Ocena kierowcy - Subaru Outback V Crossover Facelifting
idef1x,
2 lata temu
Silnik 2.5i 175KM 129kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
60 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Wygoda i poczucie bezpieczeństwa. Żona zabiera mi go za każdym razem jak ma do pokonania dłuższą trasę.
5,0
Całokształt
Świetne auto do spokojnej jazdy. Całkiem komfortowe i przestronne. Daje poczucie, że gdzie nim nie wjedziemy to i stamtąd wyjedziemy. Duży prześwit i napęd na cztery koła czyni z niego świetnego kompana w każdym warunkach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przez 99% czasu w zupełności wystarcza, sporadycznie przydałoby się nieco więcej pod nogą, żeby sprawniej wyprzedzać na krajówkach.
5,0
Skrzynia biegów
Kosztem osiągów jest świetna do codziennej jazdy - bardzo płynnie i gładko zmienia przełożenia. Przy spokojnej jeździe sprawdza się świetnie.
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowy, ale i w zakrętach trzyma się lepiej niż możnaby się spodziewać po gabarytach i prześwicie. Daje poczucie pewności i wygody. Przenosi do środka nieco wibracji od nierówności, ale zapas skoku zawieszenia sprawia, że rzadko dobija na dziurach.
4,0
Karoseria
Jak to we współczesnych autach - lakier cienki, ale po ponad 3 latach nie ma ani śładu korozji, odprysków na masce. Obserwuję dalej.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu z bardziej "mainstreamowymi" autami jest rewelacyjnie - jak w akwarium. Świetna widoczność w każdą stronę (może okna tylko nieco mniejsze niż w Foresterze). Do tego 3 kamery w standardzie: przód, tył i prawa strona. Do szczęścia brakuje może kamery 360, opuszczającego się prawego lusterka przy cofaniu.
5,0
Ergonomia
Dużo fizycznych przycisków i pokręteł, wszystko można zrobić po omacku bez odrywania wzroku od drogi. Jedynym mankamentem jest brak przycisku ryglowania drzwi na klapie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest poprawnie, ale bez szału - wydaje się nie reagować na poziom nasłonecznienia. Gdy jedziemy w pełnym słońcu klima dmucha jak szalona, gdy wjedziemy w cień/słońce zasłonią chumry - marzniemy. Trzeba często bawić się pokrętłem temperatury. Wydaje mi się, że konkurencja robi to sprytniej.
Ogrzewanie spoko, tylko fotele mogłyby grzać nieco wyrzej niż same pośladki.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trudno znaleźć coś porównywalnie przestronnego w tej cenie. NIkt z rodziny nie narzeka, a ja (185 cm wzrostu) znajduję dla siebie pod dostatkiem przestrzeni na każdym miejscu.
4,0
Wyciszenie
Jak na markę "nie-premium" jest nieźle, nie ma wstydu. Silnik trochę słuchać, bo wolnossaka trzeba kręcić wyżej, ale nie brzmi źle. Przy spokojnej jeździe 120-140 bardzo przywoicie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy co 15 tys., ceny wydają się standardowe jak na markę japońską (wcześniej jeździłem Mazdą i przeglądy w ASO kosztowały podobnie). Szkoda, że nie ma gwarancji w cenie na 5 lat. Spalanie - 7-8 litrów w trasie, 9-10 w mieście.
4,0
Stosunek jakość/cena
Chętnie zapłaciłbym i 40 tys. więcej za turbo albo H6, ale jest nieźle. Wyposażeniem, przestronnością i ceną wygrał u mnie z Volvo V60 CC.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak uciążliwych drobiazgów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5i 175KM 129kW
[l/100km]