Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru XV I Crossover

pmwas, 7 lat temu
Silnik 2.0i 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Subaru XV I Crossover 2.0i 150KM 110kW 2012-2016 - Oceń swoje auto
3,54
17% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jak pisałem - najbardziej lubię w tym aucie wnętrze...
4,0
Całokształt
SUV. To w zasadzie mówi wszystko. Auto funkcjonalne, dość sporo przestrzeni, całkiem wygodnie się podróżuje. Nieźle radzi sobie na dziurawych drogach i w tzw. "lekkim" terenie dzięki dużemu prześwitowi i stałemu napedowi na 4 koła. Silnik umiarkowanie paliwożery, ale i umiarkowanie mocny jak na masę auta. Minusem na pewno jest słabe wyciszenie wnętrza...
Wrażenia
4,0
Silnik
Boxer 2.0 to sprawdzona i niezawodna jednostka. 150KM to w zasadzie wystarczająco choć czasem mocy trochę mu brakuje. W porównaniu z tym, czego mam na co dzien przyjemność doświadczać w Imprezie - silnik jest słabszy (choć "koni" niby tyle samo), ale też znacznie zredukowano zużycie paliwa.
3,0
Skrzynia biegów
Jest... manualna, 6 biegowa. Minusy? Czasem chrupie przy wrzucaniu biegu, ale to nic. Nie ma reduktora, który w XV przydałby się o wiele bardziej niż w Imprezie, która jeszcze takowy posiada. Zestopniowana jest tak, żeby było ekologicznie, nie szybko. Pamiętając, że to SUV, w zasadzie brak reduktora jest głównym problemem, reszta w zasadzie OK. Niemniej - nie lubię tej skrzyni...
3,0
Układ jezdny
Oj... niedobrze, niedobrze. Duży prześwit, miękko w zakrętach (za to twardo na nierównościach). Sprawdza się, jak wspomniałem, w "lekkim" terenie, na drogach nieutwardzonych, ale na asfalcie poniżej przecietnej. Nie wiem też, czy to kwestia środka ciężkości, czy wyważenia, ale na mokrym, ciasnym zakręcie to auto to katastrofa i to bez żadnej przesady. XV bardzo łatwo wpada w poslizg (gł. nadsterowny), za to bardzo ciężko go z niego wyprowadzić i kilka razy już bym się "przejechał". Niby to podwyższona Impreza, ale z prowadzeniem Imprezy XV nie ma NIC wspólnego - Impreza prowadzi się w zakrętach bajecznie, XV fatalnie. Jak na auto 4x4 - ogromny zawód, najbliższe wspomnienie to Punto II, które zachowywało się podobnie. Owszem - to wysoki SUV, ale wciąż jest źle... Wspomaganie kierownicy mocne, ale przez to mało precyzyjne. wolę "sztywniejsze" rozwiązania. Jak wspomniałem - zawieszenie marnie tłumi nierówności i mocno trzęsie. Za to na zakrętach konkretnie się przechyla. Hamulce są dobre, skuteczne, z dobrym wspomaganiem. ABS OK, ESP - jak to w Subaru - dobre, bez "histerycznych" reakcji przy byle okazji, choć inaczej niż w Imprezie, nawet z dobrym ESP wyprowadzenie auta z poślizgu jest trudne. Ogólnie - średnio :(
Komfort
5,0
Widoczność
Dobrze. Kamera cofania zapewnia dobrą widoczność do tyłu, do przodu - standard, lusterka boczne dobre. Nic do dodania.
4,0
Ergonomia
Nie podoba mi się dość skomplikowana obsługa wentylacji - nie dość, że trzeba patrzeć, co się naciska, to czasem wymaga zastanowienia. Poza tym OK.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa. Dobra.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca, schowki są, nikt nie narzeka. Plastiki w porządku, a w porównaniu z poprzednimi modelami Subaru - jest spory postęp. Czy trzeszczą? Bez przesady - nie przeszkadzają. Akurat wnętrze tego auta lubię i nie wiem, skąd tylu malkontentów...
2,0
Wyciszenie
Głośno. Poniżej 100km/h silnik mocno buczy, czasem za bardzo. Powyżej zaczyna już wyraźnie hałasować, a do tego dołącza się spory hałas powietrza i opon. Przy 120km/h radio staje się bezużyteczne, a rozmowy utrudnione, zwłaszcza z pasażerami z tyłu. Krótko mówiąc -auto wyciszono zdecydowanie źle, co przechodzi w Imprezie, ale nie w XV.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w trasie ok 7l, w mieście ok 10. Przynajmniej wg komputera. Pewnie to prawda, bo na 50 litrach paliwa jedzie sporo dalej niż Impreza z "tym samym" silnikiem. Ceny przeglądów - nie powalają, za to na pewno powalą Cię ceny części po gwarancji i o tym, kupując Subaru, trzeba zawsze pamiętać.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest drogie i ma licznych, pewnie lepszych konkurentów. Moim zdaniem - jeśli Subaru wciąż okażą się bardziej długowieczne niż konkurencja, może i warto, ale jeśli nie zależy Ci na marce Subaru, to chyba warto szukać dalej, na pewno znajdzie się coś lepszego.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Piszę przeciętnie, bo nie wiem. Auto jest zbyt nowe...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej. Póki co jeździ, ale też poważna usterka po 25000 to raczej podpada pod skandal ;)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru XV I Crossover 2.0i 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru XV I Crossover