Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru XV II Crossover

Adrian, 2 lata temu
Silnik 1.6i 114KM 84kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Subaru XV II Crossover 1.6i 114KM 84kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Stały napęd 4x4 jest naprawdę genialny
Silnik : Wcale nie taki mały 'pierdek' jak może się wydawać :)
Karoseria : Porównuję z Toyotą - przepaść na korzyść Subaru
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Małe braki w wyposażeniu, mimo najwyższej wersji, tj. brak czujników parkowania w standardzie oraz nawiewów na tylną kanapę
5,0
Całokształt
Naprawdę świetne auto na każde warunki. Genialny napęd stały na 4 koła, bezkonkurencyjny prześwit, wyposażenie zawierające wszystko co potrzeba (apple car play, automatyczne światła LED, czujnik martwego pola, aktywny tempomat itd.), wysoki komfort (po trasie 1400 km na raz nie czułem zmęczenia). I najważniejsze - Totalnie bezawaryjne. Kolejne też będzie Subaru.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niby tylko 114 KM ale myślałem, że będzie znacznie gorzej, a jest... DOBRZE. Nie jest to wyścigówka ale byłem nim w Alpach w zimę i ani nie brakowało mocy na autostradach, ani na krętych serpentynach. Nawet "udało się" zaliczyć mandat na autobahnie ;). Do 70 km/h zadziwiająco żwawy, potem do prędkości przepisowych wystarczająco. Czy wziąłbym droższe 2.0? Raczej nie, bo po co.
5,0
Skrzynia biegów
CVT - niby nic specjalnego ale jednak totalnie nie mam się do czego przyczepić. Przyspiesza dobrze, nie wyje aż tak jakbyście czytali opinie 'malkontentów'. Osobiście jestem bardzo zadowolony, a sceptykom polecam po prostu spróbować. Ponoć słynie z bezawaryjności, o ile wymieniamy na czas olej (z tego co pamiętam przy 70 tys. km). U mnie prawie 100 tys. na liczniku i zero problemów.
5,0
Układ jezdny
Re-we-la-cja. Prześwit 22 cm, a prowadzi się w zakrętach lepiej niż nie jeden hatchback. Z SUV-ami nawet nie ma co porównywać. Nowa Toyota RAV4 dużo bardziej się buja, a prześwit ma zaledwie 17 cm. Stały napęd 4x4 to też coś, co budzi mój zachwyt. Jazda w najgorsze śnieżyce nie budzi obaw, ani problemów.
5,0
Karoseria
Porównując do innych japońskich, to nie wiem czy ktoś stoi wyżej. Mam służbową RAV4 i tam lakier wręcz rysuje się od patrzenia, a podwozie w ogóle nie jest zabezpieczone antykorozyjnie. Subaru? Lakier nadal wygląda jak nowy, mimo 3x większego przebiegu, a podwozie nie nosi jakichkolwiek śladów rdzy. Jak na te czasy, prawdziwy wzór.
Komfort
5,0
Widoczność
Lusterka mogłyby być większe ale to praktycznie tyle. Nie siedzi się ani za wysoko, ani za nisko. Słupki A nie są zbyt masywne, a kamera cofania jest w rewelacyjnej jakości. Do tego duży wyświetlacz. Na minus brak czujników parkowania w standardzie - akurat jestem przyzwyczajony - ale koszt założenia w ASO (przód + tył) to 2000 zł.
5,0
Ergonomia
Brakuje mi schowka z lewej strony od kierownicy i jakiejś małej wnęki w bagażniku - przyzwyczajenie z wcześniejszych aut. Poza tym wszystko jest tam, gdzie być powinno. Do dwóch osobnych wyświetlaczy trzeba się na początku przyzwyczaić (rozdzielone dane z auta i rozrywki) ale nie zajęło mi to więcej niż kilka dni.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z przodu bardzo dobrze, z tyłu brak nawiewów więc siłą rzeczy będzie gorzej. Ale z tyłu jeździ pies i dotychczas nie narzekał :). Podgrzewane fotele mogłyby mieć 3-stopniową skalę, gdzie poziom 1 mógłby być trochę słabszy od tego, co jest, no ale rzadko korzystam z tej opcji więc nie jest to jakaś wielka wada.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu odpowiednio, z tyłu zadziwiająco dużo. Zdarzyło mi się jechać parę razy jako pasażer z tyłu - jest naprawdę wygodnie.
5,0
Wyciszenie
150-160 km/h i nadal można normalnie rozmawiać, mimo CVT. Auto nie jest wysokie, a lusterka ma stosunkowo małe, co prawdopodobnie korzystnie wpływa właśnie na ciszę przy większych prędkościach. W mieście silnik słyszalny tylko momentami przy mocniejszym przyspieszaniu, no ale CVT musi chwilę o sobie dać znać :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie 8 litrów Pb95 w jeździe 3/4 miasto to według mnie przyzwoity wynik. Pamiętajmy przy tym, że to automat CVT ze stałym napędem 4x4. Polecam sprawdzić u konkurentów, o ile znajdziecie jakiś sensowny odpowiednik... :) Ceny części może nie są najniższe ale patrząc na to, że praktycznie nic się nie psuje i pozostają kwestie eksploatacyjne, to praktycznie jest w ogólnym rozrachunku wyjątkowo TANIO.
5,0
Stosunek jakość/cena
Automat, 4x4, duży prześwit, czyli idealne auto na każde warunki - na miasto, na trasę, w góry, na polne drogi, na ekspresówkę. Śnieżyca w górach to też żadne wyzwanie. Jakie mamy alternatywy? I dlatego wybrałem Subaru. Kolejne zapewne też będzie XV :).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna 'awaria', jaką odnotowałem to zawieszenie się systemu rozrywki w trakcie jazdy przy podłączonym Apple Carplay. Reset i wszystko do teraz działa. To chyba tyle :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Totalnie nic się nie zepsuło. Szczerze powiedziawszy liczyłem na to, jak kupowałem Subaru i absolutnie się nie zawiodłem. Po przygodach z niemiecką motoryzacją, a nawet przereklamowaną Toyotą, już wiem jaki będzie kolejny wybór... :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6i 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru XV II Crossover