Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Tribeca

Bartek1977, 13 lat temu
Silnik 3.0 i R6 24V Boxer 256KM 188kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 107 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Tribeca 3.0 i R6 24V Boxer 256KM 188kW 2005-2014 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Rewelacja, rewelacja, rewelacja - szczegolnie w zimie!!!
5,0
Całokształt
Swietne auto, nastepna za 3 lata tez bedzie Tribeca tylko odpowiednio mlodsza :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik - rewelacja. Oczywiście w połączeniu z automatem trzeba nauczyć się wykorzystywać jego możliwości. Jak się już trochę pojezdzi, to silnik potrafi być naprawdę elastyczny, dynamiczny a jednocześnie cichy z wysoką kulturą pracy. No i ten dźwięk .... motoryzacyjna poezja dla uszu.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje świetnie, nie szarpie (delikatnie w czasie zimy jak auto jest zimne), dostosowuje przełożenia do nogi właściciela, i jest naprawdę fajny tryb sportowy - jak ktoś chce pojedzic trochę bardziej dynamicznie. Oczywiście znowu - całe połaczenie tego silnika wolnossącego z tym automatem ma sens, jak już kierowca nauczy się zniego korzystać. Na początku próba wyprzedzania przez kick-down kończy się wysokimi obrotami i brzmieniem, które podoba się już ytylko miłośnikom sportowej jazdy - ja to lubię!
5,0
Układ jezdny
Bez komentarza, jezdziłem kilkoma samochodami zarówno z napędem na przód, tył jak i udawanym 4x4 - z dołączaną tylną osią. Tutaj napęd można docenić szczególnie jak spadnie pierwszy snieg. Wyjezdzasz z domu i zastanawiasz sie - czmu ci wszyscy ludzie jada jak na zwolnionym filmie. Dopiero pierwsze hamowanie i odgłos ABS uswiadamia Ci ze jest po prostu masakrycznie slisko :-) Tak naprawde trzeba na to uwazac, bo Subaru jezdzi 4x4 SDW ale hamuje praktycznie jak kazde inne ciezkie auto. Generalnie rewelacja! A jak juz spadnie 30 cm sniegu i chcesz miec frajde, jedz na jakas lesna droge, którą znasz i innym autem bys sie tam nie wybral - jest zabawa!
Komfort
4,0
Widoczność
Ocena za widocznosc tylko dobra - problem z widocznoscia do tylu. Przód i boki - rewelacja - lusterka olbrzymie - tył to tylko kamera (w modelu B9 standardowo nie bylo czujników cofania), która brudzi sie, potrafi przeklamywac szczegolnie zkrecajac do tylu i nie obejmuje calego widoko - mozna wjechac w niski slupek.
4,0
Ergonomia
Jak do tej pory nie dopatrzylem sie ergonomicznej pomylki, auto zaprojektowane dla amerykana - czyli duze schowki, miejsce na napoje, wszystko pod reka, nie trzeba uczyc tablicy przelaczników przez pol roku, wygodny bagaznik ze schowkami (w odmianie 5 miejscowej), duzo przestrzeni, latwy dostep akumulatora, wlewu płuny do spryskiwaczy itd. Jedyny mankament - maly zbiornik paliwa - jak na ten silnik przydalby sie taki z 85 l. Aha, jeszcze zdziwil mnie w aucie tej klasy brak regulacji kierownicy w poziomie i brak czujników wycieraczek. Reszta super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa sie bardzo szybko, dla kogos takiego jak ja, co przesiadl sie z diesla - zima to znowu prawdziwa przyjemnoisc a nie czekanie 15 min na cieplo w samochodzie. klimatyzacj adziala bez zarzutu, podgrzewane siedzenia - super sprawa. Takze podgrzewanie szyby pod przednimi wycieraczkami przydaje sie w naszych warunkach klimatycznych.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duzo, wygodnie ze wszystkimi mozliwymi regulacjami. Kanapa z tyłu troche za plaska ale wczesniej jezdzilem Oplem Signum - królem tylnego siedzenia - wiec moze mam zle porównanie :-)
4,0
Wyciszenie
Tylko dobrze - przez tylna kanape - problem wszystkich Tribec B9 - w US byla chyba nawet jakas akcja serwisowa. Tylna kanapa na polskich dolach niestety sie trzesie i dochodz niemile odgłosy - i tyle. Pozostale elementy wyciszenia standardowo dla tego auta - super.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po przejechaniu 20000 km policzylem - i uwaga!! Wg mnei auto jest ekonomiczne. Liczy sie tylko to jak policzysz jgo koszty calkowitego utrzymania: 1) Kupisz je taniej o jakies 15 tys niz porownywalnego Europejczyka 2) Oprócz przegladów i paliwa nie dzieje sie NIC! 3) Spalanie zaley w duzej mierzez od tego czy bedziesz jezdzl tak jak wszyscy czy bedziesz chcial byc zawsze pierwszy spod swiatel.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w dobrym stanie z 2007 mozna kupic za 70 tys. A nowe kosztowalo 170 tys - znjadzisz tansze w tej klasie?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i R6 24V Boxer 256KM 188kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Tribeca