Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Outback V Crossover Facelifting

Kytutr, ponad rok temu
Silnik 2.5i 175KM 129kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 191 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Subaru Outback V Crossover Facelifting 2.5i 175KM 129kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Symmetrical AWD z trybem X-Mode naprawdę daje radę.
Inne : System bezpieczeństwa Eye Sight zmniejsza stres przy prowadzeniu auta, szczególnie z wykorzystaniem adaptacyjnego tempomatu.
Inne : System Android Auto bardzo się przydaje.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Ten nieszczęsny pękający kolektor.
5,0
Całokształt
Jest to już mój drugi Outback, wcześniej miałem Outbacka III generacji. Model znacznie urósł, przybyło miejsca w środku oraz w bagażniku. Przybyło elektroniki, która bardzo pomaga na co dzień (system Eye Sight). To auto zostanie ze mną na dłużej, zdecydowanie nie mam ochoty zmieniać go na coś innego. Outback to taki samochód domowo-przygodowy: w lecie przywiezie zakupy ze sklepu ogrodniczego, a w zimie można się nim bez obaw wybrać na narty.
Wrażenia
4,0
Silnik
FB25B to bardzo przyjemny silnik, jedyne uwagi mam do tego, że jednak nie pracuje tak aksamitnie jak sześciocylindrowe jednostki Subaru, ale zużycie paliwa jest też adekwatnie mniejsze.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia Lineartronic w Subaru działa naprawdę świetnie. Przy spokojnej jeździe działa jak klasyczne CVT, przy przyspieszaniu zaczyna symulować przełożenia jak w klasycznym automacie, więc nie można narzekać, że wyje.
5,0
Układ jezdny
Jak na duże rodzinne kombi, to jeździ znakomicie. Da się nim nawet pokonywać nieco szybciej zakręty. Trochę szkoda, że układ wspomagania kierownicy nie jest taki jak w Outbacku III generacji i przekazuje kierowcy mniej informacji z kół. Możliwości jazdy poza drogami utwardzonymi są naprawdę spore, z reguły wcześniej mi kończy się odwaga, żeby gdzieś wjechać.
5,0
Karoseria
W porównaniu z IV generacją ma po prostu piękny przód i auto z powrotem wygląda dobrze. Ale w porównaniu z generacją III brakuje czegoś wyjątkowego w tym aucie. No ale i tak bardzo da się lubić. Facelift tylko dodał temu autu charakteru.
Komfort
5,0
Widoczność
Przede wszystkim widok do przodu jest znakomity, a to dzięki sprytnemu odsunięciu lusterek bocznych od słupka A. Do tego kamera z przodu i w prawym lusterku znakomicie pomagają w manewrach. Widok do tyłu też daje radę, nawet widać co nieco w ostatnich oknach bocznych. Wszystkie kamery dają dobry przegląd sytuacji przy manewrach,
5,0
Ergonomia
Kierowca ma się z czego cieszyć: kierownica jest mała, a przyciski na niej są ergonomicznie umieszczone. Fotele mają spory zakres regulacji, jest nawet podparcie lędźwiowe. Brakuje im tylko wentylacji. Mam wrażenie, że wszystkie przyciski są na swoim miejscu, można szybko rozgryźć, jak co działa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie działają tak jak trzeba, nie ma skarg od pasażerów. Sterowanie nimi nie nastręcza problemów. Ogrzewane fotele i ogrzewana kierownica to zbawienie w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma mało miejsca. Z przodu jest przytulnie, a z tyłu mogą w miarę komfortowo jeździć nawet 3 mniej rosłe osoby. Bagażnik choć nie ma podejścia do Skody Octavii, to i tak zapewnia sporo miejsca. Po złożeniu tylnych siedzeń otrzymujemy gigantyczną przestrzeń załadunkową. Przy przewozie sporych rzeczy nauczyłem się zabezpieczać ładunek plandeką i/lub siatką, którą można zaczepić do tylnych siedzeń oraz oczek w bagażniku. Szkoda, że nie ma łatwej możliwości dołożenia kratki. No i brakuje otworu na narty w tylnych siedzeniach, trochę szkoda.
4,0
Wyciszenie
Komfort akustyczny mogą zapewnić ciche opony oraz prędkość poniżej 120 km/h. Przy 140 km/h tragedii nie ma, ale trzeba pamiętać, że jedziemy podniesionym autem typu kombi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto serwisuję w ASO, więc nie ma tanio. Koszty eksploatacji podnosi dodatkowo konieczność wymiany oleju w skrzyni CVT i dyferencjałach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moja wysoka ocena w tej materii wynika z tego, że auto oferuje naprawdę wysoką funkcjonalność i wygodę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu dwóch lat żadnych drobnych usterek nie odnotowałem, oprócz zdechłego akumulatora. No ale wytrzymał 180k km przebiegu i używania systemu start-stop.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kolektor wydechowy ma wadę fabryczną i pęka. Koszt wymiany na oryginalny jest wysoki, ale są serwisy, które naprawiają tę usterkę w rozsądnej cenie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5i 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Outback V Crossover Facelifting 2.5i 175KM 129kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
10,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Outback V Crossover Facelifting