Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru XV II Crossover

Mateusz, 4 lata temu
Silnik 2.0i 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru XV II Crossover 2.0i 150KM 110kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Mimo świetnego silnika, wspaniałego zawieszenia czy układu napędowego to największe zaskoczenie dla mnie to system EyeSight wraz z systemami dodatkowymi. To naprawdę działa . System wspomagania hamowania jest lepszy niż CitySafety w Volvo. Czujnik martwego pola i system ostrzegający przed zmianą pasa ruchu działa też świetnie. Mam wrażenie że dużo precyzyjniej niż u niemieckiej konkurencji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Jakby miał jeszcze turbinę byłby ideałem(chociaż spalanie wtedy byłoby pewnie o jakieś 3-4 litry większe)
5,0
Całokształt
Gdybym drugi raz miał kupować to nie wahałbym się ani chwili. Jeśli szukasz czegoś z napędem 4X4 , wyższym prześwitem , dużą ilością miejsca w środku , a jednocześnie nie za dużych rozmiarów to właśnie XV . Ja swojego ściągnąłem z USA . W Polsce po wprowadzeniu norm WLTP silnik 2.0 ( jedyny właściwy dla tego modelu) wypadł ze sprzedaży. Samochód zachwyca precyzją prowadzenia , trzymaniem się drogi i właściwościami terenowymi. W dodatku wyposażenie zwiększające bezpieczeństwo ( system Eyesight , czujnik martwego pola , system informujący o zmianie pasa ruchu, o ruchu poprzecznym podczas cofania , wielka kamera cofania , 7 poduszek powietrznych) sprawia że podczas jazdy czujemy się pewnie . Warto też wspomnieć że to chyba pierwsze Subaru w którym jakość materiałów jest naprawdę niezła.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pod względem mocy jak i spalania zaskakuje . Jest wystarczająco zrywny(zwłaszcza przy ruszaniu od zera) oraz bardzo ekonomiczny. Na zimnym silnik trochę hałasuje , jednak po paru minutach słychać jedynie niedrażniący pomruk boksera. Silnik dużo mocniejszy i bardziej oszczędny niż 1.6 .
5,0
Skrzynia biegów
W życiu nie jechałem samochodem z bardziej płynną zmianą biegów na automacie. Przesiadłem się z 6-biegowego automatu z Volvo-różnica kolosalna na korzyść CVT Subaru. Samochód nawet przy stałej prędkości zmienia biegi aby zminimalizować spalanie ( gdyby nie obrotomierz pewnie nawet nie byłbym tego świadom)
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Kto nigdy nie jechał Subaru ten nie wie co traci .
5,0
Karoseria
Samochód bardzo zgrabny . Wyróżnia się w tłumie.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki fantastycznie . Dzięki innemu montażowi lusterek słupki A i B nie ograniczają pola widzenia . Do tyłu też dobrze . Pomaga także kamera cofania z szerokim kątem widzenia , czujniki parkowania a także system ostrzegający o ruchu poprzecznym.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca pod dostatkiem nawet dla wysokich . Z tyłu jeszcze lepiej. Nie kojarzę drugiego samochodu który ma mniej niż 4,5m długości i aż tyle miejsca na tylnej kanapie. Bagażnik średniej wielkości- widać że priorytetem przy projektowaniu było miejsce dla pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Jak na tak duży prześwit , wielkie lusterka to jest naprawdę dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty serwisu w normie . Można także korzystać z nieautoryzowanych zakładów specjalizujących się w Subaru. Wtedy koszt przeglądu to 600zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie nie ma lepszego .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru XV II Crossover