Silnik
: Bo pięknie brzmi i chodzi oraz napęd 4x4.
Ktoś pisał, że na postoju nierówno pracuje - chodzi o filtr cząstek stałych na wydechu i dopalanie tego świństwa więc tak ma być
5,0
Całokształt
Auto godne polecenia - naprawdę przyjemnie się podróżuje. Nawet po długiej trasie (kilkaset km) nie czuje się zmęczenia. Trzyma się drogi jak przyklejony - parę razy złapałem się na tym, że nawet w ulewnym deszczu i drodze z koleinami leciałem 130. Zimą w góry super. Miałem lekkie obawy o sprzęgło (było coś o tym w mediach przed rokiem), ale na razie jak widać wszystko gra i hula jak trzeba.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pięknie pracuje, a jeszcze piękniej brzmi. Pomruk boksera Subaru to nie klekot typowych diesli.
5,0
Skrzynia biegów
NIe mam żadnych zastrzeżeń - bardzo przyjemnie wachluje się wajchą.
5,0
Układ jezdny
Pierwsze auto 4x4 i żadnych uwag. Rewelka.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie narzekam na widoczność do tyłu bo ten typ tak musi mieć. Jestem bardzo zadowolony.
5,0
Ergonomia
Depnę mocniej to i wciągnie trochę więcej. Albo biorę auto z małym silnikiem (oszczędnym) i nie mam radości z jazdy, albo coś o większej pojemności, ale paliwożerne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jedyne zastrzeżenie: w trybie automatycznym (klima, ogrzewanie) nie można samemu dobrać wylotów powietrza. Gdy gorąco, klima daje ostro w klatę, gdy zima, wszystko leci na nogi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
189cm i mogę jeździć w kapeuszlu :-)
Z tyłu dzieciaki po 185 i też luzik. Do tego można regulować tylne oparcia pasażerów.
5,0
Wyciszenie
No jedynie zaobserwowałem, że podczas dużej ulewy bardzo głośno słychać bębnienie kropek deszczu o karoserię. Ale zaraz się zreflektowałem, że jadę prawie 130 (ach, to 4x4)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali dokładnie tyle, co poprzednicy, a ma stały napęd na 4 koła więc ogromny pozytyw. Przeglądy w ASO na podobnym poziomie, jednak z racji 4x4 dochodzą dodatkowe rzeczy (np. jakiś olej przekładniowy po60kkm)
4,0
Stosunek jakość/cena
Daję \"dobrze\" bo nie rozumiem, dlaczego w PL Outback kosztuje 150k, a na przykład na takiej Litwie o 25kPLN mniej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 45kkm widoczne wytarcia srebrzanki na kierownicy wielofunkcyjnej w okolicach przycisków, podobnie na dźwigni zmiany biegów
Po 60kkm wymiana łożyska lewy przód (na gwarancji)
Po 60kkm wymiana dywaników gumowych (oryginalne Subaru) - przetarł się pod stopą kierowcy.
Po 60kkm wymiana nakładki gumowej na pedale sprzęgła - przetarła się
Po 75kkm wymiana wentylatora (na gwarancji)- chodził ok, tylko przy tym zaczął świerszczeć :-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie poważnych usterek brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 150KM 110kW
[l/100km]