Przeniesienie napędu
: Innym autem bym się rozbił, w tym genialny układ wyprowadza w niebezpiecznych sytuacjach z natychmiastową reakcją.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Klekot na zimnym
5,0
Całokształt
Powiem tak, planowałem sprzedać je przy 100k km, ew. z nawiązką, obecnie jest 160 i nie myślę nad taką opcją przez długi czas (no w zasadzie nie tak długi bo kkm szybko lecą).
Od nówki różni się lekko przytartą kierownicą (oczywiście tylko delikatnie), gałką biegów, lekkim wgniotem skórki/gąpeczki pod nią na podłokietniku i drzwiach. Tyle, reszta jak z salonu.
Fotele, wygoda siedzenia też nie jest najlepsza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo ładnie pracuje, bez zastrzeżeń, dobrze ciągnie od niskich obrotów. Łatwo zdusić, trzeba nabrać wprawy.
Kultura pracy hmm, jak się rozgrzeje jest ładnie, bardzo ładnie, cichutko mruczy, chodzi jak nowy, bez zastrzeżeń, z jednym wielkim ALE, paskudny klekot na zimnym silniku może nie jednego zniechęcić, a nawet odrzucić, to jest niestety wielka wada.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobre przełożenia, odpowiednio rozłożone.
Wsteczny z wadą fabryczną, czasem nie wskoczy, ale wystarczy wrzucić jeszcze raz, ogólnie nie ma sobie czym zawracać głowy, przyszło pismo na niedługo po zakupie, ale do 30k km, a miałem niecałe 40 więc nic z tego...
Sprzęgło trzeba było dostroić.
5,0
Układ jezdny
Idealny, tym słowem można określić wszystko.
Super bezpieczny i niezawodny, coś wspaniałego.
Komfort
4,0
Widoczność
Przez długi przód i niskie ułożenie fotela nie jest za dobra, do tyłu polecam czujniki bo też jest nie najlepiej
3,0
Ergonomia
Jest jak jest, z początku nie było najlepiej ale da się przyzwyczaić, z tyłu za dużo miejsca na nogi nie ma. A i nie wiem czy jest opcja fotela pasażera z regulacją ale na dłuższe trasy (nawet od 150km) szczerze polecam, wręcz namawiam!
Czemu? Przez niskie jego usadowienie strasznie boli dupa ;), a nie jestem ani gruby, ani ciężki, ani nie wiem jakiś niewymiarowy :P bo nie tylko mnie to dotyczy. Z tyłu i u kierowcy z regulacją nie ma problemu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima wręcz mrozi w stosunkowo krótkim czasie, zdecydowany +, niczego nie brakuje, ogrzewania w zasadzie nie używam...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dużo miejsca, z tyłu że tak powiem osobom o przeciętnych wymiarach powinno być wygodnie.
5,0
Wyciszenie
Super wyciszone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie na dosyć dobre parametry przyspieszenia, spalanie niewielkie. Średnie 6L.
Jeżdżę większość trasa i nocą, wracam już w większym ruchu, w mieście nie ma dużego wzrostu. Ogólnie oscyluje w 5,8- 6,6l, przy dosyć żwawej i szybkiej jeździe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest tanie, ma wadę silnika -klekot, i niewskakujący wsteczny, jak i to sprzęgło, gdyby nie te rzeczy na codzień nie miało by wad.
Daje 4, choć dla mnie wystarcza.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak nówka, bez uwag.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 160k km brak usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 150KM 110kW
[l/100km]