, na dojazdy do pracy. Mnóstwo razy parkowałam w miejscach gdzie nawet auta klasy B się nie mieściły. Jedyna usterka przez te wszystkie lata to łożysko w prawym przednim kole, aczkolwiek przyznaję się, że jeżdżę po emerycku i klimatyzacja - poszedł jakiś przewód, ale to akurat nie było mi potrzebne. Spalanie 4,5 - 5 litrów.Plastiki w środku okropne, ale skrzynia biegów super. Przy dużym obciążeniu hamulce trochę słabe, ale to nie jest auto do przewozu towaru. Krótko mówiąc polecam wszystkim, którzy szukają bezpretensjonalnego ale niezawodnego auta na dojazdy do pracy a jedyny wydatek jaki są w stanie zaakceptować to płyny i klocki :-)))
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na tę klasę auta i ten rocznik, silnik oceniam bardzo dobrze
5,0
Skrzynia biegów
po 7 latach użytkowania biegi wchodziły równie gładko jak w dniu zakupu.
5,0
Układ jezdny
skręca w miejscu
4,0
Karoseria
ruda wlazła po 6 latach
Komfort
4,0
Widoczność
niestety szerokie słupki ograniczają widoczność
5,0
Ergonomia
jak dla mnie super, wszystko w zasięgu, widoczne, łatwe w obsłudze nawet na dotyk
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po kilku latach przestała działać klima, podobno pękł / przetarł się jakiś przewód.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wiele osób było zaskoczonych, że w takim maleństwie całkiem wygodnie się siedzi. Kuzyn ma 1,9 m i jak wysunął fotel do tyłu to miał miejsce na nogi. Auto jest wysokie, więc nie dotykał głową sufitu.
4,0
Wyciszenie
To zależy. W porównaniu do VW Golfa to jest głośno, ale biorąc pod uwagę jakość użytych materiałów, cenę i rozmiar samochodu, to uważam, że było cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bajka. Obowiązkowe przeglądy od 350 do 800 zł. Raz zepsuło się łożysko. Już nie pamiętam ile kosztowało, ale coś mi się wydaje że nie więcej jak 300-500 zł - wymiana w serwisie na oryginalne części
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie było lepszego auta w tej cenie. Kosztowało 33,5 tys. za wersję Comfort - przyciemniane tylne szyby + firmowe radio + klimatyzacja manualna. Przez 7 lat nie przepaliła się nawet żarówka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
łożysko w kole, przewód od klimy, acha i jeszcze czasem trzeszczał fotel kierowcy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ani jednej poważnej/drogiej usterki, to auto było niezawodne

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Suzuki Alto VI 1.0 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
13,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Suzuki Alto VI