Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Alto II

Radek okolice Szczecina, 14 lat temu
Silnik 0.8 39KM 29kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 81 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Alto II 0.8 39KM 29kW 1986-1993 - Oceń swoje auto
3,62
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mała pojemność a tyle frajdy z jazdy i dla kieszeni ;)
4,0
Całokształt
Auto sprawuje się dobrze ale można ponarzekać czasem na nie. Ten samochód ma dusze. Jeśli się go pieści i dba, sam się odwdzięczy bezproblemową jazdą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po wymianie przewodów do świec, auto dostało totalnego kopa i może nie wciska w siedzenie ale na ruszaniu ze świateł takie auta jak: TICO, CINQUECENTO, zostają daleko w tyle.
4,0
Skrzynia biegów
Za długie biegi. Gdyby były troszkę krótsze to można byłoby powiedzie że mała rajdówka miejska.
4,0
Układ jezdny
Trzyma się asfaltu nawet na zakrętach gdzie jest 60km/h, ja jadę 80-90 i nic go nie rusza. Przy prędkości 120km/h dziwnie się zachowuje gdy wieje wiatr lub mija się większe gabaryty z naprzeciwka.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać prawie wszystko. Podobna sytuacja jest w Renault Twingo. Szyb dużo a blachy mało.
3,0
Ergonomia
Bez komentarza. O czym tu pisać.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą jest super bo nawet uchylam ,,skrzydła,, okien tylnych aby się nie ugotować. Lato nie do wytrzymania. Jeśli się nie włączy chociaż na pierwszy poziom ogrzewania to w jeździe miejskiej mamy gwarantowaną temperaturę wrzenia w chłodnicy i nawet wentylator nie pomorze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto nie jest klasy C i niema co się spodziewać na luksus. Miejsce dla kierowcy zrobiłem wydłużając szynę siedzenia na maksa (spawanie dodatkowego płaskownika), i teraz mam więcej miejsca niż dotychczas. Pasażerowie? Z przodu jest ok. Z tyłu po prawej stronie jest również dobrze. Ale za fotelem kierowcy po mojej przeróbce nie zmieści się żadna noga.
3,0
Wyciszenie
Coś trzeba z tym zrobić bo hałas przy prędkości ponad 100km/h jest dokuczliwy, no i wszelkie drogi nie asfaltowe są nie dobre. I jedyne co to dołożenie dodatkowych kilogramów pod blachy i myślę o kocach przeciw pożarowych. Mam nadzieję że się uda i będzie cichutko tak jak jedzie się na 4 biegu przy prędkości 40km/h ;))
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa zredukowane do minimum. Regulacja gaźnika i paliwko na ORLENie. Średnie spalanie u mnie 4,5l na 100km po trasie. Miasta nie liczę bo próbuje omijać. Przegląd jak wszędzie 100zł. OC płacę 210zł za rok. Części lepiej kupować oryginalne bo zamienniki są w podobnej cenie a wiadomo że dłużej będzie oryginał pracował niż jakaś podróbka.
3,0
Stosunek jakość/cena
Mój ,,Szkrab,, wygląda inaczej niż go kupiłem i wcale nie wygląda jak Suzuki Alto. Czas zrobił swoje na lepsze ;))
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli się dba o auto to będzie służyło latami. Aby tylko jeździć i lać paliwo to lepiej niech stoi w garażu bo szkoda silnika a ma wytrzymały.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Stan licznika 81 tyś. Wymienione: Filtr powietrza FILTRON-13,39zł. Filtr paliwa oryginalny-10zł. Filtr oleju CHAMPION-25zł. + 3 litry oleju 50zł Klocki hamulcowe, przód BOSCH komplet 92zł. Pół oś lewa-tylko na zamówienie. Koszt 400zł +wysyłka kurier w dwie strony 84zł. Akumulator BOSCH 281zł (na wymiar) Kolumna resorująca i wahacze, koszt 500zł+usługa Co jeszcze zrobię w tym aucie to czas pokaże. Ale jak na swój wiek auto się sprawuje lepiej niż inne roczniki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.8 39KM 29kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Alto II