Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru XT

marin-lemieszek@wp.pl, 17 lat temu
Silnik 1.8 i 4WD 136KM 100kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 94 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Subaru XT 1.8 i 4WD 136KM 100kW 1988-1992 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ze wszystkiego jestem zadowolony. Może tylko to spalanie ... ale ...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Uwaga na stan podłużnic oraz podłogi pod tylną kanapą
Układ elektryczny : Auto unerwione do granic ludzkiej wyobraźni. Masa kabli które są niepodpiete albo porozłączane z myślą o dalszym doposażaniu. Można się w tym pogubić.
Układ hamulcowy : przeważnie słabo działa tył.
5,0
Całokształt
Hmm ... kilka sztuk na chodzie w Polsce. W Warszawie 2 XT Turbo na chodzie oraz XT6. Jedno XT Turbo nie na chodzie. Jedno XT Turbo koło Lublina. Co do reszty kraju dokładnych sprawdzonych informacji nie posiadam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pracuje równo i cicho. Szybko wkręca się w obroty. Wymaga dobrego dostrojenia i dbania, ale wynagradza. W zimę -30 zapala za pierwszym razem. Głowice potrafią pękać, warto je sprawdzać. Mój jest z 87 roku, wrzesień.
4,0
Skrzynia biegów
Moja wersja ma stały napęd na 4 z możliwością zblokowania centralnego mechanizmu różnicowego ( 50:50 ) . Biegi wchodzą bardzo pewnie, krótkie skoki między biegami. Niestety stara konstrukcja skrzyni i długi lewarek nie pozwalają na bardzo szybką zmianę biegów.
5,0
Układ jezdny
Auto kupione z Niemiec z przebiegiem 93 tyś. Nic nie stuka, pneumatyczne zawieszenie działa bez problemu. Kompresor jeśli pompuję działa cichuteńko. W zimę w głęboki śnieg mogę podnieść nadwozie o dodatkowe 3 cm. Jeśli napakuję pełen bagażnik cegieł auto i tak się wypoziomuje.
Komfort
5,0
Widoczność
Akwarium , słupki wąskie widać w każdą stronę BDB.
5,0
Ergonomia
Nikt takiego kosmosu nie ma :) dlatego 5. Trzeba się przyzwyczaić do specyficznego układu przekaźników przełączników suwaków itp.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik szybko się nagrzewa. W Zimę nie ma problemów, auto ma tendencję do parowania ale po włączeniu nawiewu błyskawicznie się osusza. Ostatni bieg dmuchawy może modelować włosy. Na lato klima albo ściągany dach :)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako wysoki użytkownik musiałem się przyzwyczaić do podgiętych kolan. Nie sprawia to problemu nawet w dłuższych trasach. Na szerokość mieszczę się w kurtce zimowej i nie ogranicza to ruchów. Tył - bez komentarza. Zmieści się tylko plecak.
4,0
Wyciszenie
Mogło by być lepiej. Przy 120 słychać tylko lekki szum w okolicy lusterek i uszczelek drzwiowych. Na piachu czy mokrym słychać jak wali po tylnych nadkolach ( u mnie brak plastikowych nadkoli z tyłu ).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nikt komu zależy na oszczędzaniu nie kupuje napędu 4x4 pędzonego turbiną. Pali jak mu się pozwoli. Trasa min. 7,7 do 120 km/h Miasto od 10 ( trzeba mieć stalowe nerwy ) więcej jak 15 chyba nie doszedłem. Mieszane przy normalnej w miarę dynamicznej jeździe 9-11
5,0
Stosunek jakość/cena
Za prawie 10 tyś zł można mieć auto ewenement które rozpozna 1 % społeczeństwa. Wyposażenie auta odbiega tylko brakiem poduszek powietrznych od aut nowoczesnych. Za to ma zawieszenie pneumatyczne które montowane jest tylko w najdroższych autach, awangardowe wnętrze, niespotykane nadwozie ogólnie auto jest BOSKIE ! ! ! Niewiele jest aut które łączą tyle elementów w jednym. Napęd 4x4, ściągany wielki panel z dachu ( prawie targa ), zawieszenie pneumatyczne z możliwością zwiększenia prześwitu. El. szyby i lusterka, klimę, lampy przednie chowane, spryskiwacze lamp, tylna kanapa składana, tempomat, hill holder, Cx=29, kierownica regulowane góra dół przód tył, blokadę dyfra, składaną kanapę, fotel regulowany góra dół i podparcie lędźwiowe, jedną wycieraczkę z przodu i rozstaw śrub mocujących felgę 4x140 :P .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto kupione z pierwszej ręki z Niemiec z małym przebiegiem wygląda jak nowe. Wszystko działa. Na naszym rynku wręcz nie do kupienia jeśli już się znajdzie to albo auto traktowane jako kolekcjonerskie i ceny koło 10 tyś albo opłakany stan jako dawca części za parę tyś. ( 1000 - 2000 )
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podobno raz pękła głowica. Te silniki robią ponad 300 tyś bez remontu głównego. Turbiny dobrze znoszą przebiegi ponad 100 tyś. Półośki stukają w zależności od stylu u mnie w jednym Subaru zaczęła przy 230 w drugim przy 198.Blacha lepsza niż w innych subarach z tych lat ale trzeba bacznie oglądać co się kupuje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 4WD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru XT