Dopracowana technologia silnika boxer i napędu Symmetrical AWD, skrzynia CVT działa cicho, niska awaryjność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dopracowany od 30 lat boxer 2.0. Przydałoby się parę koni więcej, ale jego bezawaryjność i niskie położenie zapewniające świetną trakcję kompensuje ten brak. Auto waży około1400kg, więc te 150KM to takie minimum łączące ekonomię z osiągami i warunkami użytkowania np. w mieście. .
Tak - jest mnóstwo aut szybszych i mocniejszych, ale ich awaryjność jest wyższa i koszty serwisu znacznie wyższe.
System Start Stop działa b. dobrze - nie irytuje ciągłym wyłączaniem auta. Można go też wyłączyć przyciskiem.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje cicho i ładnie wkręca się do czerwonego pola. W moim egzemplarzu nie słychać hałasów, ani świstów. Miałem doświadczenie z CVT w Toyotach i tam pracowały głośniej. Łopatki do zmiany biegów w trybie manualnym dobrze imitują skrzynię manualną.
5,0
Układ jezdny
W tej klasie b. dobrze - rozkład mas jest rzeczywiście wzorowy - na śliskim, na wąskich łukach
4,0
Karoseria
Zgrabny wygląd, plastikowe, czarne elementy wokół dolnej części karoserii są praktyczne i dość dobrze chronią auto. Delikatny lakier, ale to chyba już norma w nowoczesnych samochodach, w nowszym audi mam również odpryski powstałe nie wiadomo kiedy.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Brak czujników parkowania z przodu - poza tym ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Znajomi byli zaskoczeni ilością miejsca z tyłu - bo auto wydawało się im małe, a mogli dość komfortowo podróżować.
Siedzenia tylne rozkładają się do poziomu - można przewieżć dużą choinkę, 2 rowery itp.
4,0
Wyciszenie
Nie wiem skąd te negatywne opinie, w aucie da się rozmawiać i słuchać muzyki przy wysokich prędkościach. Nic nie skrzypi...przynajmniej w moim egzemplarzu, który ma 8 lat i 200k przebiegu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno znaleźć inne auto AWD o podobnie niskiej awaryjności, praktyczności i cenie. Żałuję, że Subaru nie rozwija już silników 2.0, ani nie oferuje mocnej wersji Turbo - ani w XV, ani w Foresterze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Półosie osi przedniej zaczęło wyć przy 180kkm. PRzy 190k rozszczelniła się klimatyzacja. Poza tym ok, auto nadal pojedzie 200km/h (licznikowo). W ostatnim cyklu dolałem 0.5L oleju między wymianami oleju, czyli tyle co nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0i 150KM 110kW
[l/100km]