Jest to mój drugi XV, poprzedni był z 2013 roku. Auto w20 14 roku przeszło lifting. Wprowadzono kilka zmian, zwłaszcza w wygłuszeniu auta. i w XV nie obserwuje trzasków dochodzących z wnętrza. W moim poprzednim udało się je wyelimnować je w 15min. Na minus w polifcie zawieszenie, straciło na charakterze. Skrzynia CVT działa płynnie bez szarpnięć, idealna do jazdy na co dzień.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z liftingiem w silniku wprowadzona drobne zmiany, pracuje bardziej gładko. Auto nie jest sportowcem do normalnej jazdy zupełnie wystarcza. Na krajowych drogach wyprzedzanie nie stanowi problemu. Przy 4os czuć, że brakuje momentu.
5,0
Skrzynia biegów
Największy plus skrzyni to płynność działania. Ktoś może zarzucić, że skrzynia wyje przy maksymalnym przyśpieszeniu. Przy normalnej jeździe zaskauje płynnością. Kolejny plus to utrzymywanie niskich obrotów przy stałych prędkościach przy 100kmh ok 1750obr. Miłym dodatkiem są łopatki do zmiany wirtualnych przełożeń tutaj 6 biegów.
3,0
Układ jezdny
W porównaniu do MY13 dużo mniej sportowo, a bardziej komfotowo. Osobiście wolałem nastawy starszego auta.
3,0
Karoseria
Jak to w aucie z kraju kwitnącej wśni, blachy cienki i lakier delikatny.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest świetnie! Inni producenci powinni wziąć przykład z Subaru. Słupki A nie są grube, trójkątne okienka i dobre nachylenie szyby czołowej daje bardzo dobre pole widzenia. Do tyłu jest OK plus za kamerę cofania.
5,0
Ergonomia
Prosta obsługa, duże przełączniki. Bardzo dobra pozycja za kierownicą i całkiem spora ilość schowków.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajny układ AC. Wnętrze szybko się schłada w lecie, w zimie nagrzewa się. Minus za to, że w trybie full auto po nagrzaniu wnętrza system ustawia ogrzewanie na stopy i "zapomina" o skierowaniu powietrza na szybę. Przy podroży w 4os. trzeba wymusić nawiew na szybę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewalacja. Ilość miejsca w obu rzędach jest olbrzymia. We wnętrzu czuć przestrzeń. Bagażnik jest płytki ale ustawny. Na wyjazd wystarczy w zupełności.
4,0
Wyciszenie
Jest lepiej w porównaniu do MY13, ale wciąż daleko do europejskiej konkurencji. Gdyby Subaru było super wyciszone musiałby zmienić znaczek na logo Lexusa :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niszowa marka i model. Koszty utrzymania nie przerażają, ale są wyższe niż w przypadku popularnych marek.
4,0
Stosunek jakość/cena
Subaru nie jest marką premium, chociaż w Polsce bardzo chcieli być premium. Patrząc na marki popularne Ford itp. to plastyki są zdecydowanie lepsze. W dolnej części kokpitu są twarde, ale nic nie trzeszczy i nie ugina się pod naciskiem. Porównując do ASX, Juke czy Qaushakaja to XV jest lepszym autem. Minus za słabą tapicerkę jest delikatna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nie wydarzyło póki co.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0i 150KM 110kW
[l/100km]