Zawieszenie
: Układ jezdny
Elektryka
Widoczność
Właściwości terenowe
Praktyczność
Najlepsze auto na zimę
Wyróżniający się z tłumu
Zawieszenie idealnie zestrojone na Polskie drogi
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Awarie silnika
zużycie hamulców
amortyzatory tył
Świetne auto ale silnik i skrzynia biegów padlina. Skrzynia długo myśli i zamula. Tylko 5 biegów w automacie... Auto spala gigantyczne ilości paliwa od 12-30litrów benzyny, gazu nie pamiętam żeby zszedł poniżej 16litrów. Silnik a właściwie głowica i zawory są delikatne i nie nadaje się do lpg. Po założeniu lpg szybko musiałem remontować silnik.
Za słabe hamulce w wersji 3.0 h6 zaraz po zakupie wymieniałem tarcze hamulcowe by po 10tys tarcze były zwichrowane wymiana na nowe i to samo po 10tys km tarcze do wymiany tym razem przód i tył. Zawsze do aut zakładam tarcze ate i nigdy takich problemów nie było. Auto waży 1800kg jest mocne i fabryczne hamulce to śmiech do tej wagi i mocy. Poszły więc większe tarcze chyba 316albo 313mm (nie pamiętam dokładnie i zaciski 4 tłoczkowe) tarcze nacinane i nawiercane no i dopiero po tym zabiegu auto zaczęło hamować jak należy tarcze pojeździły 20 tys i nic im się nie działo.
Moja wersja nie miała regulacji kierownicy w 2 płaszczyznach (jak wszystkie przedlifty) i ciężko było znaleźć wygodna pozycję
Trochę słabe światła na zwykłych żarówkach h7
Sprzedałem 3.0 i kupiłem zadbanego outbacka 2.5 167koni z LPG spalanie mam 8-13litrów gazu, a z silnikiem od 5 lat zero problemów. Jedynie co to robię luzy zaworowe i świece około 450zł co 20tyś km a nie 10tyś jakie włożyłem w remont 3.0h6 po 1.5 roku jazdy na lpg.
Hamulce są wystarczające do tej mocy i masy (takie same jak w seryjnym H6 3.0 ) i mam w końcu dobra pozycję za kierownicą gdyż ta po lifcie ma regulacje w 2 płaszczyznach. W polifcie są też dużo mocniejsze światła (xenon)
Po za tym auto rewelacyjnie się prowadzi jest ciche i wygodne , wszędzie wjedzie i jest bezawaryjne. H6 moim zdaniem jest przereklamowane i za drogie.
Wrażenia
1,0
Silnik
Paliwożerny silnik, spalanie miasto zima 22-30litrów, lato 16-20litrów, autostrada 12-14, trasa 12 benzyny pb98 ponoć tylko taka przyjmuje , raz zalałem 95 i wyskoczył błąd. Założyłem instalację lpg miało być tanio zawory wypaliło po 39tys km okazało się tez że uszczelka pod głowicą była w agonalnym stanie. Remont 10tys
1,0
Skrzynia biegów
5 biegowy automat zamula ten silnik, nie czuć ani mocy ani przyspieszenia , dramat dużo lepiej spisywał by się manual.
PS . skrzynia w poliftowych h6 lepiej pracuje zwłaszcza w sport sharp
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjne prowadzenie
AWD robi robotę
5,0
Karoseria
Ponadczasowy wygląd, i nie chwyta go korozja jak forestera. Pod tym względem jest dobrze zabezpieczony
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność do tył , duże lusterka
1,0
Ergonomia
Wygodny dla pasażerów ale przez brak regulacji kierownicy w egzemplarzach z przed liftingu daję tylko 1 gwiazdkę. Nigdy nie mogłem znaleźć wygodniej pozycji albo za blisko albo za daleko
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna jest mocna ale 1 strefa w takim aucie nie przystoi
Zimą bardzo szybko się nagrzewa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodny na 4 osób, lub 5 normalnej budowy
5,0
Wyciszenie
Cicho , 140km/h można lecieć i normalnie rozmawiać. Chodź optymalna prędkość to 80-120km/h
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
H6 3.0 za droga w serwisie i utrzymaniu.
Zawory , hamulce, UPG
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość cena rewelacyjna , subaru dużo tańsze od konkurencji Chińskiej (szwedzkiej ) i Niemieckiej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnych usterek brak
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterki silnika: zawory, uszczelka pod głowicą
Sond lambda
Czuły na jakość paliwa i gazu check, brak mocy, wypadanie zapłonu, falowanie obrotów
Za słabe hamulce do H6 3.0 245km
Słabe amortyzatory tylne
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 245KM 180kW
[l/100km]