Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Outback III

3.0 H6 245km, 3 lata temu
Silnik 3.0 245KM 180kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Subaru Outback III 3.0 245KM 180kW 2005-2009 - Oceń swoje auto
3,21
24% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Układ jezdny Elektryka Widoczność Właściwości terenowe Praktyczność Najlepsze auto na zimę Wyróżniający się z tłumu Zawieszenie idealnie zestrojone na Polskie drogi
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Awarie silnika zużycie hamulców amortyzatory tył
Przeniesienie napędu : skrzynia biegów automatyczna
Układ hamulcowy : zużycie hamulców
4,0
Całokształt
Świetne auto ale silnik i skrzynia biegów padlina. Skrzynia długo myśli i zamula. Tylko 5 biegów w automacie... Auto spala gigantyczne ilości paliwa od 12-30litrów benzyny, gazu nie pamiętam żeby zszedł poniżej 16litrów. Silnik a właściwie głowica i zawory są delikatne i nie nadaje się do lpg. Po założeniu lpg szybko musiałem remontować silnik. Za słabe hamulce w wersji 3.0 h6 zaraz po zakupie wymieniałem tarcze hamulcowe by po 10tys tarcze były zwichrowane wymiana na nowe i to samo po 10tys km tarcze do wymiany tym razem przód i tył. Zawsze do aut zakładam tarcze ate i nigdy takich problemów nie było. Auto waży 1800kg jest mocne i fabryczne hamulce to śmiech do tej wagi i mocy. Poszły więc większe tarcze chyba 316albo 313mm (nie pamiętam dokładnie i zaciski 4 tłoczkowe) tarcze nacinane i nawiercane no i dopiero po tym zabiegu auto zaczęło hamować jak należy tarcze pojeździły 20 tys i nic im się nie działo. Moja wersja nie miała regulacji kierownicy w 2 płaszczyznach (jak wszystkie przedlifty) i ciężko było znaleźć wygodna pozycję Trochę słabe światła na zwykłych żarówkach h7 Sprzedałem 3.0 i kupiłem zadbanego outbacka 2.5 167koni z LPG spalanie mam 8-13litrów gazu, a z silnikiem od 5 lat zero problemów. Jedynie co to robię luzy zaworowe i świece około 450zł co 20tyś km a nie 10tyś jakie włożyłem w remont 3.0h6 po 1.5 roku jazdy na lpg. Hamulce są wystarczające do tej mocy i masy (takie same jak w seryjnym H6 3.0 ) i mam w końcu dobra pozycję za kierownicą gdyż ta po lifcie ma regulacje w 2 płaszczyznach. W polifcie są też dużo mocniejsze światła (xenon) Po za tym auto rewelacyjnie się prowadzi jest ciche i wygodne , wszędzie wjedzie i jest bezawaryjne. H6 moim zdaniem jest przereklamowane i za drogie.
Wrażenia
1,0
Silnik
Paliwożerny silnik, spalanie miasto zima 22-30litrów, lato 16-20litrów, autostrada 12-14, trasa 12 benzyny pb98 ponoć tylko taka przyjmuje , raz zalałem 95 i wyskoczył błąd. Założyłem instalację lpg miało być tanio zawory wypaliło po 39tys km okazało się tez że uszczelka pod głowicą była w agonalnym stanie. Remont 10tys
1,0
Skrzynia biegów
5 biegowy automat zamula ten silnik, nie czuć ani mocy ani przyspieszenia , dramat dużo lepiej spisywał by się manual. PS . skrzynia w poliftowych h6 lepiej pracuje zwłaszcza w sport sharp
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjne prowadzenie AWD robi robotę
5,0
Karoseria
Ponadczasowy wygląd, i nie chwyta go korozja jak forestera. Pod tym względem jest dobrze zabezpieczony
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność do tył , duże lusterka
1,0
Ergonomia
Wygodny dla pasażerów ale przez brak regulacji kierownicy w egzemplarzach z przed liftingu daję tylko 1 gwiazdkę. Nigdy nie mogłem znaleźć wygodniej pozycji albo za blisko albo za daleko
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna jest mocna ale 1 strefa w takim aucie nie przystoi Zimą bardzo szybko się nagrzewa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodny na 4 osób, lub 5 normalnej budowy
5,0
Wyciszenie
Cicho , 140km/h można lecieć i normalnie rozmawiać. Chodź optymalna prędkość to 80-120km/h
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
H6 3.0 za droga w serwisie i utrzymaniu. Zawory , hamulce, UPG
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość cena rewelacyjna , subaru dużo tańsze od konkurencji Chińskiej (szwedzkiej ) i Niemieckiej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnych usterek brak
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterki silnika: zawory, uszczelka pod głowicą Sond lambda Czuły na jakość paliwa i gazu check, brak mocy, wypadanie zapłonu, falowanie obrotów Za słabe hamulce do H6 3.0 245km Słabe amortyzatory tylne

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 245KM 180kW [l/100km]

Średnie zużycie
19,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
16,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
30,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Subaru Outback III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Subaru Outback III