W mojej wieloletniej karierze kierowcy doceniam: toyota land cruiser, subaru forester, subaru tribeca.
Tribeca: komfort, dynamika, układ jezdny
Wrażenia
5,0
Silnik
motor 3,6 zadbany nie sprawia żadnych problemów, bezawaryjny, niewysilona, płynnie i cicho pracująca jednostka, miłe brzmienie. Wystarczająca moc i moment, bardzo dobre przyspieszenie. Można zagazować (nie ma turbiny), dobrze toleruje LPG
4,0
Skrzynia biegów
płynnie zmienia biegi, komputer dopasowuje inteligentnie przełożenia do dynamiki jazdy, posiada dynamiczny tryb sport oraz tryb manual. Czasem szarpnie przy starcie, trzeba wyczuć stopą, ogólnie ok
5,0
Układ jezdny
To się trzyma drogi, napęd subaru, super. TrudnE warunkI, mokro, śnieg, błoto, dziury - auto raczej ciężkie - daje radę.
Sztywne, pewne prowadzenie, jak po szynach. Szerokie opony, odczuwalne kolejny polskich dróg, niestety.
Komfort
4,0
Widoczność
Wygodna pozycja za kierownicą, plus - duże lusterka, minus - szerokie słupki ograniczają widoczność (przypadłość większości nowych modeli)
Gustownie podświetlona deska w jednym kolorze z regulacją jasności.
5,0
Ergonomia
Przestrzenna regulacja fotela kierowcy z pamięcią ustawień. Podłokietnik, schowki. Hamulec ręczny pod lewą nogą brak dźwigni między siedzeniami. Kosmiczna deska rozdzielcza, czytelna, dobrze rozplanowana. Uchylny i otwierany szybodach, tapicerka skórzana, jasna, apetyczna. Stałe relingi dachowe. Dobre audio, zmieniarka na 6 płyt zintegrowana.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klima, praca poprawna. Temperatura w trybie auto lub manual. Osobne nawiewy dla drugiego (osobna regulacja) i trzeciego rzędu siedzeń. Lekki minus za ogrzewanie nóg kierowcy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów, wielki bagażnik. Ruchoma tylna kanapa przód tył plus zmienny kąt nachylenia oparć. Rozkładany 3 rząd siedzeń - opcjonalnie do użycia. Przy siedmiu osobach jest ciaśniej, bagażnik robi się skromny.
5,0
Wyciszenie
Komora silnika wyciszona poprawnie, miłe brzmienie motoru. Zawieszenie nie tłucze się. W upalne dni skrzypią plastiki deski. Na nierównościach bywa że słychać klapę bagażnika (jazda terenowa).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spore zapotrzebowanie na paliwo w mieście. Na krótkich odcinkach, w korkach i przy ciężkiej nodze. Na trasie pali zaskakująco mało. Rozgrzany motor, opływowa bryła, tempomat, płynna jazda, oszczędny. Wydatki rekompensuje bezawaryjność. Można zagazować, w wersji z LPG koszty utrzymania jak zwykłego auta kompaktowego.
4,0
Stosunek jakość/cena
Solidne auto na lata. Made in Japan. Dobry produkt musi kosztować więcej. Tribeca w salonie polskim kosztuje za dużo. W USA tańsza ponad 30%.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezawaryjny, nieco podwyższone zurzycie oleju - boksery tak miewają. Trzeba kontrolować stan.
Do wymiany natychmiast przednie, fabryczne tarcze hamulcowe. Sa źle dobrane do masy pojazdu. Polecam wymianę na większe, wentylowane.
Stukanie zawieszenia po 80 tys km, wymiana gumy stabilizatora i silentbloku w prawym wahaczu.
Chłodnica wody, wymiana po 120 tys.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Konwerter - uszkodzenie z własnej winy. Nie zatrzymanie pojazdu przy zmianie kierunku jazdy.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.6 260KM 191kW
[l/100km]