Przeniesienie napędu
: Napęd + zawieszenie + układ kierowniczy: mistrzostwo
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Trzeszczące plastiki
5,0
Całokształt
Wymierający gatunek 'mechanicznych' aut, w których kierowca może czerpać nieskrępowaną elektronicznymi wspomagaczami radość z jazdy. Auto dla pasjonatów motoryzacji i krętych dróg.
Wrażenia
4,0
Silnik
Chyba najbardziej kontrowersyjny element samochodu. To wciąż ta sama jednostka produkowana od lat, jego charakterystyka sprawia, że ożywa dopiero od 4 tyś obrotów. Duża możliwość modyfikacji, konstrukcja dobrze znana przez mechaników
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo krótka, precyzyjna, o krótkim skoku lewarka. Dopracowana i niewybale wytrzymała konstrukcja.
5,0
Układ jezdny
Najlepszy jaki do tej pory wypuściło Subaru. Mechaniczne szpery na obu osiach, możliwość kontroli charakterystyki środkowego dyfra. Niespotykane już obecnie w autach. hydrauliczne wspomaganie kierownicy. Takich aut już się nie robi...
3,0
Karoseria
Cienkie blachy, jak to w Subaru, gną się od patrzenia. Delikatny lakier.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo duża powierzchnia szyb, opcja szyberdachu. Widok do tyłu utrudniony przez dosyć potężne spłupki C, ale mamy dość skuteczną kamerę cofania i system ostrzegania o autach zbliżających się z boku. Tylne skrzydło zupełnie nie blokuje widoczności
4,0
Ergonomia
Przestronne auto, nawet dla ludzi powyżej 1,9m wzrostu. Dużo miejsca z tyłu. Proste sterowanie wszystkimi systemami - zwykłe pokrętła i przyciski. Jedynie radio sterowane jest dotykowo (ale jest możliwość sterowania z kierownicy). Bardzo szeroko otwierane drzwi, sportowe fotele z dobrym trzymaniem (choć nie najlepszym).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z przodu i styłu, nawet dla osób wysokich.
3,0
Wyciszenie
Auto jest głośne. Słychać silnik, pracę napędów, szum wiatru i okazjonalne trzeszczenie różnorakich elementów tapicerki, niestety. W tej materii Subaru stoi w miejscu od lat.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto sportowe, dość niskie.
Ubezpieczenie OC+AC od 3200 zł (ze zniżkami)
Duży wybór części aftermarketowych,
4,0
Stosunek jakość/cena
Niestety 2.5 litra oznacza wyższą akcyzę... Cenowo w tym momencie auto nie jest aż tak konkurencyjne na rynku. Jakość wykonania wnętrza została poświecona na rzecz mechaniki i prowadzenia .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 300KM 221kW
[l/100km]