Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru XV I Crossover

ks5, 12 lat temu
Silnik 2.0D 147KM 108kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru XV I Crossover 2.0D 147KM 108kW 2012-2016 - Oceń swoje auto
3,46
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : wiadomo jak to w subaru:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : tlumik huczy po jezdzie po nierownosciach, plastiki stukaja
Zawieszenie : zbyt twarde
Silnik : nierowne obroty - komputer ustawia je jak chce w zaleznosci od dystansu
3,0
Całokształt
Musze przyznac, ze za te pieniadze (130 tys zl) oczekiwalem czegos znacznie lepszego. Samochod powinien kosztowac 80 tys zl. Materialy uzyte do wykonczenia wnetrza (choc niby sa lepsze niz w Foresterze) pozostawiaja wiele do zyczenia - plastikowe elementy stukaja na nierownosciach -a to ponoc terenowe auto? Zle dopasowanie - szyba od strony kierowcy lekko brzeczy na drobnych nierownosciach, lewy glosnik zle zamocowany stuka na drobnych nierownosciach i jeszcze cos z tylu samochodu oraz w drzwiach od strony kierowcy. Ten sam problem byl w Foresterze. Jeden wielki tandetny plastik i to zle dopasowany. Silnik diesla w subaru jest dobry ale tylko i wylacznie na dalekie trasy - po miescie sprzeglo moze byc irytujace i potrzeba sporo czasu, zeby sie do niego przyzwyczaic. Bardzo szarpie przy ruszaniu, moze to byc ze wzgledu na zle przelozenie. samochod robi sie bardzo nerwowy jezeli choc odrobine za szybko pusci sprzeglo - panie moga miec spore problemy - nawet jesli jezdzily innym dieslem - subaru lubi gasnac przy ruszaniu. Ten silnik ma zupelnie inna charakterystyke w porownaniu z innymi dieslami. Dla mnie to niewygodny diesel. Klimatyzacja pracuje glosno, co chwila slychac jakby male wybuchy spod maski, ale podobno tak jest w dieslach. Ktos kiedys powiedzial, ze diesel w subaru to zbrodnia - czesciowo mozna sie z tym zgodzic. Ten diesel lubi wysokie obroty, przy niskich jest malo elastyczny i brakuje mu dolu. Przy jezdzie pow 120km/h spalanie bardzo wzrasta - z tego co wiem przy innych dieslach az tak tragicznie to nie wyglada. Jesli ktos jezdzi duzo po miescie - stanowczo odradzam ten samochod i ogolnie subaru z dieslem! Forestery maja z kolei za slaby alternator, ktory z czasem zaczyna piszczec i nie laduje odpowiednio akumulatora. W XV juz jest alternator mocniejszy. Zawieszenie jest bardzo twarde, niekomfortowe nawet na drobnych nierownosciach - samochod podskakuje. Jezeli subaru, to tylko w benzynie lub diesel na dlugie trasy - ale po co komu taki samochod na dlugie trasy skoro sa inne wygodniejsze. Fotele beznadziejne - brak komfortu z przodu - sa dosyc miekkie i tandetnie wykonane (u mnie zgrzypiala sprezyna jak w starej kanapie, musialem gabki podkladac, zeby jakos to naprawic. Jakosciowo, to japonczycy skompromitowali sie przy produkcji tego modelu i forestera tez. laduja tanie plastiki, zeby tylko obnizyc koszty produkcji. Samochod nie warty tych pieniedzy - to juz nie sa te same subaru co 10 lat temu. Dziadostwo nadeszlo wraz z foresterem z 2008 roku. Nawet legacy sie pogorszylo jezeli chodzi o jakosc materialow. Wszystko zmierza w zlym kierunku. Mozna dawac twarde plastiki do wykonczenia wnetrza -nie mam nic przeciwko temu, ale niech na litosc boska sa dobrze dopasowane, a nie tak jak w foresterze czy xv. Nie polecam tego samochodu - szkoda wykladac tyle kasy za nic dobrego i wartego polowe mniej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jezeli juz mowic o kulturze pracy silnika diesla w subaru, to jest tak owa ale powyzej predkosci 100 km/h. Na wolnych obrotach klekocze jak kazdy diesel i jeszcze komputer ustawia w jakis dziwny sposob obroty w zaleznosci od dlugosci przejechanej trasy.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza z lekkim oporem, ale mozna sie przyzwyczaic - w porownaniu z foresterem - zaden postep.
4,0
Układ jezdny
Naped na 4 kola funkcjonuje bez zarzutow - tylko trzeba miec gdzie go wykorzystac.
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo dobra widocznosc - brak zarzutow.
4,0
Ergonomia
Bez wiekszych problemow.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dobra - tylko wentylator wydaje irytujacy dzwiek nawet na janizszych obrotach nadmuchu - slaba izolacja!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Spoko - jak na takie auto, to bardzo przyzwoita ilosc miejsca.
3,0
Wyciszenie
To juz gorsza sprawa - opisze pozniej w caloksztalcie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,8 - 6,5 l. zima po miescei moze dojsc do 7l.
2,0
Stosunek jakość/cena
Nigdy wiecej za te pieniadze - kto kupi takie autko za 130 tys zl? Smiechu warte!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Opisze w caloksztalcie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0D 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru XV I Crossover