Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Alto III

Zywiec, 13 lat temu
Silnik 1.0 54KM 40kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 189 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Suzuki Alto III 1.0 54KM 40kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
3,77
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bezawaryjność i sporo miejsca dla pasażerów z przodu jak na wymiary tego samochodu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korodujące nadwozie
4,0
Całokształt
Nie oszukujmy się, to miejski bączek, który nigdy nie będzie limuzyną. Ale jak na tego typu samochód to na głowę bije Cieniasy, Tikony i inne miejskie samochodziki.
Wrażenia
3,0
Silnik
Nie ma się co spodziewać mega osiągów od silnika 1.0, ale w mieście daje sobie w zupełności radę.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo pewnie, jak na 16 auto jest naprawdę dobrze.
3,0
Układ jezdny
Na dziurach podskakuje, w zakrętach trzyma się średnio, ale i tak szybko się Alciakiem nie jeździ więc można wytrzymać.
Komfort
5,0
Widoczność
Alto jest niewielkim samochodem, więc wszystkie szyby mamy bardzo blisko siebie, dzięki czemu widoczność jest świetna. Zwłaszcza przy parkowaniu nie ma problemu z dojechaniem \"na milimetry\"
3,0
Ergonomia
Jak na czasy w którym został wyprodukowany to typowy japoński mieszczuch. Do dzisiejszych standardów mu jednak trochę brakuje.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa całkiem sprawnie, w samochodzie nagrzewa się szybko. Trochę gorzej jest z wentylacją, ale chyba każde auto bez klimatyzacji tak ma :)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takiego maluszka to jest ok. Oczywiście, nie da się go porównać do samochodów o klasę wyżej. Ale kierowca i pasażer mają sporo miejsca (sprawdzone na dłuższych trasach). Wyjazd zagraniczny w cztery osoby to nie jest dobry pomysł, ale w 3 - czemu nie.
2,0
Wyciszenie
Niestety na tym polu Alto bardzo kuleje. Po przekroczeniu 90-100 km/h szum powietrza staje się dość głośny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bączek pali niewiele, w mieście około 6-7 litrów, na trasie przy równej jeździe nie spali więcej jak 5 litrów. Części są niedrogie (wiele pasuje od Tico, albo innych Suzuki), serwis w normalnej cenie. Auto nie ma elektroniki, turbiny, koła dwumasowego i innych ciekawych wynalazków, więc nie ma się tak na prawdę co psuć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Piszę o aktualnej rynkowej cenie. Jest to moim zdaniem o wiele lepszy wybór niż Cinqueciento czy Tico.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mimo upływu lat w Alto nic poważnego nie padło. Pisałem już o tym wcześniej - tu się po prostu nie ma co popsuć, bo konstrukcja jest prosta jak cep. Oczywiście jak w każdym samochodze trzeba dbać o regularne wymiany płynów, filtrów oraz drobnych elementów zawieszenia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mimo upływu lat w Alto nic poważnego nie padło. Pisałem już o tym wcześniej - tu się po prostu nie ma co popsuć, bo konstrukcja jest prosta jak cep. Oczywiście jak w każdym samochodze trzeba dbać o regularne wymiany płynów, filtrów oraz drobnych elementów zawieszenia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Alto III