Poprzednie moje auto to Volvo XC70, więc szukałem auta w podobnej klasie (podwyższone kombi), a ponieważ nowe XC nie było jeszcze w ofercie zdecydowałem się na Subaru. Większego wyboru w tej klasie aut nie miałem. Pomijam wszystkie podwyższane Passaty, Ople czy Peugeoty.
Plusy:
świetne brzmienie silnika, pojemne wnętrze (szczególnie w drugim rzędzie), przyzwoita skrzynia biegów, akceptowalne spalanie (śr. 8,5 l), wyposażenie - jest wszystko czego potrzeba, materiały jak dla mnie b.dobrej jakości, przebieg 105 tys. - nic nie skrzypi
znakomite prowadzenie, szczególnie w zakrętach (nisko umieszczony środek ciężkości auta), prześwit auta (20 cm)
Minusy:
dosyć twardo zestrojone zawieszenie, czuć jak auto wybiera na wybojach
za krótkie jak dla mnie siedzisko fotela kierowcy
przydałaby by się lepsza dynamika na autostradzie przy wyprzedzaniu
bardziej podatne na boczny wiatr (jak volvo)
nawigacja mogła by szybciej działać przy skalowaniu
Wrażenia
4,0
Silnik
brak mu trochę dynamiki przy wyższych prędkościach
4,0
Skrzynia biegów
jest tryb sport, ale niewiele się dzieje
4,0
Układ jezdny
twarde zestrojenie zawieszenia
za to na równej nawierzchni i w zakrętach super
napęd 4x4, auto w deszczu czy śniegu jedzie jak po sznurku, jakby warunki nie robiły na nim wrażenia
5,0
Karoseria
ok
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobrze, duże szyby, nie jak w niektórych SUV'ach z szybami jak w wozie pancernym
5,0
Ergonomia
brak uwag
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobrze
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca z przodu i z tyłu
siedziska foteli trochę za krótkie (z przodu), ale akceptowalne (w Volvo XC bez porównania lepsze)
tylne fotele super, regulowany kąt pochylenia oparcia, dużo miejsca na nogi
bagażnik wystarczający
5,0
Wyciszenie
bardzo dobrze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przeglądy co 15 tys.
koszt ok. 1600 PLN
5,0
Stosunek jakość/cena
za 170 tys. PLN świetnie wykonane auto ze stałym napędem 4x4
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic oprócz przeglądów
klocki przód 1-sza wymiana na 90 tys.
tył do wymiany na 110 tys.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak awarii
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5i 175KM 129kW
[l/100km]