Ocena kierowcy - Subaru Outback IV Crossover Facelifting
Król Bezdroży,
7 lat temu
Silnik 2.0 D 150KM 110kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
67 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Połączenie symetrycznego napędu 4x4 z bezstopniową skrzynią CVT w przypadku diesla w praktyce wyszło Subaru bardzo dobrze. Pół gwiazdki odjąłbym z jakość wykończenia, ale napęd detronizuje tę wadę. Zresztą najnowsza edycja dużo lepiej się prezentuje w tej kategorii.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super elastyczny i dobrze współgra ze skrzynią. Po "zawirusowaniu" do 180KM/400Nm naprawdę wystarczająca dynamika. Seryjnie na hamowni wyszło tylko 137KM i 330Nm więc różnica jest kolosalna. Przyspieszenie poniżej 8 sek do "setki" i maks w okolicach 220-230kmh. CVT wytrzymuje do 400Nm. Większy moment i moc możliwa po zdjęciu DPFa czego nie polecam.
4,0
Skrzynia biegów
Dwie skrzynie w jednej lub nawet trzy. Bezstopniowa ze stałymi obrotami w okolicach 2100obr., po wciśnieciu gazu przechodzi w tryb 7 stałych biegów. Ponadto tryb manualny z manetkami w kierownicy - błyskawiczna reakcja. W trybie D trzeba się przyzwyczaić do pływających obrotów i ślizganiu się na konwerterze do 40-60kmh.
5,0
Układ jezdny
W CVT nie ma wiskozy tylko sprzęgło wielopłytkowe. W włączoną kontrolą trakcji mega bezpieczny. ABS dość szybko stabilizuje pojazd. Z wyłączoną daje możliwość chodzenia bokiem szczególnie w zimie, ale z dużym poczuciem kontroli. Automatyka nie wyłącza się zupełnie reagując po pewnych czasie i nie ABSem tylko właśnie blokując dyfry. W praktyce idziemy bokiem bardzo pewnie i po chwili nas delikatnie prostuje. O kręceniu bączków nie ma jednak mowy :).
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusyterka, kamera cofania... jest ok.
5,0
Ergonomia
Jeszcze analogowo bez dotyku czyli jak dla mnie dobrze.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód za 150 tys. i nie ma nawiewów na twarz z tyłu...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód ma więcej miejsca w środku niż BMW X6... naprawdę jest ogromny.
4,0
Wyciszenie
Jest ok jak tej klasie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najtańszy przegląd okolicach 800pln a najdroższy 2400pln, więc jest ok.
4,0
Stosunek jakość/cena
Płaci się za boxera i układ napędowy który jest lepszy dla niektórych niż "torseny" quattro i xdrive.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynie od łokcia wgłębienie w tapicerce drzwi oraz po słychaniu audio z iPhona po 1h wyskakuje błąd urządzenia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniona turbina przy 50 tys. z uwagi na wyciek zewnętrzny. Na gwarancji bez problemów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 150KM 110kW
[l/100km]