Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru XV I Crossover

Właściciel, ponad rok temu
Silnik 2.0i 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 205 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Subaru XV I Crossover 2.0i 150KM 110kW 2012-2016 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Delikatny lakier.
5,0
Całokształt
Dopracowana technologia silnika boxer i napędu Symmetrical AWD, skrzynia CVT działa cicho, niska awaryjność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dopracowany od 30 lat boxer 2.0. Przydałoby się parę koni więcej, ale jego bezawaryjność i niskie położenie zapewniające świetną trakcję kompensuje ten brak. Auto waży około1400kg, więc te 150KM to takie minimum łączące ekonomię z osiągami i warunkami użytkowania np. w mieście. . Tak - jest mnóstwo aut szybszych i mocniejszych, ale ich awaryjność jest wyższa i koszty serwisu znacznie wyższe. System Start Stop działa b. dobrze - nie irytuje ciągłym wyłączaniem auta. Można go też wyłączyć przyciskiem.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje cicho i ładnie wkręca się do czerwonego pola. W moim egzemplarzu nie słychać hałasów, ani świstów. Miałem doświadczenie z CVT w Toyotach i tam pracowały głośniej. Łopatki do zmiany biegów w trybie manualnym dobrze imitują skrzynię manualną.
5,0
Układ jezdny
W tej klasie b. dobrze - rozkład mas jest rzeczywiście wzorowy - na śliskim, na wąskich łukach
4,0
Karoseria
Zgrabny wygląd, plastikowe, czarne elementy wokół dolnej części karoserii są praktyczne i dość dobrze chronią auto. Delikatny lakier, ale to chyba już norma w nowoczesnych samochodach, w nowszym audi mam również odpryski powstałe nie wiadomo kiedy.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Brak czujników parkowania z przodu - poza tym ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Znajomi byli zaskoczeni ilością miejsca z tyłu - bo auto wydawało się im małe, a mogli dość komfortowo podróżować. Siedzenia tylne rozkładają się do poziomu - można przewieżć dużą choinkę, 2 rowery itp.
4,0
Wyciszenie
Nie wiem skąd te negatywne opinie, w aucie da się rozmawiać i słuchać muzyki przy wysokich prędkościach. Nic nie skrzypi...przynajmniej w moim egzemplarzu, który ma 8 lat i 200k przebiegu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno znaleźć inne auto AWD o podobnie niskiej awaryjności, praktyczności i cenie. Żałuję, że Subaru nie rozwija już silników 2.0, ani nie oferuje mocnej wersji Turbo - ani w XV, ani w Foresterze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Półosie osi przedniej zaczęło wyć przy 180kkm. PRzy 190k rozszczelniła się klimatyzacja. Poza tym ok, auto nadal pojedzie 200km/h (licznikowo). W ostatnim cyklu dolałem 0.5L oleju między wymianami oleju, czyli tyle co nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru XV I Crossover 2.0i 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru XV I Crossover