Swoją opinie o tym aucie napisałem dokładnie w2014 r przy przebiegu 10000km - jako JakubK. W chwili obecnej auta ma 45000km i 3 lata. Niestety auto jest dla mnie olbrzymim rozczarowaniem i niestety muszę przyznać że wszystkie negatywne opinie napisane przez innych użytkowników są prawdziwe. Auto jest głośne. Nawet bardzo. Przy prędkościach autostradowych ciężko normalnie rozmawiać, a nawet słuchać radia. Silnik jest za słaby do masy tego auta. Podczas jazdy w pojedynkę jest ok. Sytuacja diametralnie się zmienia kiedy do auta załadujemy komplet pasażerów. Tylna oś wydaje dzwięki i notorycznie aktywuje ESP. Serwis do tanich nie należy - wymiana 2 filtrów powietrza i oleju 1200PLN. Co najbardziej mnie rozczarowało to obsługa w ASO. Żadna ze zgłaszanych usterek podczas corocznych przeglądów nie została naprawiona. Potrafią tylko brać pieniądze i wymieniać części eksploatacyjne
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak wyżej za słaby do masy auta. Brak momentu obrotowego powoduje, że załadowanym autem ciężko jest cokolwiek wyprzedzić. Włączenie klimatyzacji jeszcze bardziej pogarsza osiągi.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą z oporem. Zauważyłem że na 4 biegu lewarek skrzyni drży. Zgłaszałem to w serwisie w Dzierżoniowie, usterki nawet nie spróbowano zdiagnozować powiedziano mi żebym nie jeździł z ręką na lewarku to wtedy nie będzie mi to przeszkadzało. - oczywiście sympatyczna pani z serwisu nie pomyślała że biegi czasami trzeba zmienić i za ten lewarek złapać...
5,0
Układ jezdny
jest ok . Swoją opinię sprzed paru lat podtrzymuje
Komfort
4,0
Widoczność
jest ok, kamerka ułatwia widzenie z tyłu
4,0
Ergonomia
jest ok, wszystkie guziki łatwo dostępne , podłokietnik zdecydowanie za krótki, brak możliwości zakupu wysuwanego. Uwaga części dostępne na rynku USA nie są dostępne w ASO w Europie. ASO nie mogą ich ściągnąć nawet po podaniu numeru części -m.in wysuwanego podłokietnika do XV Crosstrek
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest słabo .Klimatyzacja wieje albo gorącym albo bardzo zimnym powietrzem. Różnica temperatury powietrza pomiędzy 21 a 21,5 stopnia jest olbrzymia. Również zgłaszałem w serwisie powiedziano mi że Subaru tak ma
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dobrze swoją opinię sprzed paru lat podtrzymuje
1,0
Wyciszenie
w tym aucie nie ma wyciszenia. Jest bardzo słabo jeżeli chodzi o komfort akustyczny. Tylna oś wydaje stuki. roblem zgłaszałem w serwisie -oczywiście nie naprawiono
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto w mieście pali raczej dużo -10/11l/100km. W trasie przy 140km/h -9/10l/100km poza miastem około 7l/100km Spalanie nie jest problemem bo wiedziałem że auto wyposażone w stały napęd będzie paliło odpowiednio więcej. Drogie są natomiast coroczne przeglądy jak napisałem wyżej wymiana oleju i 2 filtrów 1200PLN a jest to tzw. "mały przegląd".
1,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo żle
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
stukająca tylna oś, drżacy lewarek, wyładowany akumulator po 24 miesiącach -uwaga na akumulator jest 24 miesiące gwarancji Oczywiscie nic nie naprawione w ramach gwarancji - barak mi slów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0i 150KM 110kW
[l/100km]