Auto specyficzne i nie dla każdego. Jezeli marzysz o aucie z wypasionym wnętrzem ten samochód nie jest dla ciebie. Jeżeli potrzebujesz zwinnego, dynamicznego auta, które posiada prawdziwy napęd na wszystkie kola ( a nie pseudo napędy awd z dołączanym tyłem), którym wjedziesz prawie wszędzie gdzie twoi koledzy w skodzie yeti nie mogą to jest auto dla Ciebie
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.0i 150 koni z manualna skrzynia biegów radzi sobie bardzo dobrze z nadwoziem XV. Dźwięk silnika w układzie boxer uzależnia. Osiągi 9sek do 100km/h, prędkość maksymalna lekko ponad 200km/h licznikowych. Spalanie jadąc na 6 biegu na trasie z prędkością 100km/h 6,4 l/100km , jadąc dynamicznie po mieście 8/9l /100km. Aby wydobyć moc z 2.0i trzeba go dosyć wysoko kręcić - ale cóż taki urok silników N/A.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń. Chodzi plynnie
5,0
Układ jezdny
S-AWD ( mechanicznie z wiskoza czyli takie z jakiego znane jest subaru ) i wszystko jasne
Komfort
4,0
Widoczność
słupki A dość grube jednak nie przeszkadzają w widoczności na boki. Duże lusterka boczne ułatwiające manewrowanie.
Natomiast przeszkadza mi lusterko na szybie - jest albo nie właściwych rozmiarów, albo w złym miejscu
4,0
Ergonomia
Calikiem dobrze, duża ilość schowków na napoje niestety nie mieszczących 1,5l butelkę z woda mineralna. Standardowy podłokietnik nie spełnia swojej funkcji gdyż jest za krotki-cale szczecie dostępny jest akcesoryjny wysuwany z amerykańskiego xv crosstrek
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez zastrzeżeń
4,0
Wyciszenie
słabo wyciszone nadkola. Mocno słychać opony ( i letnie i zimowe) powyżej 120km/h. W 2014 model XV przeszedł modernizacje m.in zostało poprawione wyciszenie silnika i wnetrza, nastawy zawieszenia, układ kierowniczy i coś jeszcze -szkoda ze zapomnieli o nadkolach...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie: na trasie jadąc do 100km/h na 6 biegu można uzyskać spalanie rzędu 6l/100km na autostradzie jadąc 140km/h -8l/100km . W mieście miedzy 9-10l/100km . Calikiem nieźle jak na auto zasilane PB ze stalym napedem na wszystkie kola
Koszta przeglądów w ASO bardzo wysokie -niestety przez pierwsze 3 lata aby zachować gwarancje przeglądy co 15k km są obowiązkowe!
5,0
Stosunek jakość/cena
dałem doskonale, ponieważ rozwiązań wykorzystywanych w autach marki subaru nie mogę porównywać do innych aut którymi jeździłem -silnik typu boxer (występuje jedynie w porsche, z którym odczynienia nie miałem ), S -AWD -staly mechaniczny napęd na 4 kola ( nie mylić z haldexem bo to całkowicie coś innego)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak narzazie nie wystąpiły
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak narzazie nie wystąpiły
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0i 150KM 110kW
[l/100km]